Tijd voor een discussie voor de beste ranked playlist?
Goldpro is best awesome vind ik:
The 11 gametypes
GP Infinity Slayer on: GP Solace 2, GP Haven, GP Abandon
GP CTF 5 on: GP Solace 2, GP Adrift
GP 2 Plot Extraction on: GP Solace 2, GP Haven
GP Oddball on: GP Abandon, GP Solace 2
GP King of the Hill on: GP Adrift, GP Solace 2
Loadouts
1: DMR, BR, Resupply, Dexterity, Thruster Pack
2: DMR, LR, Resupply, Dexterity, Thruster Pack
3: DMR, Car, Resupply, Dexterity, Thruster Pack
4: DMR, BR, Resupply, Explosives, Thruser Pack
5: DMR, LR, Resupply, Explosives, Thruster Pack
Weapons and Powerups
There is no more random weapon drops. Power weapons and power ups are on predictable timers as Initial Ordnance drops with resupply timers. Meaning the weapon will come back "X" amount of time after it is picked up. Drop spawns as used in Halo Reach and 3 are flawed in this game to the point where they are not usable for important power weapons(but have been utilized for secondary power weapons such as the railgun and sticky detonator). The waypoint involved in Ordnance drops offers a fair way to time weapons as they are picked up as well as the sacrafice of letting everyone know where you are when you pick up the power weapon. Items on Ordnance Drops are.
Ordnanced Items
- Rockets: 3 minute
- Damage Boost: 90s
- Overshield: 60s (static)
- Sniper: 2 minute
- Sticky Detonator: 2 minute (Haven Only)
Drop Spawned Items
- Railgun: 1 minute, 2 clips
- Sticky: 1 minute, 2 clips(Solace Only)
Normal Spawing Items
1 Minute
- DMR
- BR
- Lightrifle
- Carbine
- Storm Rifle
- AR
- Supressor
30s
- Plasma Pistol
- Boltshot
15s
- Grenades(in packs of 1 of each type of grenade)
1s
- Jetpack(2 spawn points, limit 2)
Personal Ordnance Drops
Have been made 100% predictable and serve to provide alternate AAs and Speedboost. 100 pts: No % multiplier, on all gametypes.
Hologram
Jetpack
Speedboost
Player Traits
Auto Pickup turned OFF for Oddball
110% Speed Modifier
Ally Only Motion Sensor
Gametype settings
Gold 4’s Ball
- Score to Win: 250
- Ball Spawn: Static
- Carry pts per second: 1 pt
Gold 4’s KoTH
- Score to Win: 250
- Hill Time: 2 Minutes
- Score Style: Score 1
- Number of Hills: 1
- Hill Movement: Progressive
Gold 4’s 2 site EXT
- Score to Win: 5
- Active Sites: 2
- Arm/Conversion Time: 3s
- Extraction Time: 45s
Gold 4’s CTF
- Score to Win: 5
- Flag Return Time: 3s
- Flag Reset Time: 35s
- Flag at Home to Score: Yes
- Overtime: 5 minutes
- Time Limit - 30 minutes (Classic MLG rules apply, game ends at 15 minutes, unless it is a tie, then it is sudden death. Time after 15 minutes will happen if a flag is not home)
Die loadouts! DMR - DMR - DMR - DMR - DMR met allemaal thrusterpack. Dat is dus ook hoe ik H4 atm speel
Grenade gooien(explosives heb ik vaak), kijken of je wat raakt. Zo niet, terug trekken met thruster. Heb je je tegenstander wel geraakt? Gelijk eropaf gaan.
Wel jammer dat we dan geen shotgun hebben maar wel een boltshot en ARs.
Dus tot heden hebben we Goldpro, AGL/Competative settings en MLG als gamemodes die we kunnen gebruiken voor fair en uitdagende gameplay. Mijn voorkeur gaat atm iig niet uit naar MLG. Die vind ik te veel gericht op de BR. Hun reden was iets craps dat het map movement verpeste. Terwijl naar mijn mening het gewoon aan de maps zelf ligt. Daarnaast is de DMR juist de meest betrouwbare gun en een geweldige allrounder. Net zoals we in CE de magnum hadden. Ik vind die burst BR 3x niks eerlijk gezegd.
MLG T4:
T4
Loadouts
BR /Mag - 2 xfrags -Explosives Tact - Resupply- AA - Thruster
BR /Mag - 2 xfrags - Explosives Tact - Resupply - AA - Hologram
DMR no secondary - 2x frag- Explosives Tact - Resupply - AA- None
LR / Carbine - 2 xfrags - Explosives Tact - Resupply- AA - Thruster
LR/Carbine - 2 xfrags - Explosives Tact - Resupply- AA - Hologram
Ordnance (TS 100 points / CTF 150 points )
Left - Concussion Rifle
Middle - Rail Gun
Right - Sticky Detonator
Random Ordnance
Enabled
Maps
Haven - Extraction - Oddball - TS
Lockout - TS - Oddball
Lotus - CTF 5 - TS
Solace - CTF 3 - TS
Adrift - Extraction - CTF 5 - Ts
Abandon - Extractrion - Oddball - TS
Simplex - CTF 5 - TS
Player traits
Movement - 110%
Radar - Allies only - 150 meters
Verder een aantal keren competative settings v4/5 van AGN gespeeld in customs. Die vond ik ook wel erg nice.
Helemaal toen ik een SAW plus Damageboost combo kreeg op een bepaalde map.