Net echt een van de meest epische ranked games ooit gehad voor mij. We hadden een team van Soraka, Master Yi, Akali, Lee Sin en Ezreal (ikzelf) tegen Olaf, Caitlyn, Zyra, Shyvana en Kayle.
Kortom, we werden late game echt compleet afgemaakt. Aan het begin kwamen we al achter te liggen met een Lee die 0/11 ging dus ik had er al wel een beetje rekening mee gehouden dat we dat niet zouden kunnen winnen. Uiteindelijk zei ik mijn team dat ze maar niet moesten teamfighten omdat we 5v5 toch hard verloren, en dat we alleen maar moesten backdooren.
Na een knappe jungle fight waar we 2 mensen van hun team out of position pakten hebben we gelijk de hele midlane gepushed tot aan de inhibitor en 1 nexus turret. Terwijl de super minions in hun basis stonden hebben we toen gelijk de twee inner turrets gepakt en de top inhibitor turret. Toen begon het epische backdooren.
Eerst heb ik Yi naar top gestuurd zodat hij de inhibitor snel kon pakken terwijl wij hun team onder druk zetten in mid lane. Inhibitor ging down inclusief de tweede Nexus turret en hij kreeg zelfs de Nexus op half hp maar toen ging hij (logischerwijs) dood. Ondertussen had ik in bottom de inhibitor turret gekilled. Toen had de enemy dit trucje helaas door dus konden we Yi niet in zijn eentje meer op een inhibitor afsturen.
We hebben toen 4 mensen top of bot gestuurd terwijl Master Yi of ik in de tegenovergestelde lane (respectievelijk top of bot) de inhibitor pushten. Lee, Soraka en Akali werden constant gepakt door de enemy dus het was vaak 5v2, maar doordat Yi en ik pressure op hun base en inhibitors hielden konden ze nooit de game enden. Op een gegeven moment werden mijn 4 teammates gedood in een teamfight waar ik net kon ontkomen (Arcane Shift OP). Toen heeft de enemy de mid inhibitor gepushed en een halve nexus turret gepakt door de uitstekende verdedigende capaciteiten van Ezreal (Goede poke en je kunt gewoon de enemy autoattacken doordat je een escape hebt).
Daarna hebben we nog ongeveer 20 minuten lang een kat-en-muisspel gespeeld waarbij we probeerden inhibitors te backdooren en op een gegeven moment ook snel baron konden pakken doordat alle lanes gepushed waren. Na ongeveer 55 minuten spelen kregen we Kayle en Caitlyn out of position te pakken waarna we inhibitors konden pakken. Toen heeft hun team geprobeerd all in te vechten maar onze Lee (0-11) backdoorde hun Nexus en het was gg, wat echt een enorme prestatie was omdat we een zwakkere teamfight comp hadden en ook de hele game in gold hebben achtergestaan.
Voor zulk soort games speel ik dit spel! Jammerlijk genoeg heb ik de game niet gerecord omdat deze computer dat niet zo goed trekt.
TLDR: Epische backdoor tactic wint game die we normaal zouden verliezen
Laatst bewerkt: 16 dec 2012