[TV-USA] Dexter

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door xerofox, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hadden wel ontzettend veel mensen naar afgelopen seizoen gekeken toch? Ik hoop wel dat het bij 8 blijft, op dit niveau stoppen lijkt me heel knap na zoveel seizoenen.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij zijn er sowieso niet veel series die na 8 seizoenen nog echt steengoed bleven, toch?

3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Pf, nee. De enige die ik zo kan bedenken is Breaking Bad, maar die gaat nu richting seizoen 6 (5b).

Lost werd ook wel minder, Prison Break werd slecht.

Die hebben niet eens zoveel seizoenen. Ik heb bijna nog nooit zo een lange serie gevolgd.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Lost had 6 seizoenen geloof ik maar wel 2x zoveel eps per seizoen. En zo slecht vond ik het laatste seizoen helemaal niet.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Das ook de hoofdreden dat de schrijvers er een eind aan willen breien.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is moeilijk. Je kan zeggen The Simpsons doen het goed. Maar ja die volgen niet echt een lijn. Law and Order is ook een optie. Maar vervangen ze om de zoveel tijd de characters.
    Dallas was een lange show. Maar dat is ook meer een soap. Voor echte tv series moet je weer teruggaan naar de jaren 50/60/70 zoals Bonanza en Lassie. Die 20 jaar draaide.
    Als je in deze tijd kijkt kan je zeggen CSI Miami (10 seizoenen) Smallville (10 seizoenen)
    Maar of dat nou goed voor de serie was.
    Als je puur naar aantal episodes kijkt. Staat Sopranos ook wel hoog. Heeft "maar" 6 seizoenen maar veel seizoenen hadden 24 aflevering van een uur. Tegenwoordig zie je maar max 12 of 13. Denk dat voor veel goede series 5 of 6 wel goed is maar hangt zoveel af hoe makers er mee omgaan. Dexter heeft wel een lange houdbaarheidsdatum. Want je kan vele kanten op. Bijvoorbeeld Prison Break had gelijk in het begin een probleem. Dat kon nooit 8 seizoenen worden. En 4 was zelfs teveel. Zoals ik zei ligt per show aan de schrijvers hoe ze er mee omgaan. Homeland zie ik ook niet veel seizoenen draaien. Gaat ook alleen maar moeilijker worden voor de schrijvers.

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, bijna alle seizoenen had 24 episodes. Ik vond het einde ook helemaal niet slecht. Ik vond het wel tof met al die verschillende tijden. Ook een van mijn favoriete series.

Door Prison Break en Lost echt aan series begonnen.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Doctor Who!

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    24 had ook aardig wat seizoenen. 7? 7x 24 eps. Maar ook niet allemaal even goed

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lost was gewoon awesome. Een serie die gewoon apart was en waar je je fantasie lekker op los kon laten gaan. En je kon het einde zelf een beetje gaan invullen. Op dat moment vond ik het niks het einde maar de dagen erna toen ik er extra over na ging denken vond ik het nog toffer.

8 was echt totaal nutteloos idd. Kwam ook na een film opeens. Wat een bs was dat.
    Van die serie waren de eerste 4/5 seizoenen gewoon awesome. Dan moet je ook gewoon stoppen. Breaking Bad gaat ook stoppen een op het hoogtepunt.
    Tuurlijk zullen ze er minder aan verdienen. Maar voor de serie zelf is het alleen maar goed.

Laatst bewerkt: 18 dec 2012
  11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik was laatst weer opnieuw begonnen met kijken. Eerste seizoenen al drie keer gezien, gewoon geen tijd meer voor omdat er bij te doen 8) Ik mis wel series zoals Lost, wil een keer aan Fringe beginnen. Ik hoopte dat Revolution die kant op zou gaan, maar dat werd hem niet helemaal.

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Goede ontknoping! Paar kleine onrealistische en gekke dingen, maar jullie doen alsof dat in de eerdere seizoenen nooit gebeurde. Al met al een tof seizoen.

Doakes is inderdaad echt een baas. Als ik Dexter weer een keer van begin af aan ga kijken dan is het alleen voor zijn geniale opmerkingen. :9

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Agreed! Doakes blijft geweldig!

[yt]5CfNarCjSHM[/yt]

14. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Dexter is nooit onwijs realistisch geweest. In eerdere seizoenen werden wel meer handelingen in beeld gebracht, maar ik geef de schrijvers groot gelijk om nu niet meer alles uit te leggen. Inmiddels weten we wel dat Dexter vindingrijk is en vrijwel overal mee weg komt. Misschien dat 't nu meer op gaat vallen dat het soms wel erg makkelijk gaat, maar dat is nooit anders geweest.

Vond dit seizoen makkelijk de beste sinds seizoen 4 en 't was ook eindelijk weer spannend. Soms moet je gewoon een beetje oogkleppen opzetten zoals je dat met een random actiefilm ook doet. Anders blijven er vrij weinig series over om je mee te vermaken.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zit nu bij S01E09 maar vind het vooralsnog voorlopig wel mwah. Het is apart en aan de ene kant wel tof, maar aan de andere kant is er ook niks bijzonder. Voorlopig niet echt spannend ofzo, Dexter is wel een tof personage maar buiten dat is er niet echt veel, rest van de cast is nou ook niet echt indrukwekkend. Plot met Ice Truck Killer was ook wel gigantisch voorspelbaar. Maak S01 sowieso af en dan denk ik wel S02 een kans geven.

16. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.355
  17. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Season 8 Premiere op 30 juni.

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat niet veel vroeger als normaal?

19. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Ja, bewust voor gekozen om als aanloop te dienen voor een nieuwe Showtime serie.

20. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Vrijdag drinkspel gedaan van Dexter:
    Hadden alleen niet een goede episode gekozen. Maar was opzich best leuk, ook al letten we 75% niet op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina