Ik doe dat eigenlijk met vrijwel alle PC/console rpg's. Geeft het voor mij meer een personage. Zoals gezegd ga ik dan met pen and paper rpg's nog een stap verder. Maar daar bepaal je vaak zelf ook grotendeels de geschiedenis van een personage.
Het is eigenlijk een beetje offtopic maar om je een voorbeeld te geven;
Ik speel werewolf the apocalypse mix met o.a. mage the ascension.
Mijn figuur is een Cheyenne werewolf. Het is een metis. metis is wanneer 2 weerwolven een kind krijgen en eigenlijk is dat bijna een vorm van incest. Hierdoor is mijn figuur albino (dit is 1 van de opties die in het spel zitten).
Volbloed Cheyenne, albino. Elke werewolf wordt geboren in een bepaalde vorm, afhankelijk van ouders. Sommige mens (normaal) sommige wolf (ook normaal) en sommige in werewolf vorm. Ok voor zover wat uitleg.
Mijn personage werd geboren in de winter, buiten en vervolgens gevonden door iemand van zijn stam.
Cheyenne gaven vaak namen aan kinderen afhankelijk van een situatie, dier totem of stand van ouders. in mijn geval situatie.
Zijn engelse bijnaam is Red.
Zijn echte naam is; Momá Kó éné vó 'ome ho' ééto (lijkt lang, maar valt best mee voor Cheyenne ) dit betekent letterlijk Red eyes White snow.. i.e. spierwitte wolf die in de sneeuw is gevonden en waarbij de enige reden was dat hij opviel, zijn rode ogen.
En dit soort dingen heb ik bij vrijwel al mijn PnP personages.. noem het een tik..
Overigens heb ik dat van een paar Cheyenne taal paginas. het is een combinatie van woorden. Of het echt geheel zo samen kan dat is niet zeker. Ben geen Cheyenne taal expert
Klik om te vergroten...