Spoiler Ik vond het wel een goed einde juist. Heb mij constant geïrriteerd dit seizoen, elke aflevering eigenlijk wel. Deze aflevering eindelijk eens niet. En afgezien van dat het 'apart' was, had ik het niet zien aankomen.
Vond hem ook mwoah. Begin was niet erg boeiend, en had ik zoiets van, 'dit moet de final ep van het seizoen zijn?..' Spoiler Zag het einde niet aankomen, al moest er wat gebeuren. Echter is het vreemd dat Brody's video ineens volop in het nieuws komt, terwijl het niet eens om deze aanslag ging. Daarnaast moet bij zo een event toch wel snel achterhaald kunnen worden dat niet Brody zijn auto mysterieus dichtbij heeft geplaatst, maar iemand anders zijn auto verplaatst heeft.
Hm, zal ik wachten op de blu-ray of nu toch maar gaan downloaden? Heb seizoen 1 in twee dagen gekeken, dat was m'n centjes wel waard. Zooooooo spannend.
Spoiler Dat was de truc toch ook van Nazir. Hij wist dat Brody overgelopen was nadat die hem gevangen had genomen. En kon daarom dit weer mooi gebruiken. Twee vliegen in een klap. Aanslag en zeggen en "bewijs" leveren dat een Amerikaanse held het heeft gedaan. Paar van de CIA weten wel beter. Dat die video oud is. Maar ja het volk heeft hem nu al gezien.
Spoiler Mja, maar is toch wel snel te achterhalen dat het opgezet is lijkt me. Zou het wel erg simpel vinden als iemand even zijn auto kan verplaatsen voor een bomaanslag. Zijn immers allemaal hoge piefen daar en lijkt me toch wel enigszins beveiliging te zijn en dat men wel gezien heeft waar Brody zijn auto heeft geparkeerd en niet meer naar buiten is gegaan.
Spoiler Tuurlijk. Maar dan alsnog heeft die video toch al wat veroorzaakt. Wat de bedoeling was. En hij is op de vlucht wat ook niet echt helpt.
Spoiler True. En dan is het aan Carrie om zijn naam te zuiveren. Toch wel opmerkelijk dat Quinn niets deed toen ie hem zag bidden, of iig toen ineens van gedachten veranderde. En ben wel benieuwd naar wat Saul op het einde zij.
Spoiler Check de video in post #200 over Quinn. Over Saul en het einde. Al heb ik nog steeds een raar gevoel bij hem in deze episode.
Haha daar ging ik ook helemaal stuk om. Moet wel het meest hersenloze personage ooit zijn. Verder, eerste half uur idd extreem tergend. Brody met z'n cheesy kut grapjes, 'haha ik ga even jongleren met wat aardappelen!', Carrie met haar domme kalverliefde-houding. Dat stelletje boeit me totaal niet. Spoiler Vond het einde daarom nog wel mooi. Je voelde al een beetje aankomen dat er nog iets vreselijks ging gebeuren. Wel apart dat er gewoon totaal geen beveiliging meer is (autootje verplaatsen, C4'tje erin, niemand die het ziet), allemaal omdat Nazir dood is en daarmee al het gevaar blijkbaar verdwenen is, maar goed. Slim gespeeld van Nazir idd, ook met die tape.
Ik vond het een hele aparte season final. Positief. Spoiler Begin vond ik echt saai, allemaal al eens gezien en was echt bang dat het niet spannend meer zou worden. Zeker niet toen Quin er mee op hield. Ik had zelf helemaal niet het gevoel dat er nog iets heel bijzonders zou gaan gebeuren. Niet dit. Was echt onder de indruk. Op het einde had ik echt weer een ouderwets Homeland-gevoel, na de dip vanaf aflevering 8 ofzo, was dit echt weer wow. Einde was ook heel dik met Saul in die hal. Heel dik.
Fuck yeah Abu, abu, abu, abu, yeah. Weet het niet, zowel lachwekkend als toch wel bruut. Blijf het allemaal maar aan de ene kant kut vinden, maar aan de andere kant nu toch wel ook weer okay. Spanning was wel helemaal weg, deed me helemaal niks eigenlijk de aflevering. Nu lekker hunten met Saul (die overigens altijd op het juiste moment fucking zegt) tegen alles en iedereen, Jack Bauer komt ook zeker langs. Spoiler Beter is Quinn niet dood ja godverdomme. Maak dan maar iedereen dood aan het einde van S03 inclusief die nieuwe Abu Nazir 2.
Spoiler Ik dacht eerst dat het wel logisch is dat daar geen beveiliging is, omdat je iedereen bij de poort al checked wie er binnen komt. Dus dan hoef je dat binnen niet meer te doen. Dus de beveiliging staat bij de ingang enzo. Alleen zoveel prominenten in één kamer. Dan had er wel wat meer beveiliging mogen zijn, maar misschien stond die auto er maar 10 seconden. Naja, vond het in ieder geval een toffe ontwikkeling.
Spoiler Ik bedenk me net ineens iets, dat Brody Carrie een signaal gaf wanneer ze naar boven moesten. Brody wist het? Dan is die toch de dubbel-dubbel spion? Het klinkt best wel logisch eigenlijk. Behalve dat de auto dan verplaatst was.
Spoiler Ik had in de aflevering al dat ik dacht dat Brody het was. Ik bedoel wie anders? ja tuurlijk nazir kan vast een mannetje erop afgestuurd hebben, maar ik vind dat dus totaal niet logisch. Ik hoop stiekem ook dat het brody is.