FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

1. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Heb jullie hulp nodig, Zit hier alles in te vullen van de standen maar kom ik bij de foto van de kwalificatie en die is bewogen. Ik kan alleen nog zien .

1. AZT B Tender
    2. BIGGA84
    3. Menno88
    4. Kimi NL
    5.
    6.
    7.
    8. Rovaro
    9. Flavourlicious
    10. Divimus

2. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Als je de sprintrace replay start dan weet je het wel zeker.
    Volgens mij was ik 5de net voor Loyall.

5. Denvan
    6. LoyallRonin
    7. f1freaky

3. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

Het uiteindelijke klassement moet ik nog verwerken in tabel. Na de eerste race is dit het klassement tot nu toe :

1. AZT B Tender 26
    2. BIGGA84 24
    3. Menno88 22
    4. Kimi NL 21
    5. LoyallRonin 17
    6. Denvan 16
    7. f1freaky 13
    8. Rovaro2 9
    9. Flavourlicious 9
    10. Divimus 9

Ik hoop vanavond anders morgenavond ga ik de replays eens bekijken voor eventuele ongevallen. Je kan me een PM sturen als er wat gebeurt is waar je naar wilt laten kijken. Is wat makkelijker voor mij

Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Constant in de top2 beland :)
    Heb alvast een voorlopige benchmarktijd voor Hockenheim: 1:55.6xx :)
    EDIT:
    oeps. Iets te enthousiast met commenten!

Laatst bewerkt: 18 dec 2012
  5. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Zo juist race terug bekeken. Geen gekke dingen gebeurd lijkt me zo.

Wel heb ik nog wat mensen gezien die gebruik maakte van de baan ernaast om zo meer snelheid te hebben of in re halen., nu zal ik er niets tegen doen maar ik ga daar wel streng op zijn. Duidelijke informatie krijgen jullie dan bij de briefing van hockenheim

6. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

De manufractor standings komen er nog aan maar ik weet nog niet hoe ik die ga berekenen. De berekening die nu word gebruikt lijkt mij namelijk oneerlijk.

7. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Race Briefing Hockenheimring

Beste Coureurs,

Hier een briefing met wat extra informatie over Hockenheimring waar we 23 December 2012 zullen racen. Na wat vragen gehad te hebben over het hoe en wat met afsnijden van bochten zal hier duidelijk beschreven worden waar dit wel en niet is toe gestaan.

Bij alle groen gemarkeerde gedeelte's op de plattegrond van Hockenheim is het verboden om af te snijden of uit te lopen op de stukken asfalt naast de baan. Het word gezien als afsnijden wanneer je niet met 2 wielen op de baan blijft rijden. De race leiding zal hier streng op toe zien. Een keer kan het gebeuren maar doe het niet te vaak.

In de 1 ste bocht is bij het asfaltstuk ernaast een groene uitrijstrook naast de curbstone. Hier mag je wel op rijden. Iets minder zoals de witte auto doet. Zie onderstaande filmpje.

Kom je er perongeluk / expres toch op de buitenbaan of snij je af. Haal dan niet af. Doe je dit wel geef dan zsm de plaats terug. Doe je dit niet zullen hier straffen voor staan.

Het oranje gemarkeerde deel van de baan liggen curbstones met daarnaast groene vlakken. Hier mag wel op gereden worden en via ingehaald zijn! Let op bij de kwalificatie kan dit misschien een uitroepteken veroorzaken.

Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben. Als er nog wat vragen zijn zal ik die beantwoorden.

Dit geld alleen als we het morgen allemaal overleven

Laatst bewerkt: 20 dec 2012
  8. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, dus dit mag niet ;)
    Kreeg daar niet eens een uitroepteken voor volgens mij, wel super strak rondje ;)

Ik weet niet of ik mee kan doen, maar vroeg me af hoe het met deze bocht zit:
    Deze linkse bij de merc tribune was niet op je kaart gemarkeerd, neem aan dat je hier ook gewoon met 2 wielen op asfalt moet blijven?

Trouwens Btender had het over DTM, ze mochten iig in de slotrace ook niet met 4 wielen buiten de curbs komen bij uitkomen van bocht 1, werd nog bijna de merc coureur die 2de werd voor bestraft.
    Erg leuke baan verder ofc

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    In bocht 1 kun je (aan de binnenkant) inderdaad best veel afsnijden zonder driehoekje, geldt ook voor die 2e foto van je.

Wist niet dat er tegenwoordig strenger naar dat bijsnijden werd gekeken bij de DTM!

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Inderdaad, Dat eerste mag niet. Die 2e mag zo wel als je maar met 2 wielen op de baan blijft.

11. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ff de quali rondjes van Hockheim op youtube bekeken, ze gaan wel met 4 banden op de curbs, maar niet met 4 banden buiten de baan, dat mag dus niet meer. Blijven redelijk op de baan tbh, ook het afsnijden bij bocht 1 lijkt met max 2 banden te gaan.
    Was trouwens best wel epische finale in hockenheim, Paffett stond 1 in titel race, spengler 2, ze starten 2 en 3, en na 1 rondje is het 1 spengler 3 paffett, hele race achter elkaar aan gereden. Er was een moment even sprake van drivethrough voor paffett, dat had dan ook meteen de titel voor spengler betekend, maar BMW wou niet zo winnen, dus kwam het daar niet van.
    Kampioenschap op de baan beslist door spengler door paffett voor te blijven :)

12. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    1.57.012 tot nu toe mijn snelste tijd op hockenheim.

Edit : 1.56.514

Helaas wel vuil

Laatst bewerkt: 21 dec 2012
  13. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    defecte power adapter Fanatec wheel

:mad:Ja hoor het is weer zover.
    De pechvogel heeft weer op mijn hoofd gesch*******
    De power adapter van mijn CSR stuurwiel heeft er de brui aan gegeven.
    CSR deed al af en toe raar. Werd af en toe de verbinding met de console verbroken.
    Ik dacht dat het de wireless verbinding was maar blijkt dus nu dat het door power onderbrekingen was.
    Ben hier goed ziek van :mad:

Gezien de feestdagen denk ik dat Fanatec support logischer wijs pas na de kerst zal reageren op e-mail, en wordt het probleem in het gunstigste pas over 10 dagen (feestdagen en weekend meegeteld) opgelost met een nieuwe power adapter.
    Met een beetje pech is het hele Fanatec bedrijf pas na de oud en nieuw weer aan het werk en duurt het nog langer.
    Ik denk dat ik voorlopig klaar ben met racen.
    Geen zin om met de controler een soort paralympics race te rijden.

@KIMI (teammaat): sorry voor mijn gedwongen afwezigheid van komende WTCC races.
    Had het zelf ook liever anders gezien.

Ik kijk nog even naar mogelijkheid of een laptop poweradapter de juiste specs heeft om tijdelijk als vervanging te dienen. ff kijken wat de polariteit is.

Laatst bewerkt: 22 dec 2012
  14. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien is dit wel wat de mayas echt bedoelden ;) Kwa timing is het wel echt heel veel pech, hopelijk kan je soort van vervanging vinden idd.

Zijn er nog veel mensen die gaan oefenen vandaag? ik wou eigenlijk wel eens kijken of mijn verbinding online racen toestaat, vrees echter van niet. Want ik kan wel op mijn modem de juiste porten vrij geven, maar dan staat er nog steeds moderate :mad:.
    Heb ook hier weer alle RWDs getest, elke wagen (tot op de audi) krijg ik in de 1:55.x met als beste de opel en de bmw. Probleem met de audi lijkt dat de versnellingen anders zijn afgesteld en ik op bijna elk rechtstuk 1x extra moet schakelen tov de andere wagens. Vraag me af of ik met zelfde gearing op audi, als op bv de opel, wel de 1:55 zou kunnen halen. Misschien weet Btender dat :)

15. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga zo oefenen. Dan kunnen we is kijken of het lukt al is het dan niet van zelf sprekend dat je met meer ook kan joinen

@loyall wat klootte! Hoop dat het snel opgelost is

Laatst bewerkt: 22 dec 2012
  16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Morgen belooft erg spannend te worden!

Zowel met de Seat (Menno) als met de Honda is de beste gereden tijd tot nu tot 1.55.3xx! Onderling verschil is daar minder dan drie hondersten. Denk dat de missie om de auto's aan elkaar gewaagd te laten zijn definitief gelukt is!\o/\o/

Met de BMW heb ik zelfs al 1.55.2xx gereden zien worden (MentalJ)? Joinen en rijden verliep prima vanmiddag, denk je erbij te kunnen zijn morgen Mental?

17. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    :thumbs:
    Wie wat bewaart, heeft wat.
    Ik heb uit mijn verzameling van oude aansluitbekabeling en oude adapters, een splinternieuwe/ongebruikte en in een nog ongeopende verpakking zittende poweradapter van één van mijn oude defecte Microsoft Xbox Wireless FFB stuurtjes (Ik had er al drie versleten) gevonden.
    En ja hoor de specs van de output: 24 V en 1.0 A en DEZELFDE polariteit van de outputstekker!!
    De Fanatec adapter is 24V en 2.5A.
    Na aansluiten en duimen draaien, werkte het wiel gewoon als vanouds.
    Ik heb wel de force feedback sterkte uit voorzorg op 50% gezet.
    Adapter is wat underpowered, dus ik weet niet hoe lang de adapter het trekt.
    MAAR ALS TIJDELIJKE OPLOSSING WERKT HET PRIMA!!

Dus als een andere Fanatec CSR bezitter hetzelfde overkomt en hij heeft nog een oude Microsoft poweradapter van een wireless Microsoft Xbox stuur dan heb je een tijdelijke noodoplossing.
    Bij een andere adapter is dezelfde output en dezelfde polariteit belangrijk . (Dat de binnenste kontakt-tip de + is).

Dus door deze tijdelijke oplossing ben ik voorlopig weer race-klaar voor Hockenheim voor de WTCC.
    Samengevat: ik doe vandaag/vanavond wel mee.\o/

Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  18. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Met de BMW is zelfs al een 1.54.9xx gereden door Mental !

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat kun je wel aan Mental overlaten :)

Tof dat je erbij bent Loyal!

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik realiseer me plots dat de puntenverdeling in de sprintrace en in de hoofdrace feitelijk identiek is. Of er in de hoofdrace punten worden uitgedeeld als:

"15,14,13,12,11,10,9,8,7,6'

of als

"1000015,1000014,1000013,1000012,1000011,1000010,1000009,1000008,1000007,1000006"

maakt helemaal niets uit. Je loopt hooguit één puntje uit op degene die 2e finisht. Ik weet dat er grotere verschillen (2 of 3 puntjes) ontstaan wanneer er meer deelnemers meedoen, maar feitelijk zijn beide races bij tien deelnemers, qua punten, van even groot belang :). Conclusie: constant scoren is van belang! :)

Deel Deze Pagina