Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    moet dat allemaal op basis van de .nfo? er zitten toch wel gewone scrapers op zo'n boxee?

2. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Is er ook zoiets voor de playon hd 2 mini van ac ryan? Ik zit elke dag door een saaie interface te browsen...

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Heb ik ook, daarnaast geeft hij sommige films hele rare namen. En de bestanden zijn goed...

Ik vind dat Boxee + wel tof, alleen ik ga het nog niet installeren, in het verleden al teveel ellende met het apparaat gehad. Daarnaast is je garantie weg als je die update installeert, en weet ik niet of je een roll-back kan maken na die update.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd ook nog naar files gaan en identity. Dan kan j handmatig zeggen welke film of serie een bestand is. Die enkele keer dat ik dat moet doen werkt het goed.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zo ziet Oversight er op de Popcorn uit:

Nog nooit zelf aan hoeven prutsen en wordt na het downloaden allemaal vanzelf gedaan.
    Heel soms gaat er een keer een serie fout, maar dat is eigenlijk altijd met anime's. Die staan bij mij nu ook niet meer in een map die Oversight indexeert.

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Bij Boxee Box hoef je ook niet aan te prutsen, alleen subtitles kan je erbij downloaden maar ik kijk nooit films met ondertitles (als het Engels talig is). Het nadeel van Boxee Box is dat het niet meer ondersteund word door de echte makers erachter... oftewel geen enkele firmware update is er meer voor. Dus dat Boxee + kan je gebruiken als je eraan wil tweaken.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Geldt geloof ik ook voor de A-210
    Er is wel een automatische subdownloader van Bierdopje, maar die krijg ik niet aan de praat.

Ik zet bijna altijd subs er bij aan (heel klein), zodat ik ook met een mond vol met chips nog weet waar het over gaat :+

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Lekker bezig met MediaElch. Zo eens kijken of Boxee Box er wat moois mee doet.
    Van de nodige seizoenen moet ik de eps renamen, maar dat komt wel beetje bij beetje.

Hij laat alleen m'n films nog niet zien in het programma (op 1 film en 2 subfolders na). :confused:

Edit:
    Boxeebox Plus is er weer vanaf. Lijkt me dat het er op hoort te blijven staan toch.

9. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Heb je alle stappen goed gevolgd? En dan met name stap 9:

9. After restarting check to make sure if in 'Settings'->'Network'->'Servers' the 'Enable Windows file sharing' checkbox is still checked. If not check it again, and restart your Boxee Box

Je moet dus twee keer restarten. Bij mij ging het iig goed, heb na de tweede keer restarten de usb er uit gehaald en heb nou gewoon altijd Boxee+.

En voor dat renamen van je episodes, zie hier!

En om de fanart bij films te krijgen, zul je ze handmatig opnieuw moeten laten herkennen. Je kunt dan de NFO kiezen ipv op internet zoeken en dan pakt ie de fanart wel. Maar als je veel films hebt en je ook bij je series je fanart wilt, kun je het beste alle media-informatie verwijderen en opnieuw alles scannen, dan scant ie meteen alle NFO's.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij series gaat het nu wel ok, al heb ik dingen toegevoegd via MediaElch die ik toch niet te zien krijg (seizoencovers, clearart etc). Jammer dat fanart enkel in overview zichtbaar is, aangezien ik daar nooit kom en standaard in het lijst met de eps zit.
    Bij films zie je dat standaard wel dacht ik.

+ er opnieuw opgezet en met rebooten blijft + er op. Komt denk omdat ik hostname had teruggezet naar boxee, ipv boxee met die boot code.

Edit:
    Bij films pakt ie fanart ook goed, eigenlijk het enige optie naast de icon setting die ik tot op heden interessant vind aan +. Covers pakte Boxee vaak zelf wel goed. Kan nu iig bij de paar 'vreemde' of 'missende' films voor juiste info zorgen.

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  12. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Welke NAS servers i.c.m. mediaspelers behoren op dit moment tot de betere? Ik ben mijn huidige setup zat (simpele AC Ryan mediaspeler, zelf download ik alles handmatig.. :F:). XBMC moet er op kunnen draaien.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zijn 2 verschillende dingen wat je nu vraagt

Goede nas = Synology

Goede mediaspeler = idd alles met genoeg power om XBMC goed te kunnen draaien

14. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ok, dan moet ik dus kijken naar een goede Synology.

Welke mediaspelers hebben bijvoorbeeld genoeg power om XBMC te kunnen draaien? Ik zie wel mediaspelers met software/firmware gebaseerd op XBMC, maar ik wil geen slap aftreksel, ik wil XBMC zelf draaien. :)

15. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Maar je zoekt dus een combo. Wellicht moet je dan eens naar WD kijken. Ik heb nu al een tijdje de My Book Live, en zit toch ook te denken eens die TV Live erbij te nemen, gezien ik ook regelmatig updates krijg voor m'n NAS.

TV Live (mediaspeler)

My Book Live (NAS)

Als je XBMC wil draaien moet je gewoon zelf iets samenstellen. De Raspberry Pi wordt vaak gebruikt als goedkope mediaspeler, maar die speelt 1080p dus niet allemaal vloeiend af. h.264 werkt op zich wel goed, maar x264 is gewoon altijd problemen.

Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb een popcorn hour A-210 en die laat ik al het downloaden zelf doen en gebruik ik als simpele NAS. True ik heb wat minder opties dan met een Synology maar wel 1 bakje wat alles voor me afhandelt. Ik kan er sickbeard en couchpotato op installeren als ik wil. Zelf gooi ik gewoon de .nzb's naar de popcorn via het netwerk en als ik wil kan ik het downloaden volgen via een webinterface.

Ook al mijn muziek staat er op en via mijn android telefoon en de upnp server van de popcorn kan ik door de library heen bladeren en muziek aanzetten/playlists maken.

Ondertussen zijn er al weer betere popcorn's uitgebracht dus zeker de moeite van het checken waard imo :)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dat je NAS aan een mediaspeler vast zit betekent eigenlijk dat je het principe van NAS niet volledig uitbuit toch?

18. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Interessant, ik moet me er duidelijk nog meer in verdiepen.

Al is het daarnaast misschien ook verstandig om af te wachten wat er met usenet gaat gebeuren. Vandaag zag ik een remux van Cloud Atlas erop staan maar die krijg ik niet heel binnen...

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je je NAS alleen met je mediaspeler verbindt is het niks meer dan een harde schijf. Maar ik neem toch aan dat je hem in heel je netwerk hebt hangen. Voor mij heeft een NAS geen meerwaarde bovenop de functionaliteit van de popcorn.

Lees en schrijfsnelheden zijn vergeleken met een Synology NAS ws vrij beroerd, maar hij functioneert perfect als downloadbak inclusief het automatisch indexeren voor de jukebox, als muziektank en als back-up voor mijn foto's. Verder kan ik er bij vanuit windowsverkenner, kan de tv op de slaapkamer er via het netwerk bij (en dus daar ook films en series kijken) en kan ik bij de de web ui van de usenetclient. Meer heb ik niet nodig en ik heb maar 1 apparaat te onderhouden.

Ik vraag me ook af wat de toekomst is van usenet, het gaat allemaal steeds stroever. Nieuwe torrents doen het trouwens wel prima, maar die trekken na verloop van tijd het hele netwerk hier plat, alles wordt steeds trager.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Maar dan is jouw NAS niet altijd beschikbaar, dat bedoel ik te zeggen ;).

Deel Deze Pagina