Maar toch kun je niet ontkennen dat de gemiddelde Westerling het doorzettingsvermogen van een 5-jarig kind heeft
Kijk maar eens naar de gemiddelde 'Normal' moeilijkheidsgraad van de gemiddelde Westerse game, die kun je nog steeds moeiteloos voltooien zonder ook maar enigszins moeite te doen, en dit geldt voor vrijwel elke grote franchise. Noem er maar één die hier van afwijkt en afgezien van games als Ninja Gaiden is het eigenlijk gewoon de westerse vertaling voor: Pussy-difficulty.
Dat wel maar bij een game als Ninja Gaiden is het de vraag of je het wel toegankelijk wilt maken voor de massa. Ninja Gaiden is namelijk een game voor de elite; alleen de beste en degene die niet opgeven zullen overwinnen. En daar zat juist de kracht van Ninja Gaiden: Als je de game niet kunt aankunt ligt dit 100% aan jezelf. Streng maar rechtvaardig en zo hoort een Ninja Gaiden te zijn. Gemakkelijk om op te pakken maar verdomd moeilijk om te beheersen.
Alhoewel ik DmC op basis van de demo vrij goed vind (ik was zelfs positief verrast) heb ik toch liever dat de Japanners gewoon hun eigen ding blijven doen. Toegegeven, er zijn dingen die wij als Westerlingen beter aanpakken qua gamedesign maar voor een goede moeilijkheidsgraad (streng maar rechtvaardig) moet je toch echt bij de Japanners zijn.
En ik zal Heavenly Sword of Enslaved maar niet aanhalen.... (leuke graphics, mediocre gameplay)
Geloof me, ik ben een hardcore Ninja Gaiden fan en je hebt hier de enige juiste keuze gemaakt
Vermijd deze game als de pest.
Laatst bewerkt: 27 dec 2012