Bah, nee! Hoe beoordeel je een singleplayer? Je scrollt na een tijdje eens door de levels en bedenkt je welk level je graag eens opnieuw zou willen spelen. Dat is in mijn geval enkel Composer.
Halo 4 SP is meer enemies en meer voertuigen, maar geen diepgang. Reach kende een heel kritische blik op level design. Over iedere encounter was zo bewust nagedacht dat hij op diverse taktieken getackeld kon worden. Die multiple paths en daarmee replay value waren gewoon niet zo sterk in deel 4.
Daarnaast, een selling point van Halo vond ik altijd de intelligentie in character design. Elites met recharging shields, jackals met een weak point in hun schild, Brutes die op de rand van de dood nog ragen, dát geeft diepgang in gameplay. Al die Prometheans zijn zo vlak, er komt niet meer bij kijken dan richten op het hoofd.
Maar al die kritiek op de multiplayer hier, als complete n00b vind ik het wel tof! Blijkbaar bereikt 343 daarmee wel haar doelgroep.
Helaas is het altijd lastig iets toegankelijk te maken zonder de core te verliezen.
Klik om te vergroten...