Dredd
Cijfer: 8,0
Pluspunten:
Centraal plot dat constant verder gaat
Geen pretentieus geneuzel, geen melodramatische achtergrondverhalen
Harde actie
Tof design en goede setstukken
Voelt niet cliché aan
Minpunten:
Voorspelbaar van begin tot einde
Aan de korte kant
Review:
BAM! Wat een gave film.
Ondanks dat het een actiefilm is zonder diepgang, vind ik de film niet cliché. Dredd is gaaf en natuurlijk vlak en voorspelbaar, maar wordt heel stoer gebracht. Doordat je zijn gezicht niet ziet is het nauwelijks een personage. Dat is juist heel goed, want hierdoor voelen de one-liners helemaal niet verkeerd. Het IS gewoon zo.
Daarnaast vind het andere hoofdpersonage, een vrouwelijke rekruut die met Dredd vast geraakt in een flat volledig in de handen van een gang, ook goed overkomen. Ze is geen watje, ze doet dingen die in andere films niet zouden gebeuren én ze blijft niet melodramatisch hangen in het verleden en de keuzes die ze maakt. DANK U FILMMAKERS.
Het design van de flat en de stad, de kostuums en de sets, het heeft een bepaalde sfeer en die dig ik. Je krijgt niet veel te zien en veel lijkt op elkaar, maar toch zet het een sfeer neer die goed past bij de harde actie en de desolate toekomst waarin Dredd zich afspeelt.
Met één kleine plottwist tegen het einde aan ("Call 911" voor de mensen die de film gezien hebben) kent de film één kleine verrassing. Verder is de film zo voorspelbaar als maar zijn kan, maar dat is helemaal niet erg.
Ik vind de film gewoon GOED.
Klik om te vergroten...