FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

1. Annmm

Annmm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja daar kom ik nog nie eens bij in de buurt! :-O

2. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zal er iets voor 20:00 bij zijn!

3. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Kan opeens niet meer connectie maken met live. Zal wel weer aan upc liggen die laatste week problemen heeft.

4. BIGGA84

BIGGA84 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Same problem

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    System settings -> Test xbox live connection

Daarna doet hij het soms wel weer bij mensen!

Wij wachten nog even :)

6. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Nu blijft die laden in het Forza menu bij het "saven". Fijn!
    En kan opnieuw niet connecten.

Wie hebben naast Menno, Bigga, en ikzelf nog meer problemen?

Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Alleen jullie drie geloof ik :mad:

BIGGA komt zojuist online

8. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Maar komt die ook in de lobby?
    Ik kwam ook ff online maar liep vast in het Forza menu.

9. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Als racen niet lukt, dan maar een toetje! Succes allen

10. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het abrupte vertrek maar mijn zoontje zette het op een krijsen en slokte mijn aandacht op. Volgende keer beter hoop ik.
    Oh en voor de puristen ik heb onreglementair gepit in de eerste ronde na een aanvaring met Bassiebaas en daarna niet nog een keer gegaan... Sorry

Greetz
    Alexij NL

11. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Menno! _O_

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kan gebeuren:) Is het gelukt om zoonlief weer te kalmeren? :):

Heb zelf lekker kunnen racen vandaag! Mede dankzij het spijtige wegvallen van Denvan/Menno/Bigga kon ik de kwalificatie naar me toetrekken. De race mocht ik vlak voor Kimi starten. De hele race onder lichte druk gestaan van Kimi en samen prettig geraced. Na een foutje pakte Kimi de leiding maar een rondje later kon ik deze weer terugpakken. Leuke en cleane strijd gehad en maximaal resultaat in race 1!

Race 2 startte ik achteraan, maar helaas kwam ik bocht 1 niet schadeloos door na een beuk van Kimi in m'n zijkant nadat hij uit schrik voor de auto's voor hem uitweek. Gevalletje race-ongeval lijkt me; tijdens de race twijfelde ik of ik zelf misschien 'schuld' had hieraan, maar nadat ik het teruggekeken heb kon ik er zelf niet aan doen om het te voorkomen (hield behoorlijk rechts en hield m'n rechtse lijn). Daarna het veld gevolgd en langzaam wat plaatsen gepakt, totdat ik achterstevoren kwam te staan na een touché van Divimus, die met meer snelheid door een bocht kon als ik. Hij heeft daarna netjes gewacht op me en daar zat geen opzet in het spel ben ik van overtuigd:b:. Gevolg was naast tijdverlies natuurlijk wat schade, maar de gevolgen van die schade op mn rondetijden vielen me reuze mee\o/

De race van (bijna) achteraan vervolgend maar snel wezen pitten, waarna ik nog wat mensen heb kunnen inhalen in de pitlane, én Flavourlicious op de baan nog wist te passeren. Een vijfde plaats (toch?) was uiteindelijk het maximaal haalbare en ondanks de pech in heat 2 heb ik me weer enorm vermaakt!

Waar ik wel een beetje van stond te kijken was wat er in de laatste bochten gebeurde tussen Kimi en Denvan. Nadat ik de commotie hoorde door de headsets was ik wel benieuwd, en wat er gebeurde ziet er in mijn ogen niet best uit...
    [yt]SHEt0pAT1OI[/yt]
    ^Moet bekennen dat Denvan naar mijn mening hier niet 100% clean was (maar imo wel clean genoeg) in de eennalaatste bocht maar wat er in de laatste bocht gebeurt gaat wel erg ver helaas, vind ik. Was slimmer geweest denk ik wanneer Kimi de plaats aan Denvan had gelaten en melding bij Flavour had geplaatst als hij het niet eens was over Denvan's actie, ipv Denvan op deze wijze te elimineren waardoor hij zelf de zwarte piet wordt.

@ de nieuwkomers: Deze race, met name de 2e heat maar daarnaast ook de connectieproblemen, was wat chaotischer dan we doorgaans meemaken en heeft jullie beeld naar de cup hopelijk niet te negatief beïnvloedt! 'Normaal' loopt het allemaal wat soepeler:b:

Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  13. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Kimi, ik wil je hier niet mee afzeiken maar moet dit even gezegd hebben.

Ik vind je vrij onsportief. Er is duidelijk gezegd staande start. Geen rollende. Er is duidelijk gezegd Denvan en Menno gaan op zij dus daar kon geen verwarring over zijn.

De eerste bocht lijkt het of je vol AZT aan het blokkeren ben je snijd zo vreemd naar binnen. Ik hoorde meteen HERSTART. Gaat nergens over in mijn ogen is het zelfs jou fout.

daarna tikt ann je aan. Hou rekening ze is nieuw dus accepteer het. Maar hoe jij terug de baan op komt lijkt in mijn ogen gewoon een wraakactie.

Daarna rij je geïrriteerd door met veel commotie. Zo haal je ander uit zijn concentratie denk daar om.

Ook heb ik in de replay nog aardig wat kleine tikjes gezien. ( ik zeg niet dat ze allemaal jou schuld zijn) en afsnijden

Daarnaast is de actie tegen Denvan ook niet echt netjes.

Ik ga hier niet over deze cup ik zeg alleen dat je dit bij de BWTCC niet hoeft te doen.

Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  14. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Eerste keer voor mij vanavond, vond het leuk!! Niveau is hoog..... was aan de hoest dus had mijn mic niet aan staan, maar de chocomel was heerlijk tijdens de pitstop!!!

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik zal mijn zegje hier ook maar even doen aangezien ik nogal wat commotie heb veroorzaakt de laatste race.

Ik zal maar even beginnen bij het begin over het feit dat ik het belachelijk vind, dat we met z'n allen zo'n 1,5 uur hebben gedaan over 2 races van 20 minuten en 1 kwalificatie van 15 minuten. Uiteraard is het meer zielen meer vreugde, maar als ik in de Wtcc eruit lag, dan is er niets mogelijk. maar als iemand anders eruit flikkerd vanwege een schijtconnectie dan gaan we daar lekker 30 minuten op zitten wachten.

Tijdens dat wachten vraag ik of het een rollende of staande start is, enige wat ik krijg te horen is: "Voor jou is het een rollende start, Kimi!". Dan zie ik tijdens de start dat er meer twijfel is(o.a. bij B Tender) ik liep zo hard in op sommige dat ik eht niet wist. In bocht 1 was het mijn fout, dat heb ik verkeerd gezien en daarvoor is het terecht dat er geen herstart was. maar tot de eerste hairpin(toen die blauw/blauw/witte clio zich veremde(raceincident) wist ik niet of het nou een rollende of staande start was. vanaf daar ben ik pas gaan inhalen.

Ik heb daarna aggressief gereden, maar heb geen contact gemaakt op een paar kleine dingen na(direct na de hairpin zat ik op het gras en de laatste hairpin zat ik aan de binnenkant van iemand). Dat Loyall, B Tender en ik allemaal schade hadden(nummer 1 tot en met 3 van de eerste race + kwalificatie) plus de verwarring bij meerdere mensen en het feit dat de mensen die achteraan moesten starten(wat ze ook deden) al voorop reden vond ik alle reden genoeg voor een herstart.

daarna netjes naar de top 2 kunnen rijden en denvan zat na mijn pits in ronde 9/10 netjes op een afstand van 15-20m van mij. dat was een eerlijk gevecht voor de 2e plek. maar als je dan van zo'n afstand moet komen in de laatste bocht, ik zuiver de binnenkant pak, moet je hem niet er gewoon binnenin gooien en denken dat ik dat laat gebeuren, want je wijkt 1. van de baan af en 2. veroorzaakt met opzet een botsing. Nou, dan is mijn keus snel gemaakt. een heel klein subtiel tikje wat hem de 2e plek kostte en hem weer terug zette naar z'n plek.

ik heb hem er niet afgeramt, niet z'n race laten kosten en ben nog eigenlijk vrij netjes geweest. totaal geen spijt van en wanneer iemand mij zo'n actie flikt zal ik met hem precies het zelfde doen.

Ja mazda, misschien was het beter om een klacht in te dienen en dan? de laatste paar keer werkte dat ook perfect voor mij. NOT!

ik vind het het een hele logische oorzaak-gevolg actie en dus snap ik niet wat het probleem nou is.

Eerste bocht is indd mijn fout, alleen de verwarring was, zoals hierboven beschreven, niet alleen bij mij aanwezig, maar ook bij anderen. daarnaast waren er schadegevallen dus leek het mij het eerlijkst.

Ann is nieuw, ja heel mooi dat mensen zich aanmelden voor de cup en ik vind het oprecht leuk dat er meer mensen geintresseerd zijn, en ik zal uiteraard geen voorbeeldfunctie geweest zijn de laatste race, maar ik werd op het gras geduwd, was veel sneller en ze gaf me geen ruimte. ik heb geen beuk gegeven ik ben alleen wel naar rechts gestuurd om aansluiting te houden met de rest(ik had al een aardige achterstand).

ik ben inderdaad erg gepikeerd geweest omdat we eerst moeten wachten, dan eindelijk kunnen starten waarna we na de eerste race getrakteerd worden op nog een ouderwets potje wachten.

En als iemand mij op zo'n manier gewoon aan de kant drukt in de laatste bocht voor een positie in de BWTCC dan kun je erop wachten dat dit nog een keer gebeurd. en ik heb helemaal niets specifiek tegen Denvan, het is gewoon een algemeen iets. Als het loyall was geweest(bijvoorbeeld) zou ik dit ook gedaan hebben.

16. Annmm

Annmm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Joehoe!

Ik speel nog maar 4 weken forza 4, ken ook niet alle regels tijdens een race als deze en dacht toch echt dat ik me aardig had opgesteld tijdens de gehele race. (in zo verre ik aanwezig was :-()
    En nu zie ik mijn naam regelmatig langs komen en vraag me af wat ik precies fout heb gedaan! Iemand die voor mij dit stukje op film heeft? Tja van je fouten kan je leren toch :-D!

Ik moet wel zeggen dat ondanks dat ik niet de beste ben en de connectie verbrak in de 2e heat, ik het wel ontzettend leuk vond dat jullie mij de kans hebben gegeven dat ik mee mocht rijden! Ik blijf oefenen en hoop volgende race er weer bij te zijn!!

En voor wat betreft de irritaties, kunnen deze niet bewaard worden voor na de race ipv door de headset te bleren?? Vreselijk irritant! Kan me voorstellen dat er zaken gebeuren die niet kunnen, maar tijdens een race valt daar weinig aan te doen. Rij gewoon zelf sportief je race uit en doe daarna je beklag ipv het terug pakken van de persoon die je dwars zat. Dat is in mijn ogen erg onsportief.

Greetz Ann

17. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Als toch iedereen zijn mening gaat geven, doe ik dat ook:+ Na het terugzien van de herhaling concludeer ik dat Denvan laat remt om een inhaalactie te plaatsen. Door het late remmen van Denvan glijd hij iets naar buiten en omdat Kimi zijn lijn wilt behouden en daardoor naar rechts stuur ontstaat er contact. Naar mijn mening is hier nog niets aan de hand. Iedereen heeft weleens een inhaalactie geplaats waarbij contact is ontstaan. Vervolgens blijft Kimi naar rechts sturen om de lijn te behouden terwijl Denvan die lijn nu heeft, met als gevolg het laatste bewuste tikje. Met name omdat dit een bewuste tik is, vind ik dit een zeer kwalijk zaak en heeft het niets meer met racen te maken. Het zorgt alleen maar voor meer agressie en bovenal bederft het spelplezier behoorlijk. (ook al scheld ik zelf ook weleens na een botsing. Probeer het al te minderen:)) Kimi, als je dit ieder keer gaat doen als je zo wordt ingehaald, is dat behoorlijk kinderachtig en valt me dat van je tegen!!!!!

Het hele verhaal rondom een herstart is niet nodig. In de OP staat duidelijk beschreven of het een rollende of staande start is, net zoals de pit window. Daarbij is duidelijk verteld dat werd verwacht dat Denvan en ik aan de kant moesten. Dit hebben wij ook netjes gedaan.

Het lange wachten omdat mensen uit de lobby worden gegooit door een slechte connectie is veel vaker gebeurt. Helemaal in de begin periode. Ongeacht de personen die eruit vallen, wordt er altijd gewacht. Wat altijd zeer gewaardeerd wordt door degene die eruit vallen!! Moeten we ook vooral blijven doen!

Daarnaast vind ik het leuk dat er nieuwe rijders bij zijn gekomen. Omdat nieuwe rijders moeten wennen aan de snelheid, drukte en inhaalacties moeten zowel de nieuwe rijders, als de gevestigde orde rekening met elkaar houden en elkaar net iets meer ruimte geven. Laat elkaar leven dan voorkom je schade.

18. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Hey Ann,
    welkom bij onze gezellige raceclub.
    Zoals je hebt gemerkt staat bij ons het game en raceplezier voorop:+
    Nou moet ik zelf bekennen dat ik in het verleden ook wel eens uit mijn slof ben geschoten.
    Maar al doende heb ik geleerd daar beter mee om te gaan.
    Afgelopen race was niet echt representatief en reclame voor onze club.
    Volgende keer gewoon maar meedoen hoor en niet laten afschrikken door de rumble in Germany!
    Quote KIMI NL: "Als het loyall was geweest(bijvoorbeeld) zou ik dit ook gedaan hebben."

|:- NU GA JE ECHT TE VER!!!!! :):

Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  19. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    @ Ann, Rene en de overige nieuweling; bij deze excuxes voor het totale wangedrag van een van onze "leden"

Ikzelf heb me tijdens de 2e race werkelijk geergerd aan het commentaar over de chat wat een aantal rondes lang aan bleef houden en mij uit mijn concentratie haalde. Normaal gesproken wordt alleen het "hoog nodige" gezegd. Discussie over een raceactie gebeurt meestal via het forum waarbij men dus niet gestoord wordt tijdens het racen. Dat alles nog buiten het gebeuk van hem om.

Een tikje kan gebeuren en zeker bij een INSTAP cup voor nieuwelingen. Als dan een ervaren racer niet capabel is om zich IN TE HOUDEN omdat hij meent dat hem onrecht is aangedaan tijdens de start en omdat een nieuweling hem in de weg heeft gereden ben ik er helemaal klaar mee.

@ KIMI, jij kan je volgenms mij beter bezig houden met hotlappen of anonieme races. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik me aan jou gedrag, c.q. rijstijl erger. DIt is ook 1 van de redenen waarom ik minder plezier aan forza beleef.

Sorry, maar ik stel dan ook openlijk jouw lidmaatschap op dit moment XBWf ter discussie. Wat mij betreft komt er een stemming, of kijken we naar de leiders van de club die kunnen beslissen.

20. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Over het voorval tegen Ann.

Oke ze veremmde zich waardoor ze jou aan tikten. Haar fout maar een race incident. Ze geeft je dan geen ruimte en je bent misschien sneller maar wees dan de wijste en sluit achter haar aan. Ze verliest zo de controle en zo word azt ook nog gedupeerd.,

Deel Deze Pagina