[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 11]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nee hoor, de grond is 5000 per keer, en mats voor het bouwen met utbreidingen is ook ongeveer 5000 per huis. Met 30k ben je klaar!

Inrichten heb ik niet gedaan idd, maar da is ook niet nodig voor de achievements....

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nee, maar voor het completion gevoel zou dat wel aardig zijn geweest. ;)

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben bijna klaar met de main quest van Dawnguard als Dawnguard. Is het 't waard om daarna overnieuw te gaan en voor de Vampires te kiezen, of zijn de verschillen zeer klein/nihil, net zoals Imperials/Stormcloacks?

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je bent geen 100.000 kwijt. ;)

Verzonden vanaf mijn smartphone.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.930
    Ik ga even mijn rage over Skyrim hier neerzetten.
    Vorig jaar tijdens de release gekocht. Kon niet wachten. Aantal jaartjes terug deeltje IV helemaal kapotgespeeld op mijn destijds gloednieuwe stofzuigende, vibrerende 360. Ik vond het geweldig. Toen ik Skyrim in m'n inmiddels destijds wederom nieuwe 360 (Slim) schoof, stond ik te popelen. Weer een nieuwe Elder Scrolls, weer een fantastische grote wereld waarin je je kon laten gaan en doen wat je maar wilde, ik had er zin an.
    Helaas.

Na 11uur spelen vroeg ik me eigenlijk af waar de F ik mee bezig was. 11 uur spelen. En ik had geloof ik 3/4 quests voltooid. Voorderest rondbanjeren in de wereld, want ja, die was wel weer adembenemend. Begrijp me niet verkeerd, de wereld is ook gewoon echt fantastisch. Mocht je een HDTV bezitten (wie niet tegenwoordig), moet bijna het kwijl uit zijn mond afvegen. De hoge bergen en de mistvormen eromheen, de bomen, de bossen, en weet ik het wat allemaal nog meer. De wereld is groots en staat garant om er helemaal in op te gaan.

Alleen, jezus, wat is het toch eigenlijk een boutgame. Het eeuwenlange geneuzel van al die gasten die je aanspreken en gaat aanspreken, de talloze quests van 'doe dit', 'ga daar heen', 'kill die','kill dat', daar wordt je toch gewoon krankjorum van.
    Om maar een voorbeeld te noemen: je praat 5min met een dude in een gebouw, dan verlaat je het gebouw, dan boek je hem (tergend lang lopend of met je paard) naar een grot, in die grot dwaal je vervolgens een paar uur, kill een zooi skeletjes en zombies, vind een sleutel, dwaal je nog verder en verder, open jeeen schatkist met daarin het questobject, boek je die hele grotshit weer uit, loop je weer naar buiten, loop je naar die questdude (of fasttravel, allemaal 139139139123 laadtijden), kom je ondertussen een draak tegen, boek je 'm van die draak weg in de hoop dat je niet wordt gekilled of je doet er een half uur over om hem te killen, ben je bij die dude, praat je weer 5 minuten, en klaar is je quest. Doeg 2 uur.

Wat heb je nou uitendelijk gedaan? Geen moer. Beetje skeletjes en zombies lopen killen, met je magische handjes en je zwaardje/pijl en boog/whatever, waarbij de combat zo ongelovelijk repetititef en saai is als wat. Je ramt gewoon een paar keer op R, L, weet ik wat, en je killt ze. Daarnaast krijg je af en toe een 'spectaculaire' cinematic van hoe je laatste beweging met je zwaardje het skeletje heeft vermoord. Mocht dit niet lukken pas je gewoon ff de moeilijkheidsgraad in de Options-menu aan en whoppa je bent weer verder. Een vriend van me was ook weer helemaal lyrisch om Skyrim, kon niet wachten om het te spelen. Ik was bij hem, zag het hem spelen, inmiddels 60uur ingestoken.

Hoorde elke keer: 'NU MOET IK WEER DAARHEEN', 'FOK NU MOET IK WEER DIT DOEN', 'KUTLAADTIJDEN', 'WAAR DE FOK BEN IK EIG MEE BEZIG', nee dat is echt plezierig gamen. Uiteindelijk de game allebei weggelegd en ik heb hem verkocht.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb eigenlijk een hekel aan het hele vampieren gebeuren en wilde ook niet de vampieren kant alsnog gaan doen. Uiteindelijk toch maar gedaan en ik moet zeggen dat het best fun was ff als uber vampier rond te struinen! Doen dus :)

@reckuuza; ik denk dat jij het RPG genre ff moet laten liggen, dat ligt niet aan Skyrim ....

Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Onbegrijpelijk idd, die flikkers die je de hele tijd maar op quests sturen enzo. Alsof je niks beters te doen hebt!

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Hoe kan het dat je Oblivion dan wel vet vind? Dat was exact hetzelfde qua quests 8)
    Denk eerder dat het genre je niet echt ligt.

Ik denk dat RPG steeds minder populair wordt omdat je niet altijd direct meer erkenning krijgt voor de dingen die je doet. Veel gamers willen gewoon snel bijvoorbeeld achievements halen.
    In RPG's moet je gewoon uren gamen zonder dat je er wat ingame mee bereikt, of dat je het gevoel hebt dat je verder komt in de game. Dan hebben ze het idee dat ze de game niet aan het uitspelen zijn.

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    De kracht van Skyrim is juist opgaan in die wereld; voordat je het weet ben je een aantal uur verder.

Enigste waar ik je wel gelijk in kan geven zijn de laadtijden.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.930
    Ik weet niet waarom ik vroeger IV dope vond. Mss had ik toen meer de neiging om me helemaal in de wereld te verliezen, tegenwoordig heb ik daar echt geen geduld meer voor..de game is denk ik idd gewoon te groots voor mij. Ik game max een uur nu per dag, 3/4 dagen per week nu het vakantie is zelfs. Na dat uurtje heb ik het wel weer gezien (speel nu LEGO LOTR). Voor Skyrim heb je zo ontzettend veel geduld nodig, kan me vroeger nog wel herinneren dat ik met IV 5uur per dag speelde.
    Vind het RPG genre dope (Fable, Pokemon? :+), maar deze shit is gewoon te groot.
    Maar alsnog vind ik, zelfs al is ie imo te huge, dat het gameplaytechnisch (doelend op de combat) gewoon zwak is. Misschien wordt het leuker na 60uur als je een beetje bent geleveld, maar in principe doe je op en neer hetzelfde. Dat doe je met Fable en Pokemon die ik heb opgenoemd ook, maar op een een of andere manier vind ik dat toch leuker uitgewerkt.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik wil wel een beetje het gevoel hebben dat ik of progressie boek of in ieder geval ergens een doel heb.

In Skyrim hoeft het niet heel erg want daar is de wereld zo vet in elkaar gezet dat een beetje free-roamen al een avontuur op zich is. Maar bijvoorbeeld in Kingdoms of Alamur had ik na een poosje echt geen idee wat ik waarom aan het doen was en verveelde ik me ook te pletter.

Dark Souls kan ik ook uren spelen maar dan heb ik juist bij elke boss of bonfire of gewonnen gevecht heel sterk het idee dat ik weer iets beter of iets sterker word of iets meer van de wereld snap. En die langzame verovering van de wereld is wel wat me bezig houd

12. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is deze game spelen op de PC zoveel chiller. De game ziet er nog beter uit als je computer het aan kan en natuurlijk ook mods. Daarmee kun je de gameplay helemaal veranderen, zoals vernieuwde combat of nog meer realisme. Ik vind de combat toch zeker wel leuk, spelend met vooral pijl en boog in combinatie met sneak.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Op de bank vind ik toch nog lekkerder spelen.

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan me totaal niet vinden daarin. Als je die fetch quests niet wilt doen, wat uitermate begrijpelijk is, doe ze dan ook niet. Doe gewoon de echte guild quest en geniet van die gamewereld. Juist gewoon rondlopen en weer een grot, tombe, ruine vinden en ga zo maar door, is geweldig. En ook het feit dat ze dit keer echt er anders uit zien, wat niet het geval in Oblivion was. De laadtijden kan ik wel inkomen, het is echt teveel. Je gaat Whiterun in, laadtijden! Dan wil je bij de weaponsmith naar binnen, laadtijden! Of je wil je eigen huisje even in,laadtijden! Waarom kunnen ze die gebouwtjes niet gewoon open laten? Zou dat gewoonweg niet kunnen op deze consoles dan?

Hoe dan ook denk ik dat een RPG als The Witcher 2 dan meer in jouw straatje ligt nu, geef die een kans.

Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kan idd gewoon niet, te weinig geheugen om alles in te laden. Op PC zou het natuurlijk wel kunnen maar er is voor de consoles nu eenmaal gekozen om het spel zo te maken als het nu is

Maar Bethesda zal daar in de komende games wel echt aandacht aan moeten geven. Met name de invloed die de complexiteit van je savefile heeft op de duur van de laadtijden slaat nergens op

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    @Reckuuza: welke games vind je dan wel boeiend? Alleen maar schieten, racen, nieuwe perks, wagens of characters. Dan krijg je bij Skyrim nog veel moois voor je moeite.

Verzonden vanaf mijn smartphone.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Serieeeussssss kappen met dat verzonden van mijn smartphone :mad:

18. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht gewoon ff helemaal stoppen met gamen. Van die buien heb ik ook weleens. Dan MOET ik van mezelf nog bepaalde games doen. Heb dat nu ook bijvoorbeeld. Mass Effect 2 aan begonnen en eigenlijk moet ik ook Castlevania Lords of Shadow uitspelen. Gaat eigenlijk nergens over dat ik zo denk. Een hobby moet wel een hobby blijven natuurlijk.

Als je tijdens gamen denkt 'wat ben ik aan het doen en wat heb ik bereikt?' heb ik een persoonlijke mededeling. Over het algemeen bereik je met gamen geen ene fuck. Dan moet je gewoon ff een break nemen van een paar weekjes ofzo. Dan ga je het vanzelf weer waarderen.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben het wel enigszins met Reckuuza eens hoor. Er zitten teveel laadtijden in. Ik ben gisteren aan The Companions begonnen en van tevoren moest ik nog wat loot fencen. Heb ongeveer een uur gespeeld en ik heb echt niets gedaan zowat. Deurtje door: wachten. Fastravel: wachten. Klein stukje rennen. Deurtje door: wachten. Nog een deurtje door: wachten. Dan met een gast praten die me een kutklusje geeft (iemand intimideren). Dan weer deurtje uit: wachten. Nog een deurtje uit: wachten. Fastravel: wachten. Gast in elkaar meppen, 1 minuut. Weer fastravel: wachten. Klein stukje rennen. Deurtje door: wachten. Zo ben je gewoon echt super lang bezig met niets.

Verder heeft ie ook wel gelijk dat er qua combat nog veel te verbeteren valt. Het is vrij herhalend.

Ook ben ik het eens over de grotten / dungeons. Hier ben ik het dan ook totaal oneens met BigKabuto. Ik vind de dugeons helemaal niet uniek. Alle Dwemer dungeons zijn echt exact hetzelfde. En zo zijn er nog wel meer dungeons hetzelfde. Natuurlijk zijn er echt vette dungeons, maar de meeste zijn gewoon redelijk herhalend.

Daarom heb ik het ook meestal na een tijdje wel gezien met Bethesda games. Het draait altijd uit op urenlang door een donker hol kruipen, terwijl je buiten zo'n vette wereld hebt. Maar goed, dat is altijd pas na een uur of 100 ofzo. Fallout heb ik lang gespeeld en Oblivion al helemaal. Met Skyrim ben ik nog 105 tot 110 uur bezig.

20. djaxelb234life

djaxelb234life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Skyrim de 31 ste gedownload. Was een leuke aanbieding,vond ik. Heb me in eerste instantie rustig gehouden, met spelen dus. Ben nog met Far Cry 3 bezig, AC 3, Borderlands 2, dus ja. Maruh. Sinds vannacht, me is hooked. Zwaar ook. De 1e keer een draak bevechten was na 2 seconden over en uit, beetje dom ook om erop af te rennen, op het moment dat dat beesie zijn bek open doet en gaat vuurspugen. De 2e poging ging ie toch best wel snel neer. Heb r nu 4 verslagen. De 5e helaas niet, want hij vloog alleen maar even over de stad heen.Grrr. Me want to kill, me want to kill.lol.
    Vind het een heerlijk spel. Ben nu bezig met me huisie te bouwen. Geld is alleen op, dus moet maar weer gaan questen. Wil eigenlijk tegen mn steward kunnen zeggen, he ga jij s ff geld voor me maken ! Ik ben jouw baas, dus luister naar me. :p Ben flink moe, om eerlijk te zijn, maar vind eigenlijk dat ik die moeheid maar even opzij moet zetten, er wachten draken op mij om te verslaan ! En steden en dorpen te ontdekken ! Dungeons te ruimen, en ga zo maar door...en ondertussen moeten die andere games maar even wachten.Of niet, of wel,of niet, of wel...nee echt Skyrim here i come ! Kortom, me is happy.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina