[PS4] [Vita] Uncharted: Golden Abyss

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 17 apr 2011.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat is snel gegaan opeens, goed bezig. Dus die huilpost van je was niet nodig, want je gaat toch je platinum trophy krijgen.

Wat de Strange Relic ook alweer was, ben ik even vergeten. Maar heb je die secret nou helemaal zelf op eigen kracht gevonden dan?

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Pff, 'huilpost'. Klinkt zo overdreven. :+ Ben het er nog steeds mee eens wat ik daar zei, maar het is onverwacht snel gegaan. Dat krijg je als je de cutscenes skipt en de weg kent.

Wat noem je helemaal op eigen kracht? Ik heb alleen de beschrijving opgezocht. Deze dus, en niet meer dan dat:
    Force José Parrot to squawk out 8 unique quips.

De rest (hoe, wat, waar, wanneer etc) heb ik zelf gevonden.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat vind ik wel een huilpost, er staat zelfs nog een huilende smiley in ;) Met eigen kracht bedoelde ik gewoon of je alles zelf gedaan had. Maar als je alleen dat ene zinnetje gelezen hebt en het daarmee gered hebt, vind ik ook wel knap. Ik had er zelf nog wat meer zinnetjes voor nodig.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet dat er een huilende smiley staat en ik weet dat ik er klaag, maar de naam 'huilpost' klinkt nog steeds zo overdreven. :p Alsof je je eraan hebt zitten irriteren en het een vreselijke post was. Zo zal je het (hopelijk) niet bedoelen, maar toch... ;)
    Doet er verder ook niet toe hoe je die post wilt noemen, ik heb daar nog steeds 100% gelijk. Behalve dat ik het geen 3 keer ga uitspelen. :+

Ik hoop vandaag de game af te ronden. Het enige wat me nu nog echt kan dwarsbomen zijn die domme bounties. Dat is gewoon random. Misschien heb ik het binnen 5 minuten, misschien moet ik nog 5 maanden verder spelen om net die ene te krijgen.
    Jammer dat iedereen in mijn friendslist is gestopt met spelen anders had ik sommige misschien al compleet gehad aangezien je blijkbaar ook bounties via Near kan krijgen.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nadat ik de game op crushing had uitgespeeld, ging het opeens heel hard met de bounties. Een dag na het uitspelen, had ik ook alle bounties en dat zonder near te gebruiken. Het ligt er een beetje aan wat je al had, maar 5 maanden gaat het niet duren.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop het. Gisteren in 1 level 5 zeldzame gekregen, maar daarna voor de rest helemaal niks meer in welk level dan ook. 8) Zo schiet dat niet op.

7. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    Zo, ook eens aan deze game begonnen (ik had 'm bewaard voor op vakantie). Speciaal voor Uncharted de ps vita gekocht, net als toendertijd de playstation 3 voor de eerste uncharted gekocht. De speelduur van het spel valt me behoorlijk mee en als ik niet beter zou weten had ik ook wel geloofd dat het door naughty dog was gemaakt. Ik vind het in ieder geval een topper!

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En imo beter/leuker dan U1 en U2 (3 niet gespeeld). Misschien minder mooi en spectaculair, maar wel leuker.

Nu alle schatten gevonden. Uiteindelijk 4 met hulp gedaan.
    1 ongewild.
    1 had ik denk ik nooit gevonden, ook al was ik er al tig keer langs gelopen.
    1 was achteraf niet nodig geweest, want de plek was best obvious
    en 1 was... wtf, daar ben ik toch al geweest! Hoe heb ik dat gemist.

Als ik geen rekenfout heb gemaakt zijn er 234 schatten. Met maar 4 wat hulp nodig gehad. Ik ben trots op mezelf. :cool:

:+

Alleen nog de bounties en 3 wapen achievements.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik had bij 0 schatten hulp nodig :p Welke had je nooit gevonden? Ik had er eentje in chapter 1 die ik steeds maar niet kon vinden, maar uiteindelijk dus wel.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    2 in Chapter 15 (langs de eerste was ik vaak gelopen, maar die opening in de muur steeds niet gezien, en de 2e was die wat ik onbedoeld had gelezen waar ie was)
    Turquoise Glyph

• Aspect of Huezicaltli
    After failing at opening the huge wooden door, follow Chase into the cavern. Do NOT leap out onto the tower. Instead, search the rear cave wall. By the handholds leading to the previous Glyph is a crack in the wall you can slip through. The Glyph is on the ground in this secret area.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Mystery Item (The Trail of Vincent Perez)

• Strange Relic
    Once you are on the other side of the big wooden door you have to let Chase through, look for a series of handholds leading up to the Strange Relic. They lead up to some daylight high above. The Relic is on the way up.
    [​IMG] [​IMG]
    Chapter 22 (de 'zo moeilijk was deze niet, waarom heb ik het niet gevonden' schat)
    Jade Carving

• Emblem of Omatihictoya
    From the platform with the previous rubbing you can see a glittering Treasure across the way. Get on the low wall and you can simply leap across to this area and pick up the Carving.
    [​IMG] [​IMG]
    Chapter 25 (de 'wtf, daar ben ik toch al geweest!' schat)
    Mystery Item (The Friar's Pilgrimage)

• Marcos's Compass
    Before boosting Sully after the first fight, explore the corners of the platform with the four columns. You can drop off of one corner and clamber down some handholds to the compass.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Plaatjes zijn wat klein, maar misschien herken je alsnog de locaties? :p

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik herken ze idd. Het zijn andere schatten dan waar ik wat moeite mee had. Vond het wel mooi die schatten zoeken, zeker als ik even niet verder kwam met het gewone spel.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    :D

Pas mijn 2e plat sinds de invoering van Trophies

Nog wat screentjes. Doe het maar hier omdat ik het moeilijk in het screenshots topic kan blijven posten. Ziet er ook zo stom uit als de meeste posts van mij zijn en dan ook nog eens vooral Uncharted.

Ik heb ze op Minus verdeeld in 2 sets (heb blijkbaar het limiet van 300 foto's overschreden :+). Kan iedereen die het wil er rustig doorheen kijken (je kunt gewoon de pijltjes toetsen gebruiken om erdoorheen te gaan)
    First Playthrough set
    Trophy Run set

Hopelijk komen ze met een 2e deel. Of tsja, een volgend deel. Als dit al mogelijk is als launch titel kan ik niet wachten om te zien wat ze verder nog met de Vita kunnen. En hopelijk blijven ze dingen als die houtskool dingetjes etc houden! Juist die dingen maakten het leuker dan de console games. Je voelt je wat meer verkenner. Het schieten was vaak meer een 'vervelende' afleiding van het explorer spelen. Gewoon gezellig rondhuppelen en dingen zoeken samen met de leuke gesprekken met Chase en Sully. Heerlijk. (zouden muggen nu eigenlijk gewoon ratten met vleugels zijn? :eek:)

En het feit dat er deze keer
    geen bovennatuurlijke shit langs komt om de game te verpesten werkt ook in zijn voordeel.

13. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga deze game toch ook maar eens verder spelen.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dulle en ik zijn de grootste spammers in dit topic en juist nu we het allebei uitgespeeld hebben en dit topic dus dood dreigt te gaan, begint iedereen opeens met (verder) spelen :+

15. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik zal het topic wel wat in leven houden =p

16. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Game is bijna uit nog 3 chapters te gaan.
    Speelt echt als een trein en als je er 1 x inzit heb je weinig zin om te stoppen.
    Gisteren 20 chapters na mekaar gespeeld.
    Verhaal komt pas echt goed los als je in chapter 20 zit.

dat stuk met die kano op dat rivier was echt schitterend

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Volgens mij heb ik 'm nu eindelijk (bijna) uitgespeeld. Nadat ik de motion controls voor het richten had uitgeschakeld vond ik de game opeens een stuk fijner spelen en ging het uitschakelen van vijanden ook opeens een stuk beter :+

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    waaaaat? Ik had na deze game serieus moeite met andere shooters omdat ze niet die motion controls hadden. Je bent vreemd! :+

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Haha, ik vond het maar raar werken :+

20. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Me to. :)

Deel Deze Pagina