Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En een 3GHz van 10 jaar geleden is ook compleet anders en een stuk sneller dan een 3GHz van nu, ookal was het een single core.

Kijk je ook naar de temperatuur van die 4.9GHz overklok? +90c lijkt me niet fantastisch voor je processor (hoewel het theoretisch onder de gebruikslimiet blijft)

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat 3.0 gigahez het eind product was en dat het dan weinig uit maakte hoeveel cpu cores dat produceerde:+
    Uiteraard maakt 't wel uit maar ik heb vooral iets gehad van "hoe meer mhz hoe sneller...

Nu is Quadcore dus nog steeds het snelste? ik dacht dat we 5 jaar geleden al quadcore hadden wat dat betreft voelt dat aan als een lichte teleurstelling..
    Ik denk dat ik hem niet zover overclock, aan de andere kant zit mijn kastje vol fans dus een temperatuur toename zou geen probleem moeten zijn met dit beestje.. (toch? :confused:)

Laatst bewerkt: 6 jan 2013
  3. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Vergeet niet dat een Quadcore van nu 2x zo snel is dan een quadcore van toen ;). AMD heeft wel wat betaalbare 6- en 8-cores maar die zijn langzamer dan de i7's van Intel.

4. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat je de videokaart van XFX hebt. Ik heb deze ook een, maar dan een oudere, en deze zijn nogal heet. >60 op idle. Zoek dus op internet even naar de temperaturen. Zoals een tijdje terug in het topic al genoemd is, zal een i5 net zo goed zijn voor gaming en het bespaart je geld en je hebt er pas echt iets aan, als je dingen doet zoals 3D rendering of gewone videorendering. En heb je echt 16 GB nodig? Als je 8 GB koopt, ben je de helft goedkoper uit en als het dan blijkt, dat dit te weinig is kun je altijd nog upgraden. Zelfde geldt voor de HDD, 2 TB is erg veel. Ik raad je ook aan om aan de buitenkant van de behuizing thumb screws te gebruiken:

Handig met de hand aan te draaien en als je dan ooit binnen je PC moet zijn, is dat superhandig.

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ontzettend handige schroeven inderdaad :D

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Schroeven? De computer die ik 5 jaar geleden kocht had die al niet meer bij de zijpanelen. Mijn Corsair 550D heeft ook gewoon drukknoppen achterop om het zijpaneel te openen.

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die zullen wel standaard op de case zitten al.
    @Maarten: ik heb liever gewoon duimschroeven dan (gare) plastic knopjes ;)

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    1) I5,, tja nu ik weet dat de i7 tot 4,9 gigahez kan leveren ga ik niet meer voor i5..
    2) 16 GB is idd een overkill maar dat is meer gevoelsmatig wel fijn :) hoef ik daar in elk geval niks voor te kopen de komenden 2-3 jaar ( stiekem ook nog gekeken voor 32 GB maarja dan betaal je weer 150 extra oid :+
    3 ) HDD 2TB is iets waar ik nog over twijfel, helemaal omdat ik al een 2TBB externe HDD heb :x (waarvan 1,2 tb vol is door films/series), aan de andere kant is de meerprijs tussen 1 en 2 tb maar 2 tientjes oid
    4) thumb screw? ik heb al een schroevedraaier om mijn kast te openen, wat is dan de meerwaarde van zo'n thumb screwO-)
    5) temperatuur GPU

Lijkt mij goed genoeg?

Het moet echt een high end game pc worden, als ik straks bijvoorbeeld BF3 probeer dan wil ik een goede framerate en dat wil ik ook alvast reserveren voor GTA 5 als het even kan!

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, een budgetkast zal inderdaad gare plastic knoppen hebben.

Bovenaan zitten 2 enorm degelijke drukknoppen, 1 voor elk zijpaneel. Werkt gewoon goed en voelt ook erg stevig aan.

10. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    1) Waar ga je die 4,9 Ghz voor gebruiken, door een i5 wordt je echt niet beperkt, dit is vaak af te schuiven op de GPU.
    2) 8GB kom je de komende 2-3 nog wel mee door. Ik doe het nu ook al zo'n 3,5 jaar met 4GB.
    :cool: Als je al zo'n grote externe HDD hebt, dan krijg je dat idd nooit vol. Maar de meerprijs is zo weinig, dat ik dan ook wel voor de grotere zou gaan.
    4) Omdat die dingen gewoon veel handiger zijn dan een schroevendraaier.
    5) Die fans in je case zullen wel helpen, maar de meeste warmte wordt afgevoerd door de koeler op de GPU-zelf, dus zou ik even googlen naar temperaturen, die andere mensen er zoal mee halen.

En of je nu een i5 of i7 neemt, de komende 2/3 jaar zal je toch wel alles op minstens high kunnen spelen.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel ook graag stevige RTS games en die vragen juist veel van de CPU en minder van de GPU.. Dus dan is wat extra power wel handig.

Maar nu een zijstap ik heb net vernomen van Spammie dat ik beter waterkoeling kan hebben als ik ga overclocken, wat vinden jullie daarvan?

12. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Een i7 draait op stock-kloksnelheden ook al goed en doordat je een costum CPU-koeler hebt gekocht, kan je al redelijk goed overklokken en een goede temperatuur behouden. Stel je wilt waterkoeling toe gaan voegen, dan kost dit al een stuk meer (toch zeker rond de €250,- voor een goede waterkoeling) en het is vooral erg lastig om zelf in te bouwen. Je moet dan echt weten wat je doet, want je wilt geen lekkages binnen je computer hebben. Lees dit ook maar eens door: http://www.overclock.net/t/673133/water-cooling-vs-air-cooling

Laatst bewerkt: 7 jan 2013
  13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag mij nu af of mijn CPU koeler sterk genoeg is. Ondanks dat er nog 4 extra fans draaien zal het obviously de CPU fan zijn die het meeste werk verzet... Ik wil niet dat er straks 200+ euro in de fik vliegt doordat het niet goed genoeg gekoeld is :confused:

Edit interessante info: waterkoeling is voor mij dan te duur en te ingewikkeld, en dat artikel geeft aan dat het niet persé beter hoeft te zijn (met vergelijkbare budgetten). En hij benadrukt dat er tegenwoordig super goede HIGH performance fans zijn.

is deze goed genoeg?

CPUs Koelers
    Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition
    SCMG-3PCGH, 2x 3-pin-aansluiting

14. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Je hoeft echt niet bang te zijn dat je systeem in de fik vliegt. Als er iets te warm wordt sluit de computer zichzelf af.

Of je nou RTS speelt of Shooters, een i7 is overkill voor games. Weggegooid geld dat je beter in een betere GPU kan stoppen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    http://tweakers.net/reviews/2651/8/...s-in-de-ring-battlefield-3-en-metro-2033.html

video kaart zit ook wel goed, dacht nog even over een GTX maar in de benchmarks scoort de XFX soms het beste en dan is hij nog 100 euro goedkoper ook dan de Nvdia..

Fijn dat de pc zich gewoon uitschakelt ipv dat hij in de fik vliegt :+

Temperatuur: ik las er al verschillende adviesen over maar wat moet ik ermee :p toch een high end video kaart nodig en er zit een goede cpu koeler bij?
    Edit: ik lees toch wel vaker dat 't 60+ graden is

mini upgrade gekozen:
    Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
    XFX HD7970 Double Dissipation GHz Ed. (FX-797G-TDFC)
    = beste XFX op dit moment

En dan zal ik Alternate vragen of ze bij het assembleren ook een case fan op de GPU willen richten zodat er dubbele koeling plaats vind

edit: case fans van 4 --> 5

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/
    Vorige keer dat ik een game pc kocht nam ik 2-3 uur de tijd voor het kiezen, zo'n 12 jaar geleden

Nu eindelijk weer eens een echte game pc en naast XBW heb ik ook veel anderen om advies gevraagd, geen concessies, ik wil gewoon vlammen:9

besteld en betaald nu lekker ongeduldig wachten
    \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/

Hartelijk dank natuurlijk aan degene die mij tips hebben gegeven, links, en mij weer een beter geïnformeerde pc gamer hebben gemaakt. Dank u wel_O__O__O_

Straks eindelijk eens Starcraft 2 kunnen draaien op max zonder diashow als het druk wordt :+

17. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Let er wel op dat je niet teveel casefans erin hebt. Dit kan de luchtstroom juist verpesten :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    had 't alternate mannetje ook al gezegd :+

Assemblage team zal er rekening mee houden, ze hebben 6 fans om te verdelen en als er teveel zijn zullen sommige wel worden uitgezet.

ETA ongeveer 2 weken =O

19. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Spannnnnnnend:p

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Toch veel leuker om het zelf in elkaar te zetten :+

Deel Deze Pagina