1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Tien jaar later hebben de fans het er nog over. Lees jij de reacties op YT maar eens bij LOTR scenes. ;)
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ben nu bezig met de DC, gisteren FotR gekeken :cool:
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    TGTBTU is een tijdje terug al in EYE geweest. M'n vader is er heen gegaan toen.

    Ik geloof dat alle Tarantino films nu ook langskomen.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Maar wat is er dan legendarisch aan? Ik vond het zeker een mooie scène maar niet meer dan dat, de film heeft veel betere scènes.
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    De drang om weer veel films te kijken is weer helemaal terug, hoop dat dit een beter jaar wordt dan 2012 qua tijd. :) Afgelopen maand:

    December
    Films
    118. [​IMG] Bir zamanlar Anadolu'da (Nuri Bilge Ceylan, 2011) :: 8.0
    119. [​IMG] Skyfall (Sam Mendes, 2012) :: 8.0
    120. [​IMG] God Bless America (Bobcat Goldthwait, 2011) :: 5.0
    121. [​IMG] Holy Motors (Leos Carax, 2012) :: 9.7
    122. [​IMG] The Perks of Being a Wallflower (Stephen Chbosky, 2012) :: 6.3

    Ik moet nog even wachten met een top 10 te maken van 2012, moet nog een paar titels kijken waarvan ik verwacht dat ik ze erg goed ga vinden (Jagten, Amour, Oslo august 31st, Laurence Anyways, Dans la Maison), maar de onbetwiste nummer 1 is sowieso Holy Motors. Wat een film, tering. :D

    /edit: en de notering voor slechtste film van het jaar die ik zag gaat overigens naar Cloud Atlas.
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Bezig met Total Recall. Heerlijk die futuristische setting. Die vieze straatjes en blokken beton. Ik hou er van. Stukken beter dan wat Dredd deed. Oh en The Fall, fantastisch idee en ook leuk uitgewerkt.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Het is gewoon de uitspraken in die scene en het feit dat je zo'n beetje de 2 sterkste karakters uit de trilogie recht tegen over elkaar ziet staan en dan die hoorn aan het eind. _O_
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Gisteren The Lincoln Lawyer gezien, Matthew McConaughey is een baas. Iemand nog een aanraden qua comedy? Zeg a.u.b. niet The Big Lebowski want daar vond ik geen reet aan :+
     
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Vandaag ook Looper gezien. Simpel, vermakelijk en origineel verhaal. Bouwde heel goed op, maar vond de climax wat minder. Al past dat ook wel weer in simpel en vermakelijk. 7,5
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    Net naar aanleiding van je recensie gekeken. Erg mooie film inderdaad :thumbs:
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Echt? Ik heb het stuk op Père-Lachaise gezien en vond het vreselijk overdreven quasy-artsy hipster bullshit. (Maar ik ben natuurlijk ook niet into the scene zoals de echte hipsters :+)
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat ik overigens zonde vond bij de Hobbit was 3D maar zonder actieve glazen (in de bios waar ik was). Je merkt echt dat actiescenes niet tot zijn recht komen..
    Ben zelf (volgens mij de enige hier :+ ) die wel echt een voorstander is van 3D (vind de diepte echt enorm verschil met het "platte" beeld). Maar je moet dus wel echt een bepaalde kwaliteit 3D hebben wil het werken (zal zowel met de bril als projector etc. te maken hebben).
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat is toch een kerkhof? :+
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gisteren Looper gekeken, maar vond het maar vrij matigjes allemaal.
    Vooral eerste helft van de film heeft weinig progressie, dat eigenlijk pas begint zodra Blunt op het toneel verschijnt. Maar om nou te zeggen dat de 2e helft zou geweldig is, neuh.
    Vond het bijvoorbeeld vrij onzinnig dat die TK opeens een grote rol ging spelen.
    Wel een van de eerste films die weinig plotholes vertoonde terwijl het wel met tijdreizen enzo speelt, toch ook wel uniek.
    Enige wat ik mij afvroeg is waarom Loopers hun eigen lus moeten closen. Laat dat lekker weer een andere Looper doen en je hebt nergens last van?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik vond sommige subtiele 3-D effecten dan wel weer heel mooi, zoals bijv

    het oog van Smaug op het eind

    was niet heel spectaculair maar er zat wel echt diepte in. Ik vind dat persoonlijk meer toevoegen dan bijv van die pijlen die zogenaamd op je af komen vliegen
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Exactly, die diepte is echt mooi. Als je bijvoorbeeld zo'n landschapview hebt is het echt een wereld van verschil of je het in 3D ziet of niet. Voor diegene die denken van niet, zet je brilletje op dat moment maar eens ff af dan zie je hoe plat het opeens is.

    Die pijlen etc. die op je afkomen vind ik ook meer voor een pretpark dan voor een film :+
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Huh, dat doen ze toch? Of laat mijn geheugen me nou in de steek?
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, op een scene kun je een film altijd moeilijk beoordelen.

    Ik denk ook zeker dat het een film is die niet voor velen is weggelegd, gezien het ontbreken van een herkenbaar narratief, ik vond het zelf een fantastische combinatie tussen experimentele film en fictiefilm. Ik zie ook niet in wat er quasi-artsy aan is, wat mij betreft is dit ook gewoon kunst. Film is ook een medium om kunst mee te maken wat mij betreft.

    En ik hoop trouwens echt dat het woord hipster in 2013 eens wat minder te pas en te onpas gebruikt gaat worden, ik zie niet helemaal in wat hipsters nou weer met deze film te maken hebben. 8)

    /edit: o en bullshit vond ik het ook niet, inhoudelijk gezien was de film best duidelijk, over film en de rol van de acteur en het spel, terwijl er ook nog heel veel op los te interpreteren valt.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2013
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het is toch handiger als je een andere Looper dat werkje laat doen? Nu moeten ze allemaal zichzelf killen, alleen maar onhandig.
     
  20. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Vandaag na een hoop jaren eindelijk The Dark Knight gezien (ja ja, veel te laat enzo, ik weet het :+). Wat een vette film _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina