Heb de game maar even aangeraakt sinds de release, heb de afgelopen dagen een nieuwe start geprobeerd te maken, zit dus in dezelfde situatie als jij
Effectief bewegen is zeker 1 van de moeilijkste dingen uit de game, viel me ook gelijk op, had het al in T6 een beetje geprobeerd maar heb het alles behalve onder de knie,dat ik er nog mee worstel is een understatement. Van wat ik heb gelezen en gezien zijn dit de manieren om backdash cancels te doen:
1. b,b,db,N,b,db,N,b,b etc
Je houd back ingedrukt en glijd met je stick naar downback, daarna terug naar neutral, weer back en glijden naar db. Deze manier zorgt ervoor dat wanneer je een character hebt met een command backdash(quarter circle back/forward) niet perongeluk hun dash doet. Dit is de "officiële" manier en de moeilijkste imo, bij mij blijft de character nogal "lang" in een crouch positie en kan dus een mid op m'n bek verwachten...lol. Deze manier is overigens wél weer "makkelijker" voor wanneer je aan de Player 2 kant staat en forward dash cancels wilt doen. Persoonlijk als ik naar voren wil dash ik gewoon en druk op back als ik wil stoppen haha
2. b,b,N,db,N,b,N,db,N,b etc
Dit is de iets makkelijkere variant, maar je krijgt problemen met characters die een commandbackdash hebben. Eerste backdash moet je zolang mogelijk laten gaan, terug naar neutraal, dan db tikken weer terug naar neutraal en back, probeer de back zolang mogelijk in te houden. De beweging als het goed gaat is voelt aan als back, neutral, quarter circle back, neutral. Omdat de kans ontzettend groot is dat je ook down raakt heb je zoals ik zei problemen met characters die een command backdash hebben.
3. b,b,d,b,b,d,b,b etc
Dit is "makkelijkste" manier, je backdashed en cancelled deze weer met een sidestep, sidestep cancel je weer met een backdash, omdat er een groot gat zit tussen het vast houden van back en de sidestep wordt je er dus veel sneller uit geslagen dan de andere twee manieren. Het is wel een stuk sneller dan gewoon b,b,b,b,b,b te mashen om te backdashen haha.
Anyway had dit al tijdens T6 allemaal een keer opgezocht, nooit echt iets verder mee gedaan. Een tip is om "command history" aan te zetten, hier kan je precies zien wat je doet.
1. b, spatie, b,db,b, spatie, b,db,b
2. b, spatie, b, spatie, d,db,b, spatie, b, spatie, d,db,b
3. b, spatie, b, spatie, d, spatie, b, spatie, b
Maar even voor de duidelijkheid, je hoeft deze shit niet te kennen hoor, hoewel methode 3 misschien wel handig is.
Klik om te vergroten...