Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Wanneer je mac os doormiddel van hackintosh laat draaien op een normale/windows pc heb je dan wel de volledige mac/apple ervaring ? Dus hiermee bedoel ik alle mogelijkheden die gewoon beschikbaar zijn, en er dus geen dingen zijn die in de orginele mac os wel zitten en de hackintosh niet ?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als alle hardware werkt komt het qua software wel overeen. Zou dan wel een mac toetsenbordje halen.

Toch voelt het onbewust anders. :9

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Je hebt niet eens de helft. Kijk alleen maar al naar de gesture besturing. Juist 1 van de prettige dingen van het os.

4. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Wat nog meer dan? Gestures is handig als je het hebt, maar anders mis je het ook niet, ook zullen gestures niet de reden zijn dat je voor een Mac kiest. En anders koop je toch een Apple-muis en dan heb je het ook.

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat moet je ervaren wat je mist :+

6. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    De stilte van een Mac (laptop).

7. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf alleen een desktop en dat is een Windows, omdat mijn ouders geen Mac hoefden. Maar mijn vader heeft een laptop (Dell) van zijn werk, die hij mee naar huisneemt, en die is ook stil en hoor je helemaal niet.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is dat voor BS? Als je een beetje processor intensieve taken verricht dan gaat je MacBook ook gewoon blazen hoor.

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Zal wel aan mij liggen dan, maar van de twee (Windows) laptops die ik heb gehad begonnen ze bij met minste of geringste al te blazen (terwijl ik bij mijn laatste laptop al voor extra koelpasta had gekozen). Ik heb mijn MBP alleen echt horen blazen toen ik Trine 2 op max settings speelde.

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Extra koelpasta zorgt ook niet voor extra koeling juist een dun laagje doet wonderen.

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Heb zojuist m'n MacBook Pro verkocht! Wordt vanavond opgehaald voor €815,- (Mid 2010, 2,4GHz, 8GB, 250GB). Wil nu dus een MacBook Air gaan kopen, het 13 inch model, maar heb nog paar vraagjes:

128GB of 256GB
    4GB of 8GB
    1,8 GHz i5 of 2,0 GHz i7

En waarom wel/niet? Zat er zelf ook aan te denken om een NAS aan te gaan schaffen. Als ik daar dan m'n iTunes en iPhoto libraries op zet, dan heb ik aan 128GB toch wel genoeg, of niet? En het werkgeheugen wil ik denk ik sowieso wel al upgraden naar 8GB, want dit kun je bij een Air later zelf niet meer doen toch? En is het verschil tussen de i5 en de i7 merkbaar? Ik ga er alleen maar mee internetten, downloaden, tekstverwerken en homevideo's maken in iMovie.

12. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb paar maanden geleden ook m'n 2010 MBP verkocht (2,53 ghz, 8gb en 128gb ssd + 500gb hd) voor 1100 euro. Daarna een 13 inch MBA gekocht. Ik heb zelf sowieso 8GB genomen. Je kan later niet meer upgraden en 8GB is fijn bij zware toepassingen en virtuele machines (draai Windows virtueel voor m'n werk vanaf een externe USB3 drive).

Ik heb de 128GB SSD genomen. Ik heb een Nifty Minidrive + 64GB microsd gekocht voor in het SD slot. Daar zet ik al m'n documenten op e.d. Voor mij is 128GB groot zat, maar ik kan me voorstellen dat het met bootcamp of veel muziek wel krap is. Verschil tussen 1,8ghz en 2,0ghz ga je bijna niet merken denk ik. Bij mij gaat hij als een raket in ieder geval!

13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Thanks voor de snelle reactie! Ik ga dan idd ook sowieso 8GB nemen, had dit bij mn MacBook Pro zelf geupgrade, maar dat kan dus niet bij een Air. Upgrade naar 2,0 GHz i7 lijkt me dan dus ook niet nodig. Enige waar ik dan nog over twijfel is 128GB of 256GB.
    Ik heb een iTunes library van zo'n 50GB+ en een iPhoto library van 35GB. Belangrijke documenten heb ik sowieso al op een aparte HDD en op Dropbox staan. Maar ik download nogal veel films en series en dat doe ik altijd op mn MacBook omdat ik ze ook bepaalde tijd nog moet seeden, wat dus ook nogal wat plek inneemt. Lastig.

14. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind zelf de upgrade naar 256GB erg duur en heb dat opgelost met een externe USB3 drive en die Nifty oplossing. Maar jij hebt wel grotere libraries dan ik heb.

15. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ja heb net ff met Daisy Disk gecheckt en gebruik nu 128GB van de 250GB van mn MacBook Pro. En dat zijn dus voornamelijk mn iTunes en iPhoto libraries en programma's. Denk dat ik dan dus toch maar voor de 256GB ga. Of ik moet nu ook al meteen een NAS bestellen....

16. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Van je switch ga je geen spijt krijgen in ieder geval! Veel lichter en sneller!_O_

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik weet niet hoe got je itunes bibliotheek is maar ik kan je anders iTunes match aanraden.
    Dan staan alleen de files in je bibliotheek die je afspeeld en de rest in de cloud scheelt mij veel ruimte (op mn mac, pc en iphone)

18. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Dat is idd ook nog een idee ja. Denk dat het dan toch de 128GB gaat worden. Wil namelijk al langer een NAS kopen en dit is dan een mooi moment. Door niet voor de 256GB te gaan bespaar ik me 300 euro, 140 erbij en ik heb een goede Synology met 4TB ;)!

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Jammer dat die Nifty Minidrive niet meer verkocht wordt..

De MBA wordt sowieso genieten Sjacco. Ik zou zelf ook voor de 8 GB gaan, en de i5 -> i7 kan sowieso alleen maar als je voor het 256GB model gaat.
    Laatst had een student van de TU Delft op Tweakers een 'Apple on campus' linkje geplaatst waarmee je dus bovenop de korting die je met de onderwijspagina krijgt nog eens extra korting krijgt.
    Zo heb je de 8GB config al voor € 1212 ipv € 1295 (standaard onderwijs korting) of € 1378 via normale bestelling.
    Laatst zo ook € 200 bespaard op een iMac.

Hier issie :):
    http://store.apple.com/nl_aoc_128506/browse/home/shop_mac/family/macbook_air

20. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Thanks voor die link! Kan ik dat zomaar doen? Ik studeer namelijk al een paar jaar niet meer?? Krijg je dan geen gezeik? Zou mooi zijn als dat kan, scheelt nog eens 160 euro namelijk, heb ik dus m'n volledige NAS bespaart in dat geval.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina