Pluspunten van Vegas t.o.v Fallout 3
----------------------------------------------------
+ weapons aanpassen
+ mini games
+ kies een fractie (kan je als pluspunt zien)
+ meer wapens
+ verschillende moeilijkheidsgraden (ook zo'n survival mode toch?)
+ technisch/ grafisch strakker
Maarja als dat opzij zet..
Fallout 3:
----------------------------
Eerste speelsessie was al 50-80 uur, en dan had ik nog maar 30% van de kaart verkend. Ik ging er helemaal in op, eerst lekker de school plunderen. Ook de prullaria verkopen, wat heen en weer forenzen. Stiekem wat verkennen van de stad en toch weer snel terug. De school eens opzoeken. En hier was ik denk ik al op 10-15 uur.. De radio zenders, de gesprekken, de sfeer van "ellende, eenzaamheid" maar toch ook hoop(!).. Dat contrast maakte die sfeer. Veel games zijn vermoeiend, maar Fallout 3 kon je heerlijk relaxt spelen. Spel liep lekker en het zag er fijn uit allemaal. Hierna nog 2 uitgebreide sessies gedaan, total play time is misschien 200 uur.
Fallout Vegas:
-------------------------------
First day buy, voor de eerste speelsessie ging ik er lekker voor zitten. Was uitgerust, genoeg gegeten en ik was klaar voor een lange speelsessie. Aangezien ik in die tijd vaak Xboxlive partys "beheerde" was ik host van een Fallout New Vegas only party, 5-6 gasten die Vegas speelden. Dus de sfeer en voorbereiding waren prima.. Maarja dan vertrek ik en word ik binnen 10 minuten gekild door één of ander monster, WTF!!.. Nouja dan maar een andere kant op, totaal niet boeiende omgeving en dan kom ik bij een punt waar ik wat geld kan verdienen. Eerste indruk was iets van "het is het gewoon net niet allemaal".. Even later moet ik ineens bepalen of ik wel of niet bij een factie wil horen :{... Dan maar eens flink wat verkennen, de dam was toen ik er aankwam nogal doods. Er werd geen side quest geactiveerd en toen zat ik ook nog eens vast in de dam.. Ook nog naar een stadje geweest met een dinosaurus met een sniper dude erin. Dit was dan wel weer awesome (enige moment in de game dat ik dacht van "NICE ").. Tja dan maar Main questen, toen ik in Vegas kwam stopte ik er maar mee. Wat suf zeg.. Toch 30-40 uur gespeeld, maar wel met tegenzin. Het miste de sfeer van Fallout 3, het had voor mij niet dat Fallout gevoel zoals ik het in Fallout 3 ervaarde.
Laatst bewerkt: 9 jan 2013