Ha....zat eraan te denken om een 5-2-2-1 teamte maken, met in de aanval Neymar en Robben op de flanken. Lekker laf ! Heb dat nu in een 4-3-3,maar ben dus echt van plan om dat om te zetten (of het chemistry-technisch lukt weet ik overigens nog niet. Moet ik nog ff checken).
Vind het echt grote onzin dat gebash op de opstellingen. Het hele probleem van FUT is de Pace. Als ik gewoon seasons speel krijg ik gewoon potjes van 1-0. Met FUT heb je al gauw potjes van 4-3. Gaat nergens over die snelheid. Het middenveld wordt zo een beetje standaard overgeslagen. Met een 5-2-2-1 kan dat beter in balans zijn. Je backs verzetten dan ook werk op het middenveld, althans dat is mijn ervaring.
Daarbij word je er simpelweg keihard uitgecounterd als je zelf erg aanvallend wilt spelen. Dus ja, ervoor zorgen dat het achterin beter staat kun je dan doen door verdedigender te spelen. Zo een onzin om te doen alsof dat niet-done is. Dat je daar moeilijker van wint, is ook juist de bedoeling van het hanteren van een dergelijke opstelling! Daar moet je op inspelen. Lukt dat niet, dan ligt dat (meestal) aan jezelf. Erg makkelijk om dan naar de ander te wijzen.... dat is niets anders dan een teken van zwakte!
Laatst bewerkt: 14 jan 2013