FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor de geïnteresseerden heb ik ook deze week weer een (bijzonder strak) clean rondje (1:02.511) met de Clio opgenomen, ditmaal op Road Atlanta Short. Misschien helpt het jullie om weer nét wat sneller te gaan morgen!
    [yt]p2MC-UMUZME[/yt]

Een aantal zaken op Road Atlanta Short zijn de moeite waard om in je achterhoofd te houden:

- Het hele rondje wordt eigenlijk in de 5e en 6e versnelling afgelegd, behalve de laatste chicane (3e versnelling).
    - In bocht 1 (enigszins bergop) wordt reeds vóór het clippingpoint alweer volgas gegeven. Tijdens het remmen wordt de neus de goede kant opgezet waarna vervolgens weer gas kan worden gegeven.
    - Elke bocht is hier belangrijk; het is cruciaal om de vaart in de auto te blijven houden bij het uitkomen van bochten.
    - Rem liever iets te vroeg dan iets te laat voor de laatste chicane. Zoals bij elke bocht hier geldt ook hier dat de exit het belangrijkst is.
    - Gebruik alle ruimte die je kunt vinden (eerste dertig seconden)
    - De lange bocht rechtsaf voor de chicane kan in 5 en in 6, maar ik neem hem zelf meestal in 6.

Laatst bewerkt: 15 jan 2013
  2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ziet er goed uit tender! Mooie tijd ook.

Alleen je naam van je Youtube filmpje klopt niet. Nurnberg Short :+

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Scherp! Aangepast :)

4. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dangit, dat ga ik nooit bijhouden xD

5. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Top Tender, ik kijk nu al uit naar je beschrijving
    voor de nordschleife

6. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond kan ik er helaas niet bij zijn, heb avonddienst. Ben wel benieuwd naar de uitslag, gaat een lekker vlotte race worden gok ik.

7. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    haha dat word heel wat typewerk met al die bochten!

8. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mmmm, kweet ook niet of ik erbij kan zijn.......

9. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ook bij mij is het nog de vraag of ik aanwezig ben.

10. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Wordt lekker druk dan=(:'-(

11. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Ja Menno, moet je maar ff naar iemand anders zwaaien....:)

Probeer er wel te zijn hoor..., zal namelijk wel spektakel worden op die kartbaan!

12. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga het ook proberen maar vanochtend geen stem en heb nog last van me keel.

Zal dus niet veel zeggen :')

13. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zwaai alleen naar jouw!! Deze race is het leukste met 16 man!:thumbs: Ik zie je vanavond:b: en jou ook Divimus!_0/

14. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ook naar jullie zwaaien, gaat me niet lukken vanaaf. Sorry..

15. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

Zeg heren even twee 'domme' vragen: word ik uitgenodigd of moet ik joinen? En moet ik mij aanmelden voor de race of alleen afmelden? Dat is mij niet helemaal duidelijk, vandaar dat ik de eerst race heb gemist.

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

In principe word je uitgenodigd maar je kan ook uit je zelf joinen. Op woensdag kan dat bij flavourlicious en op zondag bij mij, Divimus.

Aanmelden hoeft niet. Afmelden is inderdaad wel netjes

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren goede zaken voor het klassement gedaan en leuke races gehad! Mocht als tweede starten achter Denvan (goed gedaan Denvan!) maar lag na bocht 1 met een gelukje al voorop. Daarna is het nog enkele keren spannend geweest rond de leiding maar uiteindelijk gecontroleerd de race gewonnen. Race 2 van achteren gestart en de incidenten in rondje 1 voor me kunnen ontwijken, waardoor ik snel wat plaatsen kon pakken. Daarna vroeg gepit waarna ik (na de pitstops) 2e lag achter Loyal. Die was goed onderweg op 1 maar kwam wel steeds meer onder druk te staan. Zoals vaker geldt is het een stuk moeilijker (zeker op Road Atlanta) om iemand in te halen dan om slechts aan te haken. Ik was weliswaar iets sneller dan Loyal maar zag weinig kansen om hem echt in te halen, dus wachtte/hoopte vooral op een foutje. Uiteindelijk kreeg ik de leiding min of meer cadeau en hoefde ik de race slechts nog uit te winnen voor volle punten in race 2. Aan de ene kant begrijpelijke actie van je Loyal, omdat men (lees: omdat ik) vaak meer foutjes maakt onder zware druk met alle risico op schade van dien, maar aan de andere kant was het zonde omdat je de overwinning voor het grijpen had.

Zin in Iberian :)
    EDIT:
    Wat je ziet is een knap staaltje close-racing tussen Menno en mij voor de leidende positie op Iberian met een onverwachte ontknoping (bedankt Annmnmn! :thumbs:O-):b:)
    [yt]HTb1X5dUTFs[/yt]

Laatst bewerkt: 17 jan 2013
  18. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik had geen zin om ronden lang BTender op te houden die duidelijk sneller was.
    Ik zag dat Tender zich inhield en veilig/clean wilde inhalen waarschijnlijk vanwege WTCC Mugello.
    IK wilde dit niet uitbuiten.
    Komt nog bij dat ik geen tijd wilde verliezen op de nr.3 en nr.4 waarvan ik vermoedde dat zij onder normale omstandigheden sneller zijn dan mij.
    Ik merkte al dat ik fouten begon te maken en de concentratie minder werd halverwege de race.
    Op het moment dat de rondetijden dichter bij elkaar hadden gelegen en er nog minder ronden te gaan waren, was het voor mij een andere zaak geweest.

En tenminste een podium tijdens de Cliocup is toch al mooi genoeg.

Nu heb ik een goed humeur/gevoel na de beide heats.
    Ik heb lekker gereden en een redelijk tempo kunnen draaien.
    Ik was na de eerste heat al een beetje gesloopt en de fighting spirit was er al een beetje uit. Was al tevreden met resultaat van de eerste heat.
    Samenvatting: Lekker raceavondje zonder incidenten voor mij.

Laatst bewerkt: 17 jan 2013
  19. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Sorry Menno e.a. voor mijn start van de 2e heat |:-, was een beetje de weg kwijt......, ik zal ook niet meer proberen om met 2 handen zwaaien

Generation en Ann gingen trouwens in de 2e heat wel erg snel aan de kant..., dat hoeft niet hoor als het voor een posisite gaat mag er best clean voor "geknokt" worden.....

Eerste heat ging lekker achter Lloyal. Maar bij het uitkomen van de pits bleef ik steken op een 8e plek? Wat heb daar verkeerd gedaan in die pit?

Rene was trouwens erg snel _O_

Erg leuke avond gehad.

grt A.

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  20. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Met 2 handen zwaaien mag wel hoor_0/. Als je de rechtervoet maar gebruikt om te remmen:) Geeft voor de rest niks, kan gebeuren.

Het test raceje op Iberian erna was leuk. Leuk kunnen racen met Tender. Beslissing viel op een komische wijze. Gaat spannend worden volgende week.

Deel Deze Pagina