1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

  1. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ook op hun forum geven ze gewoon geen antwoord :emo: of het moet zijn van : "Oh dat is vervelend"

    En dan post je de oplossing, verwijderen ze het bericht 8)
    Heb nu nog de 1ste Hauppauge, maar gaat wel vervangen worden door de El Gato op een gegeven moment

    Ja hij is ook nog niet zo heel lang uit, dus best logisch dat ie nog niet ergens tweedehands staat :p


    Hmm, leuke kick :mad:
     
  2. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    En na een lange tijd inactief geweest te zijn in deze gedeelte kom ik er weer gezellig bij aangezien ik nu eindelijk een HD PVR heb, gebruik nu ook Total Media Extreme om op te nemen, is er een betere programma voor? Vond Total Media sowieso fijn, maar wie weet :p

    Hier is dan ook een gameplay van H4 raw, maar het verschil van Easycap(SD) en HD PVR(720p) zie je meteen!



    De HDMI kabel kun je niet koppelen aan de Dazzle, de Dazzle captured alleen maar 360p, een voorbeeld kun je hierboven zien van DulleNL
     
  3. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje wil graag pc gameplay opnemen nu kom ik deze Hauppauge Hd Pvr 2 tegen werkt het hier prima mee ?
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie de post van Peter OTH hij heeft er een :)
     
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    PC gameplay opnemen kan toch gewoon met Fraps?
     
  6. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep, en voor betere kwaliteit en zonder watermark enzo kan je gewoon een programmaatje kopen.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik kan dat niet met zekerheid zeggen. De HD PVR 2 heeft hdmi en ps3 in en alleen een hdmi out. Nou zou ik denken dat als je een hdmi out op de pc heb en b.v. zo een tv/monitor heb aangesloten dat het zou moeten werken. Rekening houdend met de max 1080p resolutie van de PVR. Maar echt zeker durf ik je dat niet te zeggen.
    Als je alleen pc gameplay wil opnemen dan is het wellicht een betere keuze om een capture card te halen die echt voor de pc is. Alleen van die dingen heb ik totaal geen kaas gegeten
     
  8. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was wist ik het wel en ging ik voor de Elgato. Omdat ik al in verschillende reviews op youtube heb vernomen dat die van hauppauge heel erg slechte software hebben. Die hebben namelijk veel last van bugs en lopen vaak vast. Terwijl de goede software juist het sterkste punt is van de Elgato. Mijn motto is dan ook is de software niet goed dan is de rest ook niet goed. Daarbij is er iets wat ik heel erg fijn vind aan elgato hij beschikt namelijk over een time shift functie. Daardoor hoef je niks te missen en kan je zelfs tot 2 uur terug gaan. kijk maar eens op youtube daar staan veel filmpjes op. elgato game capture HD vs Hauppauge HD PVR 2.

    In veel testen komt de elgato game capture HD er als beste uit. Ik heb deze paar dagen terug bij apple besteld. Die krijg ik als het goed is nog deze week of anders volgende week. is niet goedkoop maar dan heb je wel wat.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen pc gameplay wilt opnemen, dan zou ik gewoon voor het programma Fraps gaan. Je kan een trial versie downloaden om te kijken hoe het werkt en of het resultaat het gewenste effect heeft, en als je de volledige versie wilt aanschaffen kost dat € 30,00. Het programma wordt nog steeds ondersteund (ik gebruik het al sinds 2008), en het kwaliteit is echt heel goed.

    Opgenomen met Fraps op 1920 x 1080 (1080p)

     
  10. Shockwave NL80

    Shockwave NL80 Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Shockwave NL80

    Shockwave NL80 Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Bewerk je de video in 720p terwijl je maar in 460p capturet?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    euh koop een hd capture card :eek:
     
  13. Plantenpot

    Plantenpot Unregistered User

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    @OP

    De OP kan wel wat updates gebruiken. Ik stel voor (Console only):
    Simpele opnames om de delen met vrienden: Dazzle Platinum HD Capture Card
    HD Opnames voor YouTube videos: Hauppage HD-PVR 2 (Gaming Edition)
    Iets betere variant (Betere software, minder draadjes, kleiner) is de Elgato Game Capture HD. Deze kost een tientje meer dan de HD-PVR van Hauppage.

    Deze raad ik aan voor Xbox360, Wii en de Playstation 3. Ik heb geen verstand van opnames voor op de PC.
     
  14. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg nogmaals Goede software is misschien nog wel belangrijkers dan de hardware. want een product kan dan wel over de meest Geavanceerde hardware beschikken die voorhanden is. Maar als de software niet goed is heb je daar niks aan. Dat is net als een Hi end pc met een slecht OS er op geïnstalleerd zoiets als de ramp die windows vista heten. Daarom vind IK de Elgato Game Capture HD ook zoo goed en ik kan dat ding echt iedereen aanraden. Daar ben ik meer dan tevreden over die werkt echt perfect. Toen ik de reviews las hiervan heb ik hem meteen besteld.
     
  15. Plantenpot

    Plantenpot Unregistered User

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    De Elgato en de Hauppage HD-PVR komen beide met een goede, simpele editing-software. Als je meer edits will toevoegen, raad ik Sony Vegas aan.
     
  16. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Op youtube heb ik op het gebied van de software ook al slechte dingen gehoord over het merk Hauppage. zo hebben zij een capture kastje die nogal last heeft van bugs heb ik begrepen. Maar of het hierom de Hauppage HD-PVR gaat weet ik niet meer. Ik vind die Elgato voorall goed omdat deze goede software heeft. En hij ook nog eens compact is en geen extra voerding nodig heeft. En weinig kabels nodig heeft. Dan is de keuze in mijn ogen snel gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  17. Shockwave NL80

    Shockwave NL80 Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de HD PVR en ben er uitermate tevreden over. Ik gebruik Adobe Premiere Pro om te editen. Werkt perfect!
     
  18. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij daar tevreden over bent is fijn voor je. Het kan ook zijn dat het hierom een verouderd model ging. Software word namelijk constant verbeterd. Daarbij is Adobe altijd al goede software geweest.
     
  19. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Eén ding vergeet je, de Elgato heeft wel degelijk voeding nodig. Dat gaat gelukkig via de USB die je in de computer stopt, maar dat betekent wel dat je altijd je laptop (of wat dan ook) naast je Xbox aan heb moeten staan. Kan soms wel lastig zijn. Maar, voor de rest raad ik de Elgato zeker aan, heb em zelf ook en ben er zeer tevreden mee.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan hem ook in de usb poort stoppen van de xbox als deze idle is ;)
     

Deel Deze Pagina