1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Of je maakt gewoon zelf iets waarvan het je leuk lijkt om te maken? ;)
     
  3. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Zulke dingen zocht ik vroeger ook altijd. Maar het is beter om voor jezelf een project te verzinnen en die tot in de puntjes uit te werken.
    Het aantal problemen dat je tegenkomt zal erg groot zijn en daar leer je dus veel van.
     
  4. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik leer op die manier inderdaad het meest. Bedenkt gewoon iets wat jij wilt maken en begin eraan. Waarschijnlijk moet je een heleboel opzoeken hoe het moet, maar hier leer je ontzettend veel van. De volgende keer dat je zoiets moet maken, hoef je het waarschijnlijk niet meer op te zoeken.
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier moet stellen of in het webdesigners topic, maar here goes:

    Ik ben voor een klant van ons een beetje aan het inventariseren wat er mogelijk is. Hij wil een website met een filmpje op de homepage dat automatisch afspeelt (mp4 / ogv) en dat lukt prima. Maar op mobile devices (ipad bijv) zal zo'n bestand niet automatisch afspelen. Ik zoek dus eigenlijk een manier / stukje code waarmee gedetecteerd wordt dat de site benaderd wordt met een mobile device en dat er dan ipv het filmpje een platte jpg zal worden getoond.

    Iemand enig idee? Ik lees van alles over een @media tag in de css maar ik kom er niet uit :mad:
     
  7. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    javascript document ready?
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat ga ik even google-en, thanks!

    Edit: en via @media, display: none / display: block?
    Ik weet alleen niet welke waarde ik dan achter @media moet zetten...
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  9. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat voor site en video het is. Maar ikzelf en volgens mij veel mensen vinden het irritant als er automatisch een video met muziek begint te spelen. Ik zou dus nog even kijken naar de gebruiksvriendelijkheid hiervan.
     
  10. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Wil je het perse met alleen CSS doen? Als ik dit zo bekijk zou ik denken dat je zoiets moet doen:
    Code:
    #video_player 
    {
       display: block;
    }
    #still_image
    {
       display: none;
    }
    @media handheld
    {
       #video_player
       {
           display: none;
       }
       #still_image
       {
           display: block;
       }
    }
    
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Oh absoluut, maar dit wordt ter ondersteuning van een product voor kids- merchandise. Speelgoedpoppetjes waar een site bij moet komen voor de doelgroep met wat info, interactiviteit en dat soort spul. Dus dan mag het wel ;)
    De klant wil alleen geen Flash gebruiken ivm iphones en ipads en wil geen aparte App laten ontwikkelen. Vandaar!
     
  12. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ah, Handheld, dat ga ik proberen, dank! Per sé met CSS is geen vereiste hoor, ben vooral aan het rondneuzen wat de mogelijkheden zijn en kwam dit tegen. Alle opties zijn meer dan welkom!
     
  13. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Als dit niet lukt zul je misschien javascript moeten gebruiken, nadeel hiervan is dat dat uitgeschakeld kan staan.
     
  14. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je de html5 video tag gebruikt, kunnen alle tablets en telefoons het ook gewoon afspelen. Zet autoplay op true en hij speelt automatisch af zodra je op de pagina komt.
     
  15. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    @media handheld wilde niet werken, maar ik heb nu 'only screen and (max-device-width: 1024px)' en dat wil wel voor pad en phone maar niet voor bv de samsung tab. Afijn, wel een stapje verder!

    Check! Ga ik ook even induiken... Of heb je een idee in welke richting ik zou moeten zoeken?

    Nou, volgens mij heb ik dat, maar de file speelt niet af op de iPad. Ik had begrepen dat Apple dat aardig dichtgetimmerd heeft zodat mensen met een abonnement met datalimiet niet onnodig worden belast in hun dataverkeer... Filmbestand is (nu nog) aardig groot, misschien dat dat er mee te maken heeft, dat er een limiet op zit..?

    Voor referentie, er staat hier een (ontzettend groffe) testversie online: http://www.wooly.tv/test/test2.html

    Video wordt nu geplaatst met:
    <div id="video"><video width="1024" height="576" AUTOPLAY="true" loop="loop">
    <source src="FINAL Comp_5_klein.mp4" type="video/mp4">
    <source src="FINAL_Comp_5_klein.ogv" type="video/ogg" />
    </video></div>

    (De crappy uitlijning van de achtergrond en dat rare zwevende gif-raampje zijn puur voor test-redenen ;) )
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  16. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Mocht men het leuk vinden om te zien, het voorlopige resultaat van mijn vraag van laatst staat op www.soft-spots.com/test
    We hebben het met de @media tag opgelost. Volgens mij werkt het nog lang niet ideaal maar het is een begin :)
     
  18. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is dit een verschil in browser maar in chrome:
    [​IMG]
     
  19. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Oei, goed gezien, thanks!!!
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Weet iemand een goed forum voor beginners in xcode/ios/objective-c. Ik ben het aan het leren middels een boek, objective-c for absolute beginners, maar ik mis dat ik nergens af en toe een vraag kan stellen om te kijken of ik het snap, of juist als ik het niet snap.

    Maw, waar moet ik als beginnende ios devver naartoe ?
     

Deel Deze Pagina