Openworld hoeft helemaal niet leuker te zijn. Hoop juist dat TW gewoon blijft zoals het is, gebieden na gebieden waarin alles boeiend en een ervaring is. Beetje gaar dat alles tegenwoordig maar open moet zijn en daar meestal dan behoorlijk tegenvalt.
Daar ben ik het mee eens, Arkham City i'm looking at you. Maar wie weet, voor een RPG als The Witcher zou het wel echt kunnen werken op zich.
Open world hoeft niet meteen a la skyrim te zijn. Het zou ook open world a la Dark Souls kunnen zijn. Dus duidelijk afgebakende gebeiden die wel allemaal naadloos in elkaar overlopen dat laatste zou ik bij TW niet vervelend vinden
Buiten de chapters om was dat eigenlijk toch al zo bij beide Witcher delen? (The Witcher 1 was zelfs meer open dan deel 2)
Spreek voor jezelf Ben het ook niet met je eens dat tegenwoordig alles open world moet zijn. Vind dat behoorlijk meevallen. Natuurlijk heb je het vaker dan vorige generaties, maar dat is simpelweg doordat we er nu de power voor hebben, en vorige generaties nog niet echt. En omdat het de meest leuke optie is in games. Dat jij dan soms tegenvallende games uitkiest om te spelen... Tsja. Alle absolute toppers van deze generatie (voor mij) zijn open world. Witcher 2 wist ik me niet eens doorheen te worstelen. Nu komt dat natuurlijk niet alleen door het gebrek aan open worldigheid, want ik speel ook genoeg van dat soort games, maar ik denk dat het wel had geholpen als het wel open world was. Bah, nee. Dan heb ik nog liever eigenlijk een Level Select scherm. Dark Souls is NIET het voorbeeld wat ze moeten volgen.
Waarom niet? Zoals Modder zegt lijkt TW daar eigenlijk al best veel op. Je hebt in deel 1 en 2 alleen wat meer laadschermen
Als je het open world doet, doe het dan zoals een echte open wereld. Niet dat je eigenlijk constant door 'gangetjes' loopt die met elkaar verbonden zijn. Dit is toch niet 'open'? Dit zijn een hoop levels wat op een rijtje staan, wat losjes met elkaar verbonden zijn. Het enige wat er open aan is is dat er geen laadtijden zijn.
Informatie en screens van de nieuwe game van Suda51, Killer is Dead. http://inthegame.nl/nieuws/nieuwe-killer-is-dead-details-en-scans/
Ik weet niet , het voelt voor mij wel echt als 1 geheel. Vooral doordat het allemaal zo leuk aan elkaar geknoopt is. Eerste keer dat ik de shortcut van Parish naar Firelink vond dacht ik dat ze vals speelden maar de map zit echt zo in elkaar En hoewel ik enorm fan ben van bijvoorbeeld de open wereld van Skyrim denk ik niet dat dit past bij TW. Dat is toch meer een geleide RPG waar je een bepaald verhaal volgt. En dan is is zo'n volledig open wereld niet nodig.
Dark Souls is meer een dungeon crawler dan een RPG imho, en daar past een ingeperkte ruimte wel bij. Draagt ook bij aan het gevoel van benauwdheid, ook omdat je soms langs een heftige enemy/boss moet om verder te komen. In een open world game zou je gewoon met een grote boog om de enemy heen lopen
Lol, dat vond ik inderdaad ook. Ik zag een lift, dus dacht die maar te nemen. Sta ik opeens in de Firelink Shrine.
Ghehe Ik kan echt enthousiast worden om elk klein nieuwtje over Fallout Van mij mag die trouwens op de Next-Gen komen:b: