[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Stappen maken?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Reservoir Dogs was zn beste film, en de laatste 7 jaar echt weinig interessants gemaakt.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol wat?

Ah oke dit.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik ben dan ook geen Tarentino fan hoor.
    Maar vond dit echt gelijkwaardig aan Inglourious Basterds.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is imo nog steeds Pulp Fiction. :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond Pulp Fiction en beide Kill Bills beter. RD heb ik laatst weer eens gekeken en die film is niet echt mooi oud geworden imo.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben het wel met je eens hoor. Reservoir Dogs is misschien wel z'n beste film, maar ik denk dat het voor iemand met zijn stijl ook lastig is om dat te overtreffen. Om dan te zeggen dat ie stappen moet maken vind ik een beetje cru, zeker omdat ie juist zo'n duidelijke stijl heeft. Ik vind juist dat karakteristieke van z'n films wel te prijzen, in plaats van dat ie onder het mom van stappen maken afstapt daarvan en allerlei rare dingen gaat doen.

Iets in me zegt dat ie ook keihard zou falen trouwens. Gewoon lekker 'z'n ding blijven doen' dus, om er maar eens een typisch Nederlands cliché uit te werpen. Daarmee kan ie zich namelijk wel steeds onderscheiden.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eens dat Pulp een betere film is.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Maar bv. van die typische shots van hem (kofferbak scenes), dat hele snelle zoomen, die cameo van hemzelf. Ik vind dat echt wel tof hoor.
    Maar het heeft een sterk 90's gehalte vind ik. Dat is enerzijds een compliment omdat je als regisseur een heel filmdecennium gevoel oproept. Maar anderzijds vond ik het beetje jammer om dat opeens weer in 2013 te zien.

Ik zeg niet dat hij z'n hele stijl moet veranderen, maar sommige dingen zijn niet meer leuk. Ik snap ook niet dat mensen geilen op een kofferbakscene, alsof dat getuigt van enorme creativiteit en continuïteit ofzo...

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, snap ik wel. Denk alleen wel dat de thema's van 2e wereldoorlog en slavernij een goede insteek zijn om zijn stijl van wat nieuw bloed te voorzien. Geeft wat extra lading/spanning. Ik vind IB en Django ook weer een slinger in de goede richting, alleen je merkt met Django al dat ie weer veel herhaalt. Alleen, tsja, ik vond het toch weer gewoon een heerlijke film :D

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Dat is een goede conclusie, goede film.
    En de muziek vond ik trouwens nog goed passen ook :eek:

O en over thema's gesproken: vond het racisme thema absoluut niet naar voren komen. En ja, dat meen ik. Enkel Stephen (wat een slechte rol btw) was écht racistisch.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Zelfs Rick Ross? Dat vond ik toch wel een WTF. 8)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik ken al die niggers niet dus ik moet ff terugkijken wie het was.

15. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Racisme komt niet naar voren? Django wordt de gehele film uitgemaakt voor nigger, ze worden raar aangekeken als hij op een paard zit. Zwarten zijn niks anders dan bezit, ze worden gesloopt om de sport, om de lol en gewoon omdat het kan. Ze kunnen niks maken de hele film lang. Ze worden opgesloten en onmenselijk behandeld en verkocht en verkracht. Welke film heb je gekeken? 8)

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hehe, ik moest het ook even twee keer lezen, maar hij zei het echt :9

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ja precies wat jij zegt. Ze worden raar aangekeken als ze op een paard zit, je hebt dat negervechten maar is deze film nou zo racistisch dat Amerikanen de film boycotten?

De film zit bomvol racisme maar nergens echt als uitgewerkt thema, maar meer als settings. Het maakt ook geen essentieel deel uit van het verhaal.

Ik las in de trein naar de film dat Tarantino de rassenscheiding bespreekbaar wilde maken, maar ik zie werkelijk niet in hoe dat gelukt is. De film heeft bijv. helemaal geen boodschap over racisme ofzo.

Het klinkt gek inderdaad, maar het is lastig uitleggen. Maar racisme wordt in deze film enkel als functie gebruikt om de film en het verhaal wat kracht bij te zetten. Verder komt het echt helemaal niet naar voren.

Bijv. American History X, daar WAS racisme en anti-semitisme de film gewoon.

Aan de andere kant, het was natuurlijk helemaal kut geweest als dit een soort Blood Diamond zou zijn geworden, dus daar ben ik ook wel dankbaar voor. Maar al die verhalen die je er over hoort vind ik gewoon vrij overdreven.

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  18. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Heb in interviews inderdaad ook Jamie Foxx erover gehoord. Hij vond 't zwaar en sprak over de vele die gestorven zijn voor zijn vrijheid. Misschien ligt het er niet dik genoeg op. Misschien moet je wel zelf zwart zijn wil je dit als echte racisme ervaren.

Uiteindelijk blijft het een actie film die het helemaal niet van de boodschap moet hebben, en ik vind dat goed. Als het er te dik op lag had ik het misschien zelfs vervelend gevonden. Essentieel deel van het verhaal is het wat mij betreft echter wel. Zowel Django als Broomhilda zijn in handen van slavendrijvers (racisme) en het hele verhaal gaat er toch om dat zij bevrijd wordt? Ik snap je denk ik niet helemaal meer. :p

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Liefdesfilm in Burgeroorlog settings met dus bijbehorende racistische dialogen/personages.

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Racisme geen essentieel deel van het verhaal?

De onderdrukte neger wordt vrijgelaten en gaat op zoek naar z'n verhandelde negeroïde, onderdrukte vrouw. Veel essentiëler krijg je het volgens mij niet. Sterker nog, de titel dekt wat dat betreft de lading al. De onderdrukking van de zwarten is de basis van de setting, het thema, het verhaal en het drama. Veel meer de nadruk op racisme/slavernij wordt het volgens mij niet.

Tenzij je 2,5 uur naar in elkaar gebeukte zwarten zou zitten kijken, kan ik me amper iets inbeelden wat meer met racisme van doen heeft. Oh wacht, dat gebeurt ook regelmatig :D

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina