Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Goed, de NAS is nu klaar voor gebruik (als het goed is). Wat is nu de snelste manier om alles wat op mijn externe harde schijf staat op m'n NAS te krijgen?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Verbinding activeren in finder en de bestanden naar de NAS slepen

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    En de externe HDD dus aan m'n MacBook hangen? Dacht gelezen te hebben dat het sneller was als je die aan de NAS hing? Alleen hoe krijg ik dan alles er op?

En als ik via Finder naar mn NAS ga, krijg ik Verbinding mislukt?! Zowel als ik verbind als admin en ook als gebruiker 'Joep' die ik aangemaakt heb??

EDIT: Ok, dat kwam denk ik omdat ik geen gedeelde map had aangemaakt. Geen idee waarom dat moet, maar dat heb ik net gedaan en nou kan ik er wel in als het goed is.

Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik moest eerst ook een gedeelde map aanmaken.
    Vervolgens een paar extra mappen aangemaakt zoals foto , video.

Ik zou mijn 2 externe hdd's ook rechtstreeks kunnen aansluiten op de DS213 maar dan moet ik eerst alle kabels onder mijn bureau moeten los halen en daar heb ik geen zin in.

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Maar wat is nou het snelst ;)?

De HDD op m'n MacBook Air aansluiten en dan alles via de Finder kopiëren? Dan moet volgens mij dus de Air ook perce aan blijven staan?

De HDD aan de NAS hangen en dan alles kopiëren (of moet je dan backuppen...)?? Dat zou op de achtergrond moeten kunnen?

En als het optie twee is...hoe doe ik dat??

Zucht, was ik maar een nog grotere nerd, dan wist ik dit allemaal :+

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    snelst is denk ik via direct copy , dus usb aan de nas hangen

zeker als het anders via je wifi gaat

7. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Zou je dan nog even kunnen uitleggen hoe dat dan moet? Ik snap nog niet heel veel van dat Synology DSM :confused:

EDIT: Hmz, de externe HDD op de NAS aansluiten gaat bij mij niet lukken ben ik bang. Bij Configuratiescherm en dan Externe apparaten zie ik m dan wel staan, maar als ik dan Informatie ophalen kies, dan staat er bij Type bestandssysteem <Niet ondersteund>. Synology ondersteund blijkbaar geen HFS (Journaled)...stom.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Is die USB poort wel een ingang? Vaak wordt die USB poort alleen gebruikt voor backup. Dus dan kun je een externe HDD aan de NAS hangen om bestanden van de NAS te backuppen naar de externe HDD.

En gasten. Hebben jullie serieus zo'n moeite met een NAS? Weet je wel wat het überhaupt is? :+

9. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Volgens mij is dat wel een gewone ingang ja? Zal straks eens een usb poort aan de achterkant proberen!

En nee, ik heb echt geen idee wat een NAS is, maar het lijkt me wel heel handig...als ik het werkende krijg :+

EDIT: Ik vind de App Store erg traag op m'n Air??! Hij is wel binnen een seconden opgestart, maar het laden van de Uitgelicht pagina duurt echt suuuuper lang??

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hier is de App Store op een late 2012 iMac binnen 2/3 seconden opgestart en heeft hij de Uitgelicht pagina compleet geladen.

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Hmz das toch raar??? Waarom zou dat op mijn gloednieuwe Air zoveel langer duren?

EDIT: Net het uitschakelen van ‘Lijst met ingetrokken certificaten (CRL)’ geprobeerd (wordt hier aangeraden), maar hierdoor is ie niet merkbaar sneller? Zou het dan maybe gewoon aan m'n internetverbinding liggen? Die doet dit hele weekend al raar en heb via speedtest.net nu ook veel lagere snelheid dan normaal.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee hoor. Met de USB poorten kun je alleen maar backup'en naar externe HDD's.
    Maar je weet inmiddels het IP adres van de NAS? Dan kun je via je browser naar dat IP adres gaan om de admin te openen. Hier kun je verschillende shares aanmaken. Zoals; Muziek, Films, Foto's, Documenten etc. etc.
    Vervolgens kun je ook nog gebruikers aanmaken met verschillende rechten. De NAS zie je vervolgens links in je Finder verschijnen en kun je data naar toe kopiëren. Spannender en complexer is een NAS niet. Installatie is echt een eitje.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De voorste 2 poorten ( USB en SD ) moeten wel eerst gekoppeld worden aan een map.
    Heb voor de USB <USB Copy> aangemaakt en voor de SD <SD Copy>.

Als ik nu een SD-kaartje aansluit gaat het ledje bij C branden en als ik dan op C druk wordt de inhoud naar de map SD Copy gekopieerd.
    Als het kopieeren klaar is gaat het ledje uit.

Als de DS213 klaar is met kopieeren dan stuurt deze een email naar mijn iPhone :thumbs:
    Nu bezig met het overzetten van mijn iTunes bibliotheek naar de NAS.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zit er ook nog eens aan te denken om mn bibliotheek op de NAS te zetten en dan iTunes server aan te zetten. Kan ik op m'n iPhone thuis 's avonds volledige library beluisteren ipv enkel wat op de iPhone staat.

Nog steeds tevreden met m'n nas. Alleen jammer dat nieuwsgroepen steeds minder word en ik af en toe episodes handmatig moet downloaden. :+

15. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Voor mij n00b was/is het toch allemaal nog wel redelijk ingewikkeld hoor ;). Maar wat jij allemaal noemt, is iig inmiddels gelukt :9!

Ik ga nou beginnen met alles van m'n externe HDD over te zetten naar m'n NAS! Ga dat dus maar gewoon via Finder doen, heeft ie vannacht alle tijd voor.

iTunes server lijkt mij ook wel handig ja, maybe morgen ook maar eens naar kijken. Sowieso morgen ook m'n iTunes bibliotheek op de NAS zetten, tevens ook m'n iPhoto library.

Ik heb nog een vraagje over SABnzbd, SickBeard en CouchPotato.

Ik maak geen gebruik van nieuwsgroepen, enkel van een tweetal private torrent trackers. Heb ik dan iets aan deze applicaties? Of zijn deze echt puur en alleen voor nieuwsgroepen?
    Mocht je er wel torrents mee kunnen binnen halen via publieke torrentsites als de piratenbaai etc dan heb ik ook niet veel aan. Ik zou mij echt specifiek om bepaalde (private) trackers gaan.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het heeft een hele avond en nacht geduurd voordat mijn hele muziek verzameling door iTunes van externe HDD naar de NAS was overgezet.
    Heb nu met alle apparaten in huis toegang tot mijn muziek.

Gisteren de 1e externe HDD verwijderd en net de 2e uitgeschakeld.

TimeMachine (Mac mini's en MBP) werkt inmiddels ook zonder problemen op de NAS.

Als het zo doorgaat mag ik binnenkort wel een 2e HDD naast de 2TB gaan zetten 8)
    Wil de externe Lacie's 1TB en 2TB pas gebruiken als er 2 HDD's in de DS213 zitten.

Straks alleen nog even stoeien met de statische ip-adressen in mijn Airport Extreme.

17. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Hmz...net zitten stoeien met SABnzbd, SickBeard en CouchPotato. Is me nu iig duidelijk dat die dus NIET samen werken met torrents. Ik zal dus echt aan usenet moeten beginnen. Net al ff snel in het Nieuwsgroepen topic zitten lezen, zo nog ff verder in verdiepen. Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon ff ergens een abbo nemen en dat bij SABnzbd instellen en klaar (zo goed als)? En volgens mij is Sunny wel een goede keus toch?

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb ook Sunnynet. Cheap en nog nooit problemen mee gehad :)

19. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ok mooi, eerste week is sowieso gratis zie ik en overige prijzen zijn idd erg netjes!

Vind trouwens dat het transferen van alles van mn HDD naar mn NAS via Finder eeeerg langzaam gaat zeg...! 290GB aan series moet nog, doet ie 15 uur over...dat is 5,5MB/s :confused:! Moet volgens mij sneller kunnen, niet? Maja, morgen middag is ie dan klaar. Dan moeten alleen m'n iTunes en iPhoto libraries nog, dus zal dinsdagavond ofzo een keer zijn dat alles er op staat 8)!

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    gaat dat via je LAN? of via Wifi?

want dat is idd schandalig traag, je NAS kan makkelijk het 10-voudige aan

Sickbeard en couchpotato werken ook wel met torrents btw, is alleen lang niet zo betrouwbaar

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina