[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Solide film. Met goede rollen van Clint en Adams. Character van Timberlake vond ik een beetje overbodig dat wel.
    Het plot is wel redelijke standaard maar de film blijft boeien tot het laatste moment.

7.5/10

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Dollars Trilogy
    Subliem, bam. Over de drie films zie je steeds meer dat Leone meer mag en kan, maar ook de muziek steeds meer te horen is dankzij Morricone. Waar A Fistful of Dollars qua opzet, decor en aankleding behoorlijk klein aanvoelt is de film de gehele tijd enorm boeiend. Clint is awesome en de sfeer is dik aanwezig. For a Few Dollars More doet dat nog eens iets beter na, waar je aan alles ziet dat er meer mogelijk is. Daarnaast is het leuk om te zien dat veel acteurs ook weer aanwezig zijn (waarvan sommige ook nog eens in TGTBATU). +1 voor die oude opa, dat is sowieso een held. Met Lee von Cleef is er daarnaast nog eens een gigantische baas bijgekomen, overall net iets beter dan AFOD.

Met The Good, The Bad And The Ugly sluiten zowel Leone als Morricone dan echt af met een meesterwerk. Moest toegeven dat het even anders was, gezien de film meer een groot avontuur is vergeleken met de eerdere twee films. Waren qua opzet behoorlijk simpel en dit was qua alles eigenlijk veel uitgebreider. Beste film en by far de mooiste muziek uit de trilogie. Het laatste gedeelte vanaf Sad Hill is echt legendarisch goed, zowel qua muziek alsmede cameragebruik. De snelle beelden zijn perfect voor dat moment, hands down. _O_ A Fistful Of Dollars, 7,5 For A Few Dollars More 8 The Good, The Bad And The Ugly 9.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Leuk stukje Fiasco! Heerlijke films ja

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Django Unchained gezien. Echt een gave film! _O_ Heel anders dan de oude westerns, en die heb ik al heel wat gezien. Het zet echt het genre op z'n kop. Er zaten zoveel gave dingen in de film, echt een aanrader om hem te kijken. Het begin vond ik ook cool, gewoon een lange intro waarin niets gebeurt, behalve wat gasten die bewegen en er een vet western lied op de achtergrond speelt. Ik vond het trouwens ook echt gaaf dat de theme song van Two Mules For Sister Sara gebruikt werd in de film. De soundtrack was sowieso erg gaaf. Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat ik de vetste westerns al gezien heb. Ik weet nog niet precies wat ik Django voor cijfer zou geven maar ik denk dat het tegen de 9/10 ligt.

[yt]gtmoTQe5nsA[/yt]

Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Django Unchained

Zeer bruut. Heerlijk over-the-top, gewelddadig, spannend met zwartgallige humor verpakt in een soort mythisch verhaal (vergelijkbaar met de legende van Siegfried) van Django, de slaaf, die op zoek gaat naar zijn vrouw. De suspense, afgewisseld met goeie dialogen en duistere humor, zorgen ervoor dat de film boeit van begin tot eind. Christopher Waltz is weer geweldig, evenals DiCaprio en Samuel L. Jackson (ik ging echt stuk om hem). Het is mooi om te zien wat regisseurs als Tarantino kunnen bereiken als zij nul commerciële limieten hebben en een artistieke carte blanche krijgen. Die status heeft hij natuurlijk ook wel. De man vermijdt nu ook de controverse absoluut niet met het grove geweld (ik ben daar niet zo gevoelig voor in films, maar heb een paar keer toch even moeten slikken) en het gevoelige onderwerp, waarbij Amerika er voor de verandering eens een keer niet zo goed uit komt. Het was niet het doel van de film ofzo, maar het was toch wel schokkend om slavernij nu daadwerkelijk eens zelf zien. Mensen behandelen als objecten op basis van hun afkomst, het is bizar om te zien. Ik snap verder niet waarom het gebruik van het woord 'nigger' tot zoveel oproept in Amerika; het is geen film in de tegenwoordige tijd, in dit verleden ging het gebruik van dat woord nu eenmaal gepaard met de status van donkere mensen.

6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb Django paar weken terug op Curacao gekeken. Zaal was gevuld met 90% Antillianen:cool:..

Wel een brute film. Zelf niet zo'n Tarantino fan en al zeker geen western. Toch leuke mix van over-the-top en de droge humor. Wel erg langdradig en mocht van mij een half uur korter.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er schijnen er wel aardig wat te wonen op de Antillen.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vond de film helemaal niet te lang en hij had zeker geen half uur korter gemoeten. Ook geen half uur langer, ik vond hem precies goed eigenlijk. Westerns horen lang te duren. :cool: Maar ik vond het helemaal niet langdradig, er gebeurde best wel veel en de film was min of meer opgesplitst in een paar hoofddelen van het verhaal, wat ervoor zorgde dat ie niet langdradig werd.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Point taken :thumbs:

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nu nog een conclusie.

Serieus Dusky ben je dronken ofzo haha.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha nee vandaag niet. :+

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En nu Once Upon a Time in the West. ;)
    Kan tegenvallen. :+

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    En dan nu maar op naar de beste film van Leone. _O_

Hoezo? Once Upon A Time In The West is juist van een ander kaliber. Misschien minder fun, maar qua film zoveel malen beter.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik raad je wel aan om hem direct te kijken als je wakker wordt, zodat je tijdens de eerste 20 minuten nog wat slaperig bent. Dan gebeurt er namelijk he-le-maal níets!

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    =(

Eerste scene is fe-no-me-naal. Ben je dronken ofzo? :+

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha je weet hoe ik erover denk. Heb er toen ook al zo'n heisa over gemaakt. :+ De rest van de film was wel ok, maar ik vind het zeker niet de vetste western die ik gezien heb. En dat zijn er best een boel.

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad, dat vind ik best bizar. 8)

Dat je het saai kan vinden oké, maar dat er niets gebeurt slaat echt nergens op. :lol:

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Just busting your balls. ;)

Eerste scene is het tofste aan de hele film imo.
    De rest is zoals ik al een paar keer gezegd minder vergeleken met..

Net Drive weer eens gekeken. Blijft een toffe film. Ook al is de "impact" minder de tweede keer. :)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    Michael Bay generatie, he.
    Willen alleen maar actie actie actie.:+

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Damn you Modder met je ninja edits! :mad: Geen grappen meer over mijn alcoholgebruik! :'-(

Maar wat vinden jullie dan zo geweldig aan die scene? Volgens mij wordt er geen woord gesproken. Of misschien een paar zinnen of kreten ofzo. Nou ben ik best wel voor lange intro's, á la Dollar Trilogy (met credits en een gaaf muziekje), maar dit vond ik echt veel te overdreven. Ik vond het persoonlijk gewoon maar een rare film, zeker niet de beste western. Zelfs geen top 5. Ik denk ergens onderaan in mijn top 10. Once Upon A Time In America vond ik dan weer wel echt een gave film.

En ik weet dat jullie maar liggen te kutten, maar ik weet zeker dat ik meer oude, trage films gezien heb dan de gemiddelde xbw'er. Check m'n WhatIWatch maar: http://whatiwatch.net/overview.php?ov=5448&j=2011

Anyway, gisterenavond naar Django Unchained geweest, nu Django kijken: :D

Django (1966)

87 min - Western - December 1966 (USA)

7.3/10

A coffin-dragging gunslinger enters a town caught between two feuding factions, the KKK and a gang of Mexican Bandits. That man is Django, and he is caught up in a struggle against both parties.

Director: Sergio Corbucci
    Writers: Sergio Corbucci (story), Bruno Corbucci (story), and 3 more credits »
    Stars: Franco Nero, José Bódalo and Loredana Nusciak | See full cast and crew

Laatst bewerkt: 21 jan 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina