FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Re: Forza Motorsport 4 - BTCC meets WTCC

    YIk denk dat het allemaal wat te ernstig opgevat word. naar mijn idee is er niet meer aan de hand dan een race incident. Mijn gevoel zegt ook dat Loyall niet zo reageerd door het incident maar meer hoe er op gereageerd werd in de race.

    Denvan heeft zijn woorden ook al terug genomen. En ik hoop dat loyall bedenkt en gewoon er bij blijft. Hij hoord er gewoon bij!
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wil toch even een lans breken (en een goedbedoelde veer in de reet steken) voor Loyall hier!
    Dat klopt denk ik, en dus is er veel meer aan de hand dan slechts een race-incident. Er werd tijdens de race gesuggereerd dat Loyall doelbewust een andere coureur (Denvan) hinderde, omdat Loyall 'de pik zou hebben' op Denvan sinds Mugello. Ik ken Loyall natuurlijk niet persoonlijk, maar wij tweeën racen al heel lang samen en als er iemand is voor wie ik m'n hand in het vuur durf te steken dat hij nooit doelbewust een ander van de baan af ramt dan is het Loyall wel! Bovendien kan kon ik me geen enkele reden bedenken waarom Loyall plots iets tegen Denvan zou hebben.

    Denk dat Loyall er niet warm of koud van wordt wanneer de wedstrijdleiding hem wellicht een straf geeft (ná nauwkeurige bestudering van de beelden), maar het feit dat je beschuldigt wordt van doelbewust iemands race verpesten (en als ik het tussen de regels door goed lees (maar kan me daarin vergissen) ook al half 'verdoordeeld' wordt zonder bestudering van beelden) dat is een stuk lastiger te verteren kan ik me voorstellen.

    Het feit dat hij zich tijdens de race van commentaar onthield werd helaas ook al als een halve schuldbekentenis gezien, terwijl Loyall hier het enige juiste deed: zich tijdens de race onthouden van commentaar en de raceleiding, na afloop van de race, laten oordelen over de rechtmatigheid van zijn acties en de 'gegrondheid' van klachten! Tijdens de race mond houden en racen: Dat is iets heel anders dan schuld bekennen, maar gewoon het volgen van de regels! Een voorbeeld voor ons allemaal!

    Het zwijgen tijdens de race door Loyall geldt overigens niet alleen wanneer hij in de rol van 'dader' gedrukt wordt, maar ook wanneer hij 'slachtoffer' is (zie bijvoorbeeld Mugello waar ik hem per ongeluk genadeloos hard van de baan druk). Ook daar geen enorme tirade over de microfoon, maar gewoon doorracen! Een voorbeeld voor velen, inclusief ikzelf, hoe Loyall blijft focussen op het racen en het oordelen over incidenten overlaat aan de instantie die daar voor is bedoeld: de raceleiding.

    Ik heb zelf, mezelf kennende, ongetwijfeld ook wel iets geroepen n.a.v. wat ik allemaal op de headset voorbij hoorde komen. Kan me niet meer precies herinneren wat; weet van mezelf dat ik eigenlijk niet in staat ben om samenhangende zinnen te formuleren als ik gefocust race, dus kan me in de toekomst ook maar beter onthouden van enig commentaar in deze situaties.

    Puur racetechnisch:
    Heb na de Silverstone-race, op uitnodiging, met een aantal anderen de replay gecheckt en moet bekennen dat het merendeel van wat ik daar zag gebeuren rond Loyall reuze mee vond vallen. Ik heb het gisteren in die betreffende party gezegd en ik herhaal het nog maar eens: in mijn ogen doet Loyall niets meer of minder dan het aannemen van verdedigende lijnen zodra hij een achterligger vlak achter zich heeft. Dit brengt met zich mee dat hij niet zo snel de bochten kan nemen als wanneer je hotlapt, maar het helpt ook om je positie te verdedigen en het is niet hetzelfde als iemand doelbewust blokkeren (terwijl ook dat top op zekere hoogte prima geoorloofd is in een race trouwens). Dat je als achterligger achterop botst wanneer jij wél een racelijn aanneemt is dan onvermijdelijk en misschien zelfs verwijtbaar (algemene stelregel in het verkeer is dat degene die achterop botst fout zit). Zoals verwacht was er (naar mijn mening, maar ben geen raceleiding) absoluut geen sprake van moedwillig hinderen, maar eerder van een bovengemiddeld bewustzijn van anderen op de baan en daar naar handelen (verdedigen).

    Mijn eigen ervaring van racen met Loyall is dat het eigenlijk altijd clean en fair gebeurt (behalve wanneer ik 30 meter te laat rem...) en dat is eigenlijk wat ik ook zie als Loyall met anderen racet.

    Kortom... Kan me voorstellen dat Loyall, op z'n zachtst gezegd, not amused was, na afgelopen race en het eventjes gehad heeft. Hopelijk wil hij ons nog een kans geven en hebben we hier allemaal wat van geleerd!

    Back2business
    Hmm, kom nog anderhalve seconde tekort8)


    EDIT: Verhaal is wel een beetje lang geworden perongeluk..


    100% Eensch
    Nogmaals eensch
    Puur qua stats komt hij heel erg in de buurt van de rest :) Zag een berichtje ingame dat je iets had toegevoegd aan de clubgarage Rovaro, maar in de garage zelf zie ik geen nieuwe auto's staan...
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  3. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Reed net met de isignia zo een 1:42.9, lijkt wat stabieler dan de BMW, maar die is ofc meer fun. Reed daarmee nog rondje rond de tijd van menno ook, dus kwestie van tijd tot menno en tender nog harder gaan :)
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik zie inderdaad geen nieuwe auto in de clubgarage staan. Ik heb gisteren 5 rondjes gereden en kom nog niet verder dan een 1:44:laag. Ik ga nog me best doen :)
     
  5. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Klopt, ik heb clean een 1;42,6xx gereden en een 1;42,4xx moet mogelijk zijn.:thumbs:

    Je moet ook sneller Freaky. Dit is jouw baan, dus ik heb hoge verwachtingen:b: Zet hem op!

    Er is idd geen nieuwe auto zichtbaar in de clubgarage.
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik weet dat ik sneller moet en kan. Ik heb deze week toetsweek. Dus ik ga pas vrijdag oefenen. Ik hoop dat ik een 1:43:laag kan rijden, maar dan moet ik nog minimaal een seconde er van af halen. Wordt lastig, maar oefening baart kunst. Ik heb ook veel geoefend op Laguna Seca, en daar ging het ook goed, dus wie weet.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hier op Infenion verwacht ik eigenlijk minimaal een 1:42.laag maar eigenlijk zelfs een 1:41.hoog van je! Nooit te lage doelen stellen (dat stellen van heel scherpe doelen helpt mij persoonlijk wel vaak echt tijdens het hotlappen trouwens)
     
  8. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahah dat zijn nog eens doelen stellen. Heb jij al een beetje geoefend Tender?
     
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik ga het proberen, maar ik ben niet zo goed als jullie denk ik haha. Ik ga voor de 1:42:xxx, maar mijn doel is vooral om Bigga, Loyall en Flavour voor te blijven, dan ben ik al erg tevreden. Die 3 zitten heel vaak bij mij in de buurt, maar ik ben tot nu toe alleen Bigga nog niet voorbij gekomen. Ik ga me best doen na de toetsweek
     
  10. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Press release: Kia steekt zijn "Koup" op in Sonoma

    Na het persbericht van afgelopen week in het XbwTCC kampioenschap over een mogelijk nieuwe constructeur,
    is er nu duidelijk geworden dat Privateer Team Rovaro een samenwerking is aangegaan met het Zuid-Koreaanse Automerk Kia
    (waar 7 jaar de standaard is). De volgende foto werd genomen
    gedurende een test in aanloop naar het raceweekend op Infineon Raceway, Sonoma.

    [​IMG]

    Een korte reactie vanuit het team gaf te blijken dat er hard wordt gewerkt aan de voortgang.
    In de shakedown over 11 ronden met een snelste tijd van 1:45:718 toonde Privateer Rovaro zich "reasonably" tevreden
    maar er is zeker nog ruimte voor verbetering.

    Infineon Raceway, Sonoma, 22-01-2012
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  11. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Nice Rovaro. Staat de auto al in de clubgarage?
     
  12. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto staat in de clubgarage, hoop dat jullie het wat vinden. Zoals Tender al aangaf komt ie kwa stats prima in de buurt van de rest van de builds. Overigens heb ik m'n Lexus IS200, 2003 (DTCC, Paul van Splunteren livery) en BMW M3, 2005 (WTCC, Tom Coronel livery) ook beide op PI 548 getuned maar met de Kia zet ik toch een iets snellere tijd neer.

    Nu ik eens wat tijd heb gestoken in het upgraden en matchen van auto's ben ik ook wel bereid wat meer tijd te steken in de organisatie van nieuwe cups.

    Uiteraard wil ik hierbij wel vooropstellen dat ik het racen online doe voor de "fun" en dat ook het aspect is dat wat mij betreft de overhand moet hebben in de online competitie. Naar aanleiding van de gebeurtenissen van afgelopen 2 maanden vind ik het erg jammer om te zien dat competitief gezien er nu nogal wat "persoonlijke botsingen" ontstaan terwijl dat mijn inziens niet de bedoeling is en vooral veel afbraak doet aan de prestatie van de woensdag en zondagavonden die er nu al meer dan een jaar worden georganiseerd.

    Ik hoop dan ook dat diegene die de competitie hebben gestaakt vanuit "the heat of the moment" bereid zijn om eventueel weer terug te keren. Uiteraard hebben we allemaal zo onze perikelen maar volgens mij is het niet nodig om een statement te maken die alleen onderbouwd wordt door afgunst.

    Nu wil ik niet zeggen dat competitie helemaal geen rol moet spelen. Ik zou dan ook willen voorstellen dat met het mogelijk opnieuw opzetten van de XBW Rivals Challenges, we het kwade bloed wat nu vloeit in de gezamenlijke competitie, misschien weg kunnen nemen.

    Voor een verdere volgende cup kwam ik dit tegen: Italian V8 Superstars
    Ik zal me hierin ook eens gaan verdiepen en mochten er meer ideeen zijn met betrekking tot het boven en onderstaande dan is alle feedback welkom.

    Basic Info
    The Superstars Series is a production-based touring car racing championship held since 2004. It is managed by FGSport and sanctioned by the Automobile Club d'Italia (ACI) and the Commissione Sportiva Automobilistica Italiana (CSAI).[1] For 2012, the series will be expanding into Europe including a season final at the British Silverstone circuit.

    Only V8 engined cars are eligible.

    Car List*
    -Audi RS4 ( 2008 )
    -BMW M3 ( 2008 )
    -Cadillac CTS-V Coupe ( 2009 )
    -Chrysler 300C SRT-8 ( 2008 )
    -Holden HSV w427 ( 2009 )
    -Jaguar XFR ( 2010 )
    -Maserati GranTurismo S ( 2010 )
    -Mercedes C63 AMG ( 2010 )
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Wat misschien ook leuk is, is om een DTM-Cup te starten. Dan zitten we met z'n allen dichter bij elkaar denk ik
     
  14. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat waag ik te betwijfelen tbh, heb dat nog nooit mee gemaakt als er naar de race classes overgegaan werd, of het nou DTM of GT3 is.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dtm hebben we al gedaan. Dat was de eerste cup met teams en merk klassement en dat sloeg aan.
     
  16. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    DTM en GT2 kampioenschap hebben we beiden in 2012 gereden. Die cups zijn naar mijn mening ook de meest succesvolle geweest met een nette dosis competitie en goed georganiseerd. Waar ik verder nog aan denk is een oldtimer / youngtimer cup of DTM oude stijl (mercedes, bwm, alfa etc.)

    Voor diegene die nog niet zolang bij de club zitten stel ik voor eens de oude Forza 4 cup topics door te bladeren.
     
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Re: Forza Motorsport 4 - BTCC meets WTCC

    Niet 2 maal zelfde cups. Lijkt me niets.

    Ik wil graag helpen rovaro :)
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou kunnen roepen Porsche supercup, maar das niet echt een goed plan, denk ik. Is typische wagen die ik graag race, maar misschien te tricky is voor aantal anderen (blijft immers een porsche die instabiele achterkant heeft).
    Hebben op 360 racing.nl ooit Seat supercup wagens geraced (al ben ik geen fan van FWD) en ook een BMW M3 GTR cup, maar das nu een unicorn afaik.
    Denk dat het moeilijk is om dat dutch GT kampioenschap na te apen, maar zitten wel leuke autos in ofc
     
  19. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien een idee om een 1 malige race te doen?
    Ongeveer 50 rondes ofzo op bv hockenheim of suzuka full, soort van WK ;)
    Beetje snelle auto's als GT3.
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Re: Forza Motorsport 4 - BTCC meets WTCC

    Ja of een race met verschillende klasses en dat je geloot word in een bepaalde klasse in 1race 24 uur lemans idee

    Daarnaast ik vind porsche leuk maar is dlc en niet iedereen wilt die misschien kopen
     

Deel Deze Pagina