Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
  2. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Thanks, kan denk ik idd wel wat hulp gebruiken.

Was idd van plan om eerst SABnzbd helemaal in te gaan stellen met behulp van die handleiding die ik postte en daarna idd eerst SickBeard up and running te krijgen. Series is voor mij het belangrijkst, films mwoah, dus CouchPotato komt idd later wel.

Maar lijkt me idd dat ik er het beste goed voor kan gaan zitten en de tijd nemen, ik ga nou dus ook gewoon fijn slapen, moet morgen van 8 tot 8 werken. Dinsdag heb ik vrij, dus dan kan ik er dan mooi voor gaan zitten.

Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Welke sites zijn er nou nog om nzb's te vinden? Ik gebruik nu meestal gewoon binsearch, maar dat is ook niet ideaal. Ik gebruik ook wel het programma Spotlite, maar daar staat ook niet alles op. Ik gebruikte eerst altijd NZBmatrix, maar er zijn nu zoveel sites offline gehaald dat ik het niet meer weet.

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jup je moet er echt voor gaan zitten. En het is een cliché maar doe alles echt letterlijk stap voor stap. Anders denk je dat je iets wel goed hebt ingesteld en kan je uiteindelijk weer alles controleren en ben je alsnog lang bezig!!

Veel informatie zal je in het begin ook halen van je payserver. Je port, aantal verbindingen, inlog gegevens etc, serverwebsite

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik heb net SABnzbd geïnstalleerd (deze en deze handleidingen gevolgd voor de wizard configuratie). Maar nou gebeurt er verder niks meer?? Welk adres ik ook probeer, ik krijg iedere keer: Safari kan geen verbinding met de server maken...Er staat bij dat Safari de pagina niet kan openen, omdat er geen verbinding met de server '192.168.1.67' tot stand kan worden gebracht, maar als ik zelf naar dat adres ga kom ik wel gewoon bij DSM van m'n NAS?

Heb ik dan toch iets fout gedaan bij de configuratie? Wat moet ik nu doen??

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik gebruik www.nzbindex.nl vaak. Ondanks het feit dat er veel Duits spul tussen staat.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    op welke port heb je sab ingesteld? (standaard is volgens mij 9200 of 9201)

als je sab vanuit package center in de DSM oproept, kom je er dan wel in?

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Blokkeert de Firewall 'm wellicht?

9. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik heb volgens mij niks met poorten gedaan? Moest dat? Stond niet in die twee handleidingen die ik gevolgd heb (zie linkjes in mn vorige post, die heb ik stap voor stap gevolgd).

Als ik in package center naar SAB ga kan ik alleen kiezen voor stop en verwijderen?

Ik heb volgens mij geen firewall? Als ik bij configuratiescherm naar firewall ga, staat daar niks.

Kan een van jullie niet ff mn Mac overnemen en t fixen? :9

EDIT: Ik lees links en rechts ook dingen over een sabnzbd gebruiker? Die zie ik niet bij mijn gebruikers? En ook is er alleen de map incomplete in downloads en niet de map complete?

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als het goed is heb je linksboven in DSM een button die een tabblad opent met buttons naar config / packages etc. Onderaan staan buttons naar Couch Potato / Sab / Sick Beard ed. Bij mij zit Sab op 8080. In Sab config staat SABnzbd Host op 0.0.0.0. Wellicht dat je dan een stap verder komt en anders kunnen we screens oid uitwisselen.
    Vond zelf toendertijd volgens mij een PDF handleiding op GoT over het instellen van Sab + SB, volgens mij deze http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf.

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ja dat had ik al gezien, als ik daar op SABnzbd klik gaat ie naar http://192.168.1.67:8080 maar dan maakt ie dus geen verbinding....|:-

EDIT: Handmatig aanmaken van een sabnzbd user lukt ook niet, krijg "De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw. (250)"
    Ik ga maar ff alles verwijderen en helemaal opnieuw proberen...

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Python geïnstalleerd? Dat was bij mij eens een boosdoener. Op den duur volgens mij opnieuw geïnstalleerd via superzebulon packages.
    SB user maakte ie bij mij toen zelf aan.

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Alles verwijderen lost vaak weinig op, zoals ik eerder al zei "geduld is sleutel bij nieuwsgroepen" . Controleer aan de hand van de handleidingen nog eens elk detail...

Heb je wel de juiste gegevens overgenomen van je payserver? Vaak kunnen simpele dingen voor problemen zorgen

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij heb je wel een package geinstalleerd maar niet de hele config doorlopen? want je moet ook de web interface configureren qua port e.d

15. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ja ik heb de Synocommunity package gebruikt en toen ik voor eerste keer SABnzbd wilde downloaden gaf ie al meteen aan dat ik eerst Python moest downloaden.
    Zal anders zo nog eens alles opnieuw installeren via het Zebulon package.

Ja dat ging allemaal goed die eerste configuratie waar je de gegevens van de payserver moet invullen, maar zodra ik toen op Ga naar SABnzbd klikte, gebeurde er niks meer...

Het enige wat ik tot nu heb kunnen instellen is de Quick Start Wizard:

http://www.snelrennen.nl/sabnzbd/configureren.php

Daarna krijg ik dat ie geen verbinding kan maken??

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hij luistert op 8080 met die snelstart? Is die port niet gewoon al bezet/dicht?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    SynoCommunity houden, dat is een goede package.

18. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Waar kan ik dat checken of die al bezet is?

O ok, dan ga ik Zebulon weer verwijderen ;)

Ga nu nog eens alles opnieuw installeren...

EDIT: Helaas, pindakaas :mad:

Wederom kom ik maar tot zover:

Daarna krijg ik telkens dit:

Welke link ik ook gebruik...SABnzbd aanklikken via DSM, http://192.168.1.67:8080, http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/ en http://localhost:8080/sabnzbd/ geven allemaal hetzelfde?!

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, misschien ook gewoon overstappen op Synocommunity. Superzebulon is traag met updates en al een jaar niet meer geüpdate, lijkt wel dood te zijn. Echter, ben ik dan al mijn instellingen kwijt van Sab / CP / SB alsmede de shows / films etc?

20. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Zucht...mn geduld begint op te raken :+! Heb net ook al wat dingen zitten lezen op het Synology forum en ik heb iig gevonden dat je poorten pas open zet als je op afstand je pakketten wilt benaderen. En dat ik niks bijzonders met m'n poorten hoef te doen, tenzij ik zelf al bepaalde poorten gebruikt. Maar dat zou ik niet weten of dat zo is?

Ik heb DSM 4.1-2668, Python 2.7.3-4 en SABnzbd 0.7.9-6

Verder heb ik voor zover ik weet geen firewall aanstaan op DSM:

Tevens ook geen firewall op m'n Mac aanstaan. Dus wat o wat kan het zijn? Wie helpt me?

Deel Deze Pagina