FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Beeindiging deelname Clio cup races en clublidmaatschap

Met ingang van heden beeindig ik mijn clublidmaatschap van de [XBWf] Forza 4 autoclub en zal daarom ook verder niet meer deelnemen met de Clio clupraces of welke andere [XBWf] clubrace dan ook.

Het was leuk geweest, bedankt voor het organiseren van de races en de daarin gestoken tijd en moeite.

Gegroet_0/

Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  2. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ik zie niet in waarom je opeens er helemaal mee wilt stoppen.

Misschien reageerde ik iets te snel omdat ik me benadeelt voelde maar dat is niet zo bedoelt.

Nu voel ik me juist slecht over dit terwijl het niet eens een groot incident was. Ik sprak alleen mijn mening te vroeg uit en dat moet ik niet doen.

Ik heb niks tegen je en ik heb je graag bij de club en races.
    Dus ik hoop dat je je bedenkt.

Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  3. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De druk werd mij al snel te groot! Je zat ook vol op me bumper :9
    Door te laat remmen bij de eerste bocht ging ik meteen in de fout.
    Vervolgens merkte ik op dat ik je gewoon kon bijhouden! Denk 3 rondes meer en ik had je weer ingehaald :9

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Daar istie weer!
    [yt]HBwNtI8x18w[/yt]

Deze video toont een rondje van 57.414 over Iberian Full!

Eigenlijk heb ik maar twee tips voor komende race!

Zorg er allereerst voor dat je bocht 1 goed neemt. Zoals jullie zien volgt na bocht 1 namelijk een volgass-sectie van bijna 18 seconden; ofwel haast 1/3 van een volledig rondje! Snelheid die je uit bocht 1 weet mee te nemen daar heb je 18 seconden lang profijt van. De manier waarop ik deze bocht in de video neem valt denk ik onder de categorie 'goed'. Cruciaal is dat je het clippingpoint aan de binnenkant netjes raakt.

Tip twee betreft de twee sprongen op 21 sec. en 28 sec. in de video. Het landen van die sprongen kan ertoe leiden dat de auto zijn balans verliest, volledig onbestuurbaar wordt en alle kanten op kan vliegen! Heel logisch misschien, maar de beste en makkelijkste manier om dit te voorkomen (hier geldt echt dat voorkomen beter dan genezen is!) is om er bij het landen voor te zorgen dat de wielen rechtuit staan! Merk op dat ik eigenlijk continue aan het sturen ben in een rondje, behalve bij het landen van de twee sprongen!

Spring je schuin in plaats van rechtuit, laat je dan niet verleiden om alvast in de lucht bij te gaan sturen, zodat de wielen erg schuin staan bij de landing. Op die manier maak je geheid een overcorrectie en verlies je de controle :)

Toch nog een laatste tipje: Ook voor de laatste bocht geldt dat de exit daaruit belangrijker is dan met hoeveel snelheid je die bocht in rijdt. Er volgt namelijk weer een lang recht stuk!

5. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Mooie tijd Tender. Ben zelf nog niet verder gekomen dan een 57,5xx. Ben benieuwd hoeveel mensen de pit opnieuw moet nemen vanavond. Vanavond voor de race nog maar even testen hoe snel je de pit in kan rijden zonder door te schieten.

6. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ben er waarschijnlijk vanavond niet bij :'-(
    Veel succes iedereen en denk eraan:

Geen gescheld of getier, we rijden voor het plezier!

7. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Begin je nu ook al te dichten Asjemenou:9 haha.
    Don't worry, we hebben toch altijd plezier:thumbs: Mocht je er vanavond toch wel bij zijn, denk aan het remmen tijdens het zwaaien_0/

8. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

Ziet er weer mooi uit Tender, vooral de vingers op het eind... ;)

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

9. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Vanavond er waarschijnlijk ook niet bij. Heb vrijdag Auto theorie examen en moet er echt nog even wat aan doen. Daarnaast heb ik volgende week examenweek op school en zal het ook lastig gaan worden.

:mad:

Succes iedereen ;)

Edit : Ben er toch bij moet alleen wel half 10 weg :) Hoop dat het dan afgelopen is

Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat een heerlijk kwalificatierondje zeg, 57.341, nog nooit gereden! Reed op het eind zelfs 57.2xx virtueel maar verprutste het. Had je gehoord Menno en jij kwalificeerde ook lekker zeg!

11. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Had zin om te racen, dus dacht ff mee te doen vanavond. Echter bleek ik wat lag te hebben, want een paar zagen mij stuiteren. Zal de upload geweest zijn, want ik zag jullie niet laggen.
    Ik wou liever geen risico nemen om door lag aan mijn kant mensen te "raken". Jammer, maar is toch niet echt iets voor mij dat FWD

12. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb nog steeds problemen dus denk dat het niet meer gaat lukken. laatste poging nu.

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat een ontzettend intense race zeg! Continue onder druk van Menno gestaan die , wat ik ook probeerde, aan m'n kont bleef hangen. Ook al reeg ik continue kwalificatie=rondjes aan elkaar! Had er natuurlijk ook mindere rondes inzitten en dan zat Menno er gelijk naast. Naast elkaar rijden is hier eigenlijk overal link en in een van de snelste stukjes raakten we mekaar, waarna Menno de controle verloor en ik de race 'veilig' uit kon rijden.

Ik wist opzich prima waar Menno reed daar, gunde hem wel wát ruimte maar wil in die situaties natuurlijk ook niet de deur wijd open zetten. Jammer van de touche dus, maar super gereden Menno! Ben benieuwd naar race 2!

@ Ann
    Sry dat we mekaar raakten rondje 18. Ging ervan uit dat je me zag toen ik je inhaalde maar dat was achteraf misschien niet helemaal t geval.. :)

Geen flauw idee wat er verder allemaal achter me is gebeurd. Heb boel crashgeluiden gehoord rondje 1 :)

14. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    4e geworden, 2 plaatsen goed gemaakt, jammer geen 3e, verremde in eerste bocht van laatste ronde.

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    2 race altijd dringen. Deed ontzettend m'n best om in het kielzog van Menno te blijven maar op een baan als Iberian moet je af en toe toch een gaatje laten! Valt niet mee om door zo'n chaotisch veld te rijden (en te overleven!) wanneer je dat zo snel 'moet' doen om zicht op Menno te houden :) meermaals zij-aan-zij door snelle bochten met anderen gereden dat het maar afwachten was hoe het afliep. Menno was in het begin wat sneller en ook in het verdere verloop van de race pakte hij langzaam steeds wat tijd op me, terechte winnaar dus!

Goed bezig trouwens Denvan! Je zat echt behoorlijk dicht op me op het eind van race 2! Verder complimenten voor de manier waarop aan de kant werd gegaan door mensen als ze een rondje ingehaald werden!

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Weet dat dit arrogant gaat overkomen, maar Freaky, je moet me niet proberen uit te remmen in de Clio's van 20 meter afstand; dat gaat hem gewoon niet worden en zeker niet in rondje 2...:b:

EDIT:
    closer kan niet!
    Leuke races gehad met volle lobbies :)

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409

Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  18. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

Zeg flavour, waarom sta ik niet in de lijst van vorige week??? Toen heb ik wel meegedaan de laatste wedstrijd

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

19. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Was een mooie race. Jammer dat ik in de 2e heat maar 10 sec 1e lag door te laat remmen! Vervolgens kwam ook de actie van de foto hierboven, dat was wel effe link inhalen door de 2 ;)
    Me ronde tijden vallen niet eens tegen maar ik verlies telkens door die kleine foutjes!

Rovaro sorry van de 1e heat! Remde te laat waardoor ik vol op je achterkant kwam!
    Dacht dat de schade mee viel want je bleef de rest nog bij maar begreep dat je toch wel hinder ondervond.

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb op Iberian volgens mij 32 puntjes verdiend ipv 33 :)

Deel Deze Pagina