[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Zet 'm op m'n lijst. Nog niet gezien.

Zo oud nou ook weer niet :cool:. Dat trekt me (helaas) helemaal niet.

Zag net dat ik Looper nog niet gezien had. Die maar even kijken.

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    The perks of being a wallflower is fantastisch.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup idd. :)

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Requiem for a dream gekeken, maar ik heb nou echt geen flauw idee wat ik hier van moet vinden :p

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Niks van vinden. Gewoon in een hoekje gaan huilen dat de wereld een grote, slechte hellhole is. :'-(

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En dan de trailer van The Two Towers gaan zien en weer helemaal opvrolijken. Dient als een mooie anti depressiva. :+

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Django Unchained

Na het zien van de film snap ik de ophef eromheen niet zo. Vooral niet als ik de film ga vergelijken met Zero Dark Thirty. Enfin, daar kom ik straks wel even op terug.

Anyway, Django Unchained is ( in mijn ogen ) een vlottere film dan Inglorious Bastards was. Dialogen zijn wederom geniaal en heb me kapot gelachen om het stukje met de
    "KKK" wannabe's. "Goddamn! I cant see fucking shit through this hat. :+
    Toch kan ik me wel vinden in vele reviews van andere sites. Waltz zou zijn performance een keer aan moeten passen ... want het was net alsof ik naar Hans Landa 2 aan het kijken was, maar dit keer in 'n western dan. Hoe dan ook, hij deed het weer subliem. De hele cast van de film speelt overigens gewoon super. Foxx, DiCaprio en Samuel L. Jackson ... en dan vooral de laatste. Zo heb je hem nog nooit zien spelen. Geniaal.

Als je overigens iets leuks wilt doen tijdens de film raad ik je aan om te turven hoevaak het woord "nigger" geroepen word. Dan heb je aan één A4tje niet genoeg. Dat een land als Amerika daar dan weer over kan vallen vind ik niet verrassend. Het is een smerige geschiedenis die daar natuurlijk heeft plaatsgevonden. Iets waar menig Amerikaan liever niet meer naar kijkt of liever, het hele gebeuren ontkent :emo: Als je deze film dan gaat vergelijken met Zero Dark Thirty lach je uiteindelijk de billen uit je string. Het woord "nigger" is erger dan tig Afghanen die dood geknald of gemarteld worden.

Anyway, dit hoort waarschijnlijk niet hier thuis :+

Django Unchained kijkt heerlijk weg. Dialogen kloppen en hij is weer lekker Tarantino-achtig grof. Heerlijk!

8,5/10

Laatst bewerkt: 27 jan 2013
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach Amerikanen zeiken over alles. Dier torture scene in Zero Dark Thirty is helemaal niet bijzonder ofzo. Typisch Amerika en de tijd rond de Oscars.

Btw ben het niet eens over Waltz. Dit is de tweede film van hem met Tarantino. Die vraagt gewoon een speciaal character en komt met scenes die bijna gelijk zijn aan IB. Dus dan lijkt het net of die niets anders kan. Maar in Water for Elephants en Carnage laat die prima zien dat die ook andere characters kan spelen. :)

9. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Verzin je dit gewoon om een beetje intelligent over te komen? Er is een behoorlijk verschil om 't 'N' woord te gebruiken om historisch accuraat te zijn en om een komische Spaghetti Western te maken. Artistieke vrijheid moet er zijn maar snap best dat mensen als bijv. Spike Lee beledigd zijn m.b.t. Tarantino's coulante gebruik van 't woord.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach dat gezeur over het woord. Iedere rapper roept "nigger" tegenwoordig en ze zeggen "nigger" tegen elkaar en dan is het opeens goed. Maar als het blank persoon het zegt is het racistisch..

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Die Spike Lee maakt zichzelf compleet belachelijk.

12. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mijn opmerking was meer gericht aan Rampage's assumptie dat er enige, zelf-respecterende mensen zijn die deze film afschrijven omdat ze liever ontkennen dat slavernij ooit bestaan heeft, wat natuurlijk gewoon klankklare onzin is.

Omdat?

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Merk op dat ik wat aan de late kant reageer, echter het volgende:

Die Schultz kan gewoon niet meer tegen de hele slavernij en wat ze met die afro-amerikanen doen, vandaar die flashbacks naar de honden-scene. Hij wordt gek van die muziek en draait compleet door. Tevens is het een man die de wedstrijd hoe dan ook moet winnen, dus maakt hij een einde aan Caprio.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke. Al was mijn comment ook niet echt op jou gericht. :)

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Verzin ik dit? Nee, niet echt. Jij denkt dat de echte rijke blanke mensen normaal deden tegen de negers die ze op hun landgoed hadden? Goed, je had er vast wel een handjevol bij zitten die dat wel deden ... maar de meerderheid had toch echt wel dikke schijt aan hun "slaven".

Gaat mij ook helemaal niet om dat woord. Gaat mij om die dwaze Amerikanen die daar weer een probleem van maken omdat het prominent in hun cultuur heeft gezeten. Daar willen hun niet geassocieerd mee worden. Logisch, lijkt mij. Maar om dan posts te lezen van mensen die ontkennen dat slavernij nooit heeft bestaan ... tjah, dat vind ik dan weer echt "typisch Amerikaans". ( Let wel, posts op andere forums natuurlijk hé? ... )

Daarmee komen ze zelf in een negatief daglicht ... vandaar ik ook verwees naar Zero Dark Thirty. Waarbij het schijnbaar WEL in orde is om alles en iedereen overhoop te knallen en te beledigen. Dat word door Amerika(nen) dan als "prachtig" bevonden.

... *zucht*. Amerikanen. Dwaas volk.

Voor de rest wil ik je ook niet beledigen ... of aanvallen. Zo zie ik het. Snap de ophef om Django Unchained gewoon niet :) That's all.

Laatst bewerkt: 27 jan 2013
  16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dat begrijp ik ook wel weer, maar de hele film was hij zo gecontroleerd en opeens doet hij dit. Het viel gewoon buiten zijn karakter vind ik.

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Eensch, echter zie je in de hele film dat het slaven zijn die -kort door de bocht- alleen katoen plukken of genot brengen. Je ziet niet dat ze gevoerd worden aan honden of in een ruimte onder de grond in de volle zon zitten. Dit gebeurd wel allemaal op Candyland.
    Ik zelf veronderstel dus dat die Schultz niet eerder er echt zo diep mee in aanmerking is gekomen.

Uiteraard begrijp ik jouw statement ook. Vond het ook echt jammer en dacht van: "gast, had nou het bij handjeschud gelaten..." maar die schietscene maakte mij weer blij. 8)

Laatst bewerkt: 28 jan 2013
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien een spoiler gebruiken? ;)

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Gisteren voor de 4e keer (denk ik) Moon gezien. Wat een fantastische film. Dit keer de echte blu-ray gekeken (en niet een download) en damn, wat een toppertje. Wat me nu wel opviel, eigenlijk slaat het verhaal nergens op? Hoezo zou een bedrijf
    klonen op de Maan zetten die elk 3 jaar werken? Stuur dan in één keer honderd man ofzo?

En nu net Fight Club gekeken, voor de 3e keer volgens mij. :+ Blijft ook een pareltje.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    @ Willem:

Omdat er maar ééntje nodig is om het werk daar te doen, en je dan geen honderd man hoeft te sturen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina