[XOne] Dead Space 3

Discussie in 'Games' gestart door jan_tran, 19 jun 2012.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    1000% zeker een cover helaas =(

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    En uiteindelijk heb ik in Dead Space 1 nooit zoveel geschoten als in de demo van Dead Space 3 alleen al ... Dat hele covernemen, bukken en rollen staat me niet aan

Laatst bewerkt: 28 jan 2013
  3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Doodzonde ja, de echte versie was beter geweest.

4. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom co-oppen we eigenlijk niet met Ellie? Dat was pas cool geweest! Ze heeft zich toch ook wel bewezen in DS2 lijkt me zo...

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Hmm, het lijkt er dus op dat de nadruk steeds meer op actie komt te liggen t.o.v. die tenenkrommende spanning in vooral het eerste deel.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo gaat het helaas met de meeste horror games in de afgelopen jaren.. Resident Evil deed het ook al.. ;/, en Bioshock in bepaalde mate.

7. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Paar spoilers (niet m.b.t. de verhaallijn);

- Spel bestaat, net zoals DS2, wederom weer uit 2 schijfjes.
    - Schijfwisseling vindt plaats tijdens level 9.
    - 19 levels totaal.
    - Spel is in principe in twee delen opgedeeld; eerste deel speelt zich af in de ruimte. 't Tweede deel speelt zich af op planeet Tau Volantis.
    - De beschikbare demolevel bevindt zich daadwerkelijk pas in de helft van 't spel; alles daarvóór speelt zich nog in de ruimte af.
    - I.t.t. DS2 heb je nu ten alle tijde maar twee wapens in je inventarisatie i.p.v. vier.
    - Véél zijmissies beschikbaar gedurende 't spel; aantal zijn enkel te spelen in co-op. Gezien er co-op achievements zijn is dit spel enkel 1000/1000 uit te spelen met een kameraad.
    - Behalve de alom bekende Plasma Cutter zijn de andere bekende wapens voornamelijk afwezig; gedurende 't spel ontdek je 'Blueprints' van de oudere wapens (Contact Beam, Ripper) maar je bent voornamelijk bezig met 't creëren en upgraden van je eigen wapens.

Laatst bewerkt: 30 jan 2013
  8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Aan de ene kant jammer dat je maar twee wapens bij je kan dragen. Aan de andere kant ook wel tof, aangezien je dan misschien vaker zonder ammo komt te zitten en toch meer het 'wanhopige' idee krijgt.

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Hardcore mode is permadeath

Er is bekend gemaakt wat de verschillende modes betekenen.

Hardcore mode in dead space 3 is permadeath. Je krijgt maar één leven de hele game lang. Ga je dood, dan kun je de hele game opnieuw doen. :eek:

In Classic mode is item crafting uitgeschakeld. Je zult weer ouderwets op zoek moeten gaan naar blueprints. Ook ben je verplicht de 'classic aim' mode te gebruiken.

In Pure survival mode kun je geen loot vinden in de omgeving. De enigste manier om aan ammo/weapon parts/credits te komen is van dode enemies.

Bron: http://www.deadspace.com/news/article/dev-blog-executive-producer-steve-papoutsis?utm_source=facebook&utm_medium=marketing&utm_campaign=ds3_fb-post-dev-blog-executive-producer&sourceid=ds3_fb-post-dev-blog-executive-producer

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Classic mode it is

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Je kunt, net als in DS2, ook gewoon classic aim kiezen. ;)

Overigens dacht ik dat je voor deze modussen eerst de game één keer moet uitspelen, maar dat weet ik niet zeker.

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat craften vond ik niks aan ook :). Hoop dat je alleen voor hardcore eerst de game uitgespeeld hoeft te heben

13. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    En nu een combinatie van die drie. Op Hard. :+

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dit zou voor de mensen die ECHTE Dead Space zoeken toch geruststellend moeten zijn:

http://www.vg247.com/2013/01/30/warning-contains-plenty-of-dead-space/

:D

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee natuurlijk niet. Eerst zien dan geloven. Al die PR praat

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Is wel de schrijver zelf die het zegt he. Althans het hele artikel. Dat ene stukje is inderdaad de maker.

17. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ach, ik geloof best dat er meer actie inzit. Maar om nou meteen te zeggen dat er daardoor geen horror meer te vinden is ben ik het niet mee eens.

Maarja, dat is mijn mening. Destijds was er ook veel critiek op Dead space 2 dat er teveel actie inzat. Ja, er zat meer actie in en de sprawl was ook niet zo creepy als de Ishimura. Maar dat komt ook misschien door het feit dat de Ishimura een oud mijnschip is en de sprawl een goed onderhouden publiekelijk ruimtestation.

Desalniettemin had DS2 meer dan genoeg jump scares, paranoia momenten en andere dingen waardoor je 2x nadacht of je die kamer wel binnen zou lopen. Misschien wel meer dan DS1.

Het was horror op een andere manier. Waar DS1 vooral claustrofobie en creepy/slecht verlichte omgevingen bevatte, had DS2 meer van 'omgevingen die er veilig uitzien en het niet zijn' en 'er staat een necromorph achter elke hoek'. Ook speelde DS2 veel meer in op het psychologische aspect met al die hallucinaties.

18. Wastelander_NL

Wastelander_NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even die demo gespeeld en moet zeggen, dat ik de coop nog best leuk vind om te doen. Als je met iemand samen speelt die het ook serieus wilt spelen. Dan is het echt super om te doen.:thumbs:

Ik hou wel van zulke dingen. Coop games waar je ook echt samen moet werken:cool:

19. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij ook zeker de classic mode, vond het weapon-crafting gedoe in de demo helemaal niets aan. Geef mij maar gewoon een paar classic guns uit 1/2:b:

20. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    De modes;

New Game+

Classic

Pure Survival

Hardcore

Deel Deze Pagina