Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik denk alleen dat het wel een bepaald slag mensen is. Ik kan namelijk echt niet tegen spoilers en ik doe dit ook nooit: Dat zou wel verklaren waarom het niet erg is om een goed boek meerdere keren te lezen of films meerdere keren te zien. Ook al weten we hoe het afloopt: het blijft leuk.

Volgens mij is het gewoon het simpele volk dat er minder moeite mee heeft omdat ze dan minder hoeven na te denken.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Lol lekkere aannames :emo:
    Omdat jij het wel irritant vind en je jezelf niet simpel vind concludeer je dus maar dat alleen simpele mensen spoilers waarderen 8)

3. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    niet alleen maar vooral. En simpel is ook heel breed te trekken. Dan hoef je niet gelijk te denken dat ik mezelf verheven voel of iets.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik neem aan dat zo'n onderzoek zich niet op 1 slag richt.
    En wie weet speelt het helemaal niet bewust mee, maar juist onderbewust (wat ik verwacht).

5. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dan had dat er toch in moeten staan lijkt mij? Ik vind het artikel sowieso al erg klein, maar een punt als bewust/onbewust zou wel belangrijk zijn.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Joh Tyrant, ik lees al je reacties in TV-series topics nu dubbel gezien alles ook op FOK staat. Schrijf eens wat anders! :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Tering ik moet mn avatar veranderen, het is juist zo heerlijk die verschillende usernames :p

8. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben er afgelopen weekend mee begonnen, sterke serie voor alsnog! Ik heb de eerste 4 afleveringen gezien en wilde beginnen met aflevering 5, het lijkt echter of er een aflevering tussen ontbreekt :confused: In de terugblik van aflevering 5 op de vorige afbeelding zie je allemaal scenes die niet voorkomen in aflevering 4, heel vreemd :confused: Weet jij misschien hoe dit zit?

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Zo, aflevering 2 van The Following gezien. Was een spannende aflevering. De muziek die ze gebruiken past er ook erg goed bij _O_.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    [yt]gth9kl2Q4I0[/yt]

The Americans.
    Schijnt ook erg tof te zijn, begint de 30e. Ook over spionnen en Koude Oorlog!

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ja fucking waardeloos dat man. Ik vond hem echt heel ok!

Ik volg de serie sindskort ook en er zit een bepaalde verslavingsfactor aan. Toch vraag ik me af waarom deze serie zo immens populair is en als een van de beste series ooit. Er zitten interessante personages tussen en het feit dat je het van twee kanten ziet is erg cool, maar het is tegelijkertijd ook best een langzame serie. Vooral in S1 genoeg ronduit saaie momenten.

Ik ging The Wire kijken direct nadat ik series als Breaking Bad, Dexter en Sons of Anarchy had gekeken de afgelopen tijd. Series waar genoeg spanning in zit en waar veel gebeurd. Dan is The Wire echt even wennen hoor.

Maar er zitten wel ijzersterke scenes in The Wire...zoals deze van Omar:

[yt]oYj7q_by_2E[/yt]

Laatst bewerkt: 29 jan 2013
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat het een realistische serie is. Die niet iedere episode een cliffhanger moet hebben. :)
    Dat van Omar is gewoon een van de beste quotes. En laat ook zien dat niet iedere homeboy dom is. Zoals in veel films en series voorbij komt.

"I got the shotgun. You got the briefcase. It's all in the game though, right?

Net The Following weer gekeken. Blijft goed. Ziek gedoe ook de hele tijd. I like. :)

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, net tweede ep2 gekeken, erg leuke serie waar plotwendingen gemakkelijk gemaakt kunnen blijven worden en het niet te voorspelbaar gaat worden. Kijk weer uit naar volgende aflevering :)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    The Wire is zo tof omdat het niet dat vaste stramien van veel series kent met cliffhangers, een bepaald thema wat uitgemolken wordt, voorspelbare grappen en actie etc.

Daarnaast voel je gewoon dat er aandacht is besteed om realistische situaties/problemen onder de aandacht te besteden met de nodige aandacht voor de details. Stukje van de wiki

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wire

Ik vind Dexter bijvoorbeeld een geinig serie, maar die voelt tov The Wire nogal gemakkelijk en goedkoop aan. Ideetje voor een man met twee gezichten, waarvan 1 nogal extreem, achtergrond verzinnen en dan vervolgens een wirwar aan plottwists. Best leuk om naar te kijken maar vele malen rechtlijniger en oppervlakkiger dan een The Wire in mijn ogen.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    The Wire moet ik nog kijken. Maar jullie beschrijving doet me ook wel aan Mad Men denken, qua onconventionele opzet. En Mad Men vind ik tot nu toe fantastisch, alleen seizoen 1 gezien though.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Episode 2 van The Following is best ziek. Beetje horror elementen er in, hou daar totaal niet van (vind het altijd zo makkelijk, maar bv in petersburgh..)
    Wel voldoende progressie iig, maar damn soms ligt het tempo hoger als in een gemiddelde film!

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ennnn ik ben klaar :+ Echt een super serie! Absoluut confronterend en op sommige momenten ook enorm frustrerend zeg 8) Sommige karakters wilde ik op momenten echt zelf een kogel tussen de ogen jagen... Maar zeker een aanrader en blij dat ik er uiteindelijk toch aan begonnen ben!

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoog temp idd. Maar niet moeilijk om te volgen dat wel.
    Ik vind de "horror" die ze nu doen nog net goed. Moet alleen niet extremer worden. Want dat ligt mij ook niet. :)

19. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Eerste twee episodes van The Following gezien. Vermakelijke shit maar gaat allemaal wel erg snel en is best voorspelbaar.. Soundtrack is wel :thumbs:

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Jullie hebben daar wel een punt, dat absoluut. Echter is het soms wel gewoon echt vermakelijk en fijn dat een serie echt retespannend is, dat je gewoon fucking pissed off wordt bijna wanneer je weet dat je een jaar mag gaan wachten op de rest van het seizoen...looking at you AMC!!!!

Maar het is absoluut een kwaliteit serie, The Wire. Ik had het nooit verwacht, maar je ziet ook gewoon dat het werk voor de politie soms ronduit saai en moemakend kan zijn, goddamn zeg. Films en andere series zetten het altijd zo neer dat het altijd een verschrikking is in die gebieden, in de ghetto. Altijd shootouts en mensen die ruzie willen. Maar zoals The Wire Baltimore neerzet, dan valt dat allemaal nog best mee. Daarmee bedoel ik niet dat het mij een pretje lijkt om daar te moeten wonen of doorheen te lopen, maar het is bij lange na niet zo negatief en verschrikkelijk zoals sommige films en series je laten denken.

D'angelo en Omar zijn gewoon echt de bom ook.

S2 spoilertje nu...

Was....voor de eerste...gvd!!! Wat jammer dat hij eruit is met zijn geweldige preken. Die over MacDonalds was ook fantastisch. En wat Omar in die rechtzaal zegt tegen die advocaat...nothing but the truth gewoon.

Deel Deze Pagina