[PC Gaming] Algemeen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 28 jul 2006.

1. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    [PC Gaming]Algemeen

Ik heb zelf al een tijdje de 3570k en de CPU wat mij betreft is gewoon vrij goed. Als iemand toch voor een SSD gaat zou ik zelf een 256GB nemen voor de zekerheid, want een 128GB kan zo vol raken met de games van tegenwoordig.

2. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    i5 van zijn lijstje is gewoon goed. Hierdoor zal je niet teruggehouden worden in games, dit zal eerder gebeuren door je GPU.

3. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, CPU is een grotere bottleneck deze dagen tegenover GPU, zeker als je vergelijkt dat grafische kwaliteit niet echt vooruit gaat door consoles maar het aantal wat geprocesseerd moet worden het enigste is wat een beetje vooruit gaat, hoeveel games lopen er nu wel niet op de UT3 engine? CPU heavy. Crytek? CPU heavy. En met een beetje mid-tier GPU kom je al snel een heel eind zonder er echt veel voor neer te hoeven te leggen, CPU daarentegen verzwakt veel sneller al wil je je games gaan ultra-en.
    Aangezien je 'm ook niet kan overclocken kan 'ie ook al snel moeten worden vervangen als je toch een betere CPU wilt, de 3570k is dan toch voor een beetje extra geld al heel snel wat meer waar voor z'n geld.

Laatst bewerkt: 30 jan 2013
  4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik ben nog steeds blij met mijn i5 2500k :cool:

5. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    CPU valt wel mee met de meeste games. Met een i5 zit je nog jaren goed.
    Bij Hitman Absolution (Dat Chinatown level) draait mijn GPU op volle toeren. CPU blijft echter eigenlijk gedurende de hele game zo rond de 20%.

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Mijn i5 2500k kan ook The Witcher 2 (Ultra) en Guild Wars 2 (Ultra) draaien, dus het valt mee :+

7. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe games als Dishonored en Hitman: Absolution draai ik anders toch ook nog gewoon op high op een 3-jaar oude PC, met een AMD Phenom quad-core, dus een i5 zal ook nog een lange tijd mee kunnen.

8. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je t ook wel over console ports he.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Helaas zijn bijna alle PC games tegenwoordig console ports. :+

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Veel ja, maar als we toch gaan zeiken over games op ultra draaien dan vind ik wel dat je CPU iets beter mag. Probeer TERA of ARMA maar eens te draaien op een low end i5 bijvoorbeeld.

12. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De i5 zal je wel erg tegenhouden, mocht je planetside2 willen spelen. Daar is het een grote bottleneck.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik heb het nooit gespeeld, maar dit is echt top! Het speelt als Bioshock in een verlaten ruimte-omgeving, maar schijnt volgens puristen zelfs toffer te zijn.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    volgens de lui op Neogaf zelfs vele malen beter, maar goed dat zijn dan ook vaak puristen :)

ander vraagje: hoeveel stroom vreet een redelijke pc-game-bak? als je er vanuit gaat dat ik een bomenknuffelaar ben en dus een zuinige pc wil?

en in dat kader: er schijnen nieuwe chipsets te zijn met geintergreerde graphics die erg ok zijn?

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ligt er een beetje aan wat je wilt draaien. Ik heb jarenlang bijvoorbeeld games gedraaid met een 450W voeding. Wat je vooral moet bekijken zijn de CPU en videokaart, wat de grootste stroomvreters zijn. In de meeste reviews van CPU's en videokaarten worden naast de grafische prestaties vaak ook de idle en heavy load wattages genoemd, dus die kan je het beste raadplegen voor een goed inzicht op het stroomgebruik.

Voor alleen oudere games hoef je weinig spectaculairs in je computer te hebben, in ieder geval.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Voor de MMO spelerts; hoe is Vindictus geworden? Ik weet nog dat ik de beta best ok vond, en aangezien TERA een pain in the ass is om uberhaupt werkend te krijgen wilde ik die misschien nog eens proberen.

(waarschijnlijk uiteindelijk maar voor 5 minuten haha. ik heb altijd een aandachtsprobleem bij gratis dingen)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Je hebt Guild Wars 2 toch al? :+

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ohh ja. Dan laat maar zitten.

Als het gratis is en best goed blijkt te zijn wil ik het best eens proberen. Guild Wars 2 zal mijn aandacht echt niet voor eeuwig weten vast te houden. :p

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Iemand die mij kan verslaan met de FFXIV benchmark? :cool:
    http://na.finalfantasyxiv.com/benchmark/

8)

edit: Nou, wat een vooruitgang met lagere settings. :p
    Guild Wars 2 is blijkbaar veel beter geoptimaliseerd, want die draait beter én is mooier.

Laatst bewerkt: 21 feb 2013

Deel Deze Pagina