Skyfall
Algemeen gezien wel okay, maar niet echt meer dan dat. Eerste anderhalf uur eerlijk gezegd wat slaapverwekkend. Deed me allemaal niet zo echt heel veel. Skyfall van Adele is prachtig, maar vond de intro zelf een van 007's mindere. Tegen het einde aan begint de film wat beter te worden en zie je wat knipoogjes terug richting de oude films. Voelde meer aan als een verjaardag voor Bond, wat je ook wel zo kunt zien. Een jonge Q is wel een tof personage wat ik niet had verwacht, helaas stelt het verhaal (hoepel eens op met al die hack en nerds shit), bondgirls en villain wat teleur. Craig heeft ook wel echt aan oude kop gekregen, met baard zag hij er echt niet uit als 007 imo. Qua aankleding van mooie beelden, muziek en overall sfeer zat het dan wel goed maar daar hadden ze dan ook een aardig budget voor. 7,5
Vond vooral het begin waarin James zogenaamd dood moest zijn wel heel erg matig uitgewerkt, pakken het heel groot aan en een paar luttele seconden later ligt hij in bed aan het strand. Nu moet je de films niet echt serieus nemen, maar hier had wel wat meer in mogen zitten. Dit sloeg echt serieus nergens op. Moment dat Silva zijn gebit eruit haalt deed me even denken aan Jaws, lol. Overigens wel heel blij met het einde en de nieuwe M, yeuh voor Ralph Fiennes. \o/