[XOne] Metal Gear Rising: Revengeance

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 1 jun 2009.

  1. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben ik de enige die vind dat de gameplay kut is en last heeft van een domme camera die niet goed centreerd zodat je alleen maar in je rug wordt geklapt zonder dat je het ziet :confused:
     
  3. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Denk het wel. De gameplay is namelijk lekker soepel en uitdagend. Het is niet dat je makkelijk iets kan blocken of dodgen met de druk op een knop. Je moet timen en anders krijg je gewoon klappen. De camera frustreert me niet zo zeer, al is het wel vervelend dat hij zichzelf telkens centreert, i.p.v. dat ie op z'n plek blijft.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Re: Metal Gear Solid: Rising

    Hmm ok. De gameplay zal kwestie van wennen zijn. Maar als ik tegen die Metal Gears of whatever vecht word ik constant in mn rug geklapt of geschoten door enemies die ik niet zie. Ligt vast aan mij
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zojuist de demo op de 360 gespeeld. Camera staat idd soms erg dichtbij Raiden, maar verder bestuurt het perfect. Counteren is easy, maar wanneer je het sloppy doet springt de tegenstander achteruit. De dodge move gaat lastiger, omdat deze move ook afhankelijk is van een slash move. Het werkt alleen wanneer je een tegenstander gelocked hebt, vandaar dat je niet kunt dodgen buiten combat.

    Buiten dat blijft het een erg goede demo. Speelt heerlijk weg. Revengeance gaat waarschijnlijk niet de prijs voor de indrukwekkendste graphics winnen dit jaar, maar maakt dat meer dan goed met 60 fps gameplay. Wat een verschil met ander 30 fps games zeg. Combat is ontzettend soepel en heeft een prima vibe. Revengeance biedt mij wat ik zo miste in Ninja Gaiden 3. Het is goed te spelen door maar wat te rammen op te knoppen, maar Revengeance biedt de tools voor ultieme precisie wanneer je bereidt bent extra te investeren in de combat mechanics. Eén ding is mij wel duidelijk: de Ninja Gaiden serie had gewoon overgenomen moeten worden door Platinum Games. Dan hadden we een kick ass game gekregen. Tot die tijd lijkt Revengeance tot een prima alternatief uit te pakken.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat is Reverence

    Ik koop deze ooit wel
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Correctie, zat even met een andere titel in mijn hoofd.
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Je legt de woorden in mijn mond.
     
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet me denken aan:



    :p
     
  10. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
  11. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Deze game word echt een hit or miss.
    Je kan hem al reserveren bij Zavvi voor 37 euro.
     
  12. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet wat de prijs van een webshop te maken heeft of het een hit of mis word, ik heb mijn pre-order ook al maanden staan voor 45 euro.
    Denk je dat de retailer er geen vertrouwen in heeft?
    Het is een Platinum game, het word vast wel weer top ;)

    Je kunt de demo trouwens nu ook met een silver abonnement downloaden.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  13. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Nee Dee.Zoe bedoelde ik het niet/./
    Ik bedoelde het met de trailer die je neer had gezet..
    Die prijs vind ik juist netjes en zit er aan te denken om hem te halen..
     
  14. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer de demo eens uit, heb je misschien zelf een beter beeld bij het spel voordat je hem preorderd.
     
  15. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ja,ik zal het zo ff downloaden;)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Op basis van het demo materiaal ga ik de uitspraak doen dat dit mechanics wise een top wordt. Platinum Games doet gewoon waar het goed in is en dat is een sprima actie game afleveren. Er is voldoende flash aanwezig, maar dit soort games hebben ook altijd veel diepgang in de combat en dwingen pricisie af wanneer je de S ranks wilt behalen. Ik weet niet of dit bij alle Platinum Games het geval is, maar deze titel draait op 60 FPS en dat draagt alleen nog maar meer bij aan dat gevoel dat je het *echt* in eigen hand hebt, tot op de frame nauwkeurig. Ik heb wel vaker de vergelijking met Ninja Gaiden gemaakt en dat ga ik waarschijnlijk nog wel vaker in de toekomst doen. Wanneer de kwaliteit van demo wordt voortgetrokken in de retail versie, gecombineerd met voldoende variatie in tegenstanders, abilties en omgevingen zie ik geen mogelijk dat deze titel gaat teleurstellen. Koppel daar ook nog een over the top verhaal in het MGS universum aan vast en je hebt alle elementen voor prima vermaak.

    Of het ook een commercieel succes wordt is natuurlijk een heel ander verhaal. Daar is o.a. een beetje enhousiasme op de diverse fora zoals Xboxworld.nl voor nodig. ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Platinum Games levert tot nu toe, alleen maar kwaliteit. Helaas hebben ze nog nooit echt een goed commercieel succes gehad. Hopelijk hebben ze dat wel met de metal gear licentie.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Re: Metal Gear Solid: Rising

    37? Ik zie em voor 45 en dan 10% code eroverheen. Ben zeker te laat voor 37
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat doen ze zeker, maar dat het niet vaak een echt commercieel succes is (tenminste niet in EU, US) is ook omdat het toch tot een zekere hoogte niche games zijn.
    Madworld, Bayonetta, Vanquish, Anarchy Reigns. Stuk voor stuk toffe spellen, maar niet mainstream. Zelfs voor b.v hack&slash fans of shooter fans lang niet altijd mainstream omdat ze toch vaak op bepaalde manieren afwijken qua gameplay.

    Je ziet dit soort afwijkingen ook weer terug in MGSR. Blade view, het missen van een 'standaard' dodge.

    Ik vind dat juist tof, maar zo ziet lang niet iedereen het.
     
  20. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanquish had destijds zijn target gehaald als ik het me nog goed herinner, dus dat was in een zekere zin een succes.

    Madworld en Anarchy Reigns liepen voor geen meter in Japan volgens mij, ik denk dat deze games het dan wel voldoende deden in het westen ( ik vind dit toch al een meer westers georiënteerde game ).

    Metal Gear is één van Konami's grootste IP's, dus ik verwacht wel dat deze game het goed gaat doen.
     

Deel Deze Pagina