[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje terug dat ik het speelde, maar volgens mij spraken ze bij mij Engels.
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Voice Acting had erger gekund, maar ook beter. Dat blijkt echter vaak een probleem bij Jrpg's. Gelukkig is het niet zo erg als bij Blue Dragon 8)

    Eternal Sonata is zeker een goede game, vooral door de overtuigende graphics, de tussenverhalen van Chopin en natuurlijk de muziek. Qua gameplay is ToV toch wel een stukje beter, uitgebreider vechtsysteem, meer verschillende enemies en dus overall meer afwisseling.

    Op 75% van ToV vond ik het ook wel mooi geweest, maar de laatste 10% ongeveerd waren weer spectaculair. De game had dus waarschijnlijk iets korter gemogen maar dat is neemt niet weg dat het de op één na beste jrpg is van deze situatie. De meeslependheid van Lost Odyssey haalt hij niet. Dat blijft voor mij dan ook absoluut de beste jrpg van deze generatie en sterker nog, de beste single player game van deze generatie.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Eternal Sonata had te weinig afwisseling in de vijanden. Je bevecht teveel dezelfde re-colored modellen. Verder wel een toffe game, maar het voelde me iets te shallow aan. Vesperia was de JRPG sweet spot. Speelt super lekker weg, goede PC cast (originele held) en goed beeld en geluid. Vlotte gameplay. Lost Odyssey was geniaal en had een ontzettend mooi meeslepend verhaal. Niet de meest vlotte game though, dus je moet tijd en geduld investeren in deze game.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik zie nu net pas dat zavvi Vesperia 6 dagen geleden heeft verstuurd!
    Awesome, Vesperia in seal voor €28 inclusief \o/
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Uberdeal voor een ubergame!:thumbs:
     
  6. crazyhellos

    crazyhellos Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Yourgamezone is deze game op voorraad. Heb hem vandaag binnen gehad, netjes in originele seal! Stukje gespeeld, echt een hele vette RPG!
     
  7. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Klopt is een topper, veel plezier ermee!

    Lol trouwens @ de beschrijving op Yourgamezone:

    De inwoners van de planeet Terca Lumireis maken gebruik van de eeuwenoude techniek blastia. Deze energiebron heeft enorm veel mogelijkheden en dit zorgt ervoor dat de wereld onder hoge spanning komt te staan. Als een speciale blastia dan ook nog eens wordt gestolen van de koning moet de ridder Yuri Lowell op onderzoek uit.

    Tales of Vesperia heeft een bijzonder gevechtsysteem voor een Role Playing Game. Je kan gewoon vrij rondlopen in de gevechten en je hoeft niet op je beurt te wachten om aan te vallen. Speciale Skill Points kunnen voor ieder personage worden aangewezen waardoor ze ook nog eens speciale aanvallen kunnen uitvoeren.

    Naast gevechten draait Tales of Vesperia ook veel om het verkennen van de wereld en gesprekken met andere personages.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, je moet iets verzinnen he.:9
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja alleeBay wordt de Blastia niet gestolen van de koning, maar van de fontein van het volk. Daarnaast is Yuri geen ridder maar een soort Robin Hood.

    Dus klopt niet helemaal.
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat bedoelde ik ook met verzinnen.:+

    Dit is trouwens ook 1 van de weinige Tales games waarin iemand eens een keer géén geheugenverlies heeft.8)
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Har har, ken je klassiekers.
     
  12. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Valt wel mee, hij is sinds kort ge-rereleased. Daarom is hij weer leverbaar.

    Overigens hebben JRPG fans momenteel wel wat anders te doen. :cool:
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ni No Kuni?

    Ik baal dat ik geen PS3 heb :mad:
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Werd ook wel een beetje tijd. Ik zie de Sony console toch wel beetje als de console voor JRPGs. Althans, dat was het geval bij de PS2. Eindelijk heeft de PS3 die killer JRPG gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  16. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Het verbaast mezelf uberhaupt dat ik nog in dit topic kijk. :+
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Omdat Vesperia de beste JRPG op de 360 is en daarom het waard is om elk bericht in het topic te lezen.:thumbs:
     
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Fixed!
     
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Got a point there.

    Welke is beter dan volgens jou? :+
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik gok Lost Odyssey. Heb van beide games enorm genoten maar er zijn, behalve dat het beiden Jrpg's zijn, weinig overeenkomsten tussen die twee games. Moet nog steeds eens verder met mijn second playthrough van ToV... Alleen jammer dat mijn Xbox 360 het begeven heeft :+ ( :mad: )
     

Deel Deze Pagina