De voornaamste reden is om een storage te hebben voor al je data/media/backups die altijd overal vandaan benaderbaar is. Dus maakt niet uit waar ik ben, ik kan vanaf mn telefoon altijd overal bij. Kan nzb's naar sab sturen vanaf mn iphone als ik in de auto zit en als ik thuis kom staat de film er.
Of kan via audiostation mn muziek afspelen op mn telefoon waar ik ook ben. Of kan als ik bij een klant zit en ik moet een tooltje of config hebben, pak ik zo van mn nas af
Maar bijkomende reden mbt mediaspelers vind ik het mooie van een nas dat hij dus al je mediaspelers voorziet van content
of ik nou beneden of boven de film wil bekijken die net gedownload is of op mn versterker de muziek wil afspelen die er op staat, maakt niet uit want alle spelers kijken naar tzelfde NAS
Tuurlijk kun je met een synology nog veel meer (mailserver, webserver, surveillance station noem het maar op) maar dat is de reden dat ik NAS + losse mediaspelers ideaal vind
En bijkomend voordeeltje is nog dat een NAS niet snel verouderd. Mediaspelers nu ook niet meer zo heel snel maar dat ging een paar jaar geleden nog best hard. Dan zat ik na een krap jaartje alweer te kijken voor iets nieuwers. Nu kan ik de mediaspeler zo vervangen
Edit://
ik linkte net naar de verkeerde Ultra
Dat is wel die ik heb , maar heb daar zelf een 64GB SSD bij moeten halen en zelf openelec + XBMC moeten installeren
tegenwoordig heb je de Ultra2 en daar zit de SSD al in met pre-installed openelec + XBMC
http://www.xtreamer.net/ultra2/
Laatst bewerkt: 5 feb 2013