http://www.capcom-unity.com/combofiend/blog/2013/02/05/street-fighter-character-poll Ik heb mijn favoriete 5 gekozen, Vega, Ken, Charlie, Alex en Cody
nice filmpje, maar vega blijft een vervelend mannetje. in zowel sf4 als sf2 vind ik hem kut om tegen te vechten, met zijn bullshit walljumps. gelukkig is hij redelijk slecht in sf4.
Had Capcom niet een tijd terug ook al een survey gedaan, alleen toen ging het over wat voor type franchises wij graag zouden willen zien. Mijn oh zo voorspelbaar lijstje: Cody Ibuki Rolento Cammy Karin...because why not... Zou ook graag Juri en Makoto terug zien in een nieuwe SF game, maar het liefst een groot aantal nieuwe characters. Iemand vanavond zin in wat matches?
Lijstje ingevuld: - Fei-Long - Ryu - Makato - Ibuki - Sakura Al vond ik het design van Ryu in SF4 wel vrij kut (gelukkig wel minder kut dan het design van Ken btw...). Ryu had opeens echt zo'n dikke TBS kop met ditto kapsel Mijn favoriete art-style/design vind ik toch gewoon de Street Fighter Alpha series, met zo'n anime-laagje.
alpha art style is het beste, inderdaad. past helaas absoluut niet bij de 2.5d graphics van de huidige street fighter games. ik zou het niet erg vinden om een nieuwe street fighter game met sprites te zien, net als die nieuwe king of fighters.
Helaas zal Capcom nooit meer sprites gebruiken voor hun nieuwe vechtgames, te tijdrovend en te duur en moeilijk bewerkbaar(kan niet zomaar bestaande moves veranderen, patches, DLC etc)
Mwah, zelfs als ze niet meer met 2D sprites gaan werken, dan zouden ze natuurlijk nog steeds prima die anime-stijl kunnen doen middels cell-shading ofzo, wat je bijvoorbeeld ziet in games als Naruto Ultimate Ninja Storm, of Valkyria Chronicles enzo.
Na 3 jaar bak ik er geen reet meer van, ik ben de hele avond in elkaar gemept door andere online spelers