Jongens, het klinkt vreemd, maar skyrim is TE groot...
Afgelopen zomer heb ik er honderden uren ingestoken. Elke grot, elk huis, elke kist moest ik van mezelf onderzoeken. Daarna maanden lang niet meer gespeeld door het uitkomen van andere games.
Nu wil ik toch een keer die mainquest gaan uitspelen maar ik kan me er gewoon niet toe verzetten. Net de game opgestart maar na zolang niet gespeeld te hebben voel je je zo verloren. Al die items in m'n inventory waarvan ik geen idee meer heb waarom ik ze heb, maar wel dat ze heel belangrijk zijn. Een stuk of 30 quest waarmee ik mee bezig ben, maar waarvan ik alle verhalen er achter nog maar half kan herinneren.
Overnieuw beginnen wil ik niet want ik heb eigenlijk niet zoveel tijd om te gamen meer. Dat terwijl ik een soort 'virtuele hoarder' wordt als ik het spel speel. Elk boek moet netjes op de plank staan. Ik moet van elke edelsteen 10 exemplaren in een kistje hebben. Ik KAN een duur item niet laten liggen. Het is vermoeiend bijna. Die ene ton in de hoek van een bandit hideout? Ik MOET hem openen. Ookal weet ik dat er 99% zeker een domme appel of een krop sla in zit.
Plus dat de game eigenlijk wat.... ik durf het bijna niet te zeggen....saai wordt nadat je voor de 263e keer een grot/berg/kasteel/dungeon hebt uitgemoord.
Resultaat is dat de game na 5 minuten spelen eigenlijk weer in de kast gaat. Ik voel me een mainstream gamer worden
Klik om te vergroten...