Zal mee doen met #10, weet niet of ik elke race mee kan doen, dus ik zal wel weer als privateer strijden
Vanavond ook maar eens de DTM auto's testen. Heb voor alle auto's al wat mooie paints gevonden op google. Ben benieuwd of de auto's een beetje aan elkaar gewaagd zijn op de verschillende banen. Heb zin om weer met de paints aan de slag te gaan.
Gisteren samen met Denvan de auto's getest (ik niet de Alfa) op Hockenheim Nationaal. Wat mij opviel is dat de auto's nog wat zwaar en log aanvoelen. De echte snelheid wat ik verwacht bij een DTM wagen is er niet. Qua snelheid liggen de BMW, Alfa en Ford dicht bij elkaar. Qua grip en balans vind ik de BMW het slechste. Zelfs bij half gas glijd je de bocht al door/uit. De Ford is iets stabieler en daarom zo'n halve seconde sneller. De mercedes is daarentegen zeer stabiel, maar mist de snelheid. Ondanks dat de snelheid ontbreekt is de Mercedes een seconde sneller dan de Ford. De Alfa weet ik niet qua grip en balans. Met de huidige tunes denk ik dat de onderlinge verschillen tussen de rijders groot zal zijn. De BMW, Ford en waarschijnlijk ook de Alfa dienen een betere balans te krijgen om in de buurt te komen bij de Mercedes. Het liefste dat ze iets beter worden zodat de Mercedes meer snelheid kan krijgen. Is eventueel een hoog A klasse of lage S klasse mogelijk met deze auto's. Kun jij hierin iets betekenen Tender? Helaas heb ik zelf te weinig kennis over het tunen van auto's. Het voelt nu als een stapje terug ten opzichte van de huidige Clio -en WTCC cup.
Ik lever graag m'n bijdrage, maar wil ook niemand passeren/voor het hoofd stoten door mezelf naar voren te schuiven:b: Laat maar horen als ik ernaar mag kijken
Wat mij betreft is alle hulp absoluut welkom. De tunes die ik nu in de clubgarage heb staan komen direct van de Franse Forza club waar ik eerder al aan refereerde. Ik heb die tunes gekopieerd en er inmiddels ook een Excel overzichtje van welke upgrades er gebruikt zijn voor welke auto's. Ik zal morgen na de Clio cup eens kijken of ik de tunes en het overzicht met je kan delen.
Ik vind dat de BMW in z'n 3e versnelling nog iets te agressief is, als ik half gas geef dan gaan de wielen al doorspinnen, daardoor is tie erg onstabiel in bochten, maar erg goed wua topsnelheid. Ik vind de Mercedes het lekkerst rijden, maar die mis jammer genoeg snelheid.
Sorry kon er vanavond niet op tijd bij zijn voor de Clio Cup en ben momenteel ook ff met wat andere zaken bezig. Maar hierbij wel de link naar het excel bestandje met de builds: https://skydrive.live.com/embed?cid...23&wdHideGridlines=True&wdDownloadButton=True Builds zijn ook te downloaden vanaf de storefront van FRT Rolando (zie ook link hieronder van franse forza club) (http://forzarallyeteam.xooit.fr/t650-DTM-HISTORIQUE-by-Rolando-Episode-IV-Fevrier-Mars-2012.htm)
Zie je berichtje nu pas. Dacht dat er na je vorige berichtje geen comments meer waren geplaatst; ga er mee aan de slag EDIT: Dit is zo ongeveer de basis, op basis van de Franse setups. Het beeld dat we hierboven al hadden wordt redelijk bevestigd door de droge cijfers. Ga m'n best doen om de boel wat dichter bij elkaar te krijgen EDIT: Half uurtje verder en er zijn al wat stappen gemaakt EDIT: Kreeg zin om wat foto's te maken van onze toekomstige helden! Voor de liefhebbers heb ik evt. ook alle plaatjes (behalve de 2e sierra) in formaatje 3840*2160... Ben van plan om de auto's daarnaast allemaal net een tikje krachtiger te maken. Ik heb elke auto dezelfde versnellingsbakverhoudingen gegeven (lees: in de toerenbegrenzer van elke versnelling hebben de vier auto's steeds dezelfde 'top'snelheid(. Ze staan nu in de clubgarage, maar heb nog nauwelijks aandacht besteed aan de setups.
De laatse afbeelding waar de PI 600 is klopt niet helemaal wat in forza staat. De BMW heeft op forza een 6,4 snelheid bijvoorbeeld
Heb vandaag alweer een update doorgevoerd op de auto's in de garage, plaatje hierboven is niet meer up to date