Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Heb ik iets gemist en is de IMBd updater er niet meer voor XBMC??

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan laat ik de mediaspeler toch gewoon aanstaan? Vreet maar 9W oid
    Gisteren is de opvolger van H264 uitgekomen: H265

Bestanden worden nu tot 2x zo klein. Ik vrees echter dat de huidige generatie mediaspelers hier niks mee kan

3. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben nu op de Iomega TV met Boxee uitgekomen. Deze heeft een ingebouwde harde schijf, i.t.t. de Boxee Box van D-Link.

Iemand op dit forum die deze toevallig heeft? En wat vinden jullie van de Boxee software zelf? :)

Ik heb eerst naar een nas gekeken en naar htpc's maar dit is voor mij qua prijs niet aantrekkelijk genoeg...

Qua design is die in ieder geval een stuk mooier dan de Boxee Box.

Laatst bewerkt: 3 feb 2013
  4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik vind hem zeker niet mooier dan het design van Boxee Box, het ziet er gewoon uit als elke andere mediaplayer niks bezonders dus. Interface is precies hetzelfde... En ik vind het geen probleem om een externe hdd erop aan te moeten sluiten heb er nu 2tb op meer dan genoeg.

5. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dan ben je wel wat duurder uit als je nog een extra ext. hdd erbij moet kopen van 1 of 2 tb.

Kun je dan via de Boxee Box wel Sickbeard en Couchpotato alles voor je laten downloaden? Of moet dat dan weer via je pc? Dat is voor mij een belangrijk punt, omdat ik geen zin heb in het heen en weer slepen van een externe harde schijf.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nee.

7. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Een paar pagina's terug heb jij het over een mediaspeler van Zotac, waar XBMC op kan draaien (dikke plus!).

Als ik het goed begrijp is dat een mini-pc en zou je dus daarop wel Couchpotato, Sickbeard en SABNZBd kunnen gebruiken?

8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Knoop doorgehakt. Ik ga toch voor een Synology + Raspberry Pi! :)

Nu wordt die hier geleverd in een kastje met voorgeinstalleerde XBMC (iets duurder, maar behuizing en lege SD-kaart zijn anders ook extra kosten).

Standaard zit er een 4GB SD-kaart bij, je hebt ook de optie om voor 8GB of 16GB te gaan. Mijn vraag is, waarom zou je een grotere SD-kaart willen hebben? Kun je anders geen XBMC updates/themes erop kwijt?

9. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Ander OS?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    doe dat maar niet. De raspberry pi kan maar met moeite 1080p aan en struikelt er vaak genoeg over. Daarnaast moet je dan ook veel aan het ding gaan sleutelen zoals overclocken etc. Het kan zijn dat je dat juist leuk vindt natuurlijk.

Ik gebruik mijn popcorn hour met plezier als download bak, semi-nas en kan er sickbeard en geloof ik ook cp op installeren. De popcorn handelt alles voor me af, ik zet alleen de .nzb in de map neer.

de popcorn gebruik ik zowel voor usenet als torrents en dat werkt verder prima. Verder gebruik ik hem ook voor mijn muziek. Ik stuur hem dan aan via mijn telefoon

Totale kosten samen met een 2tb schijf was iets van 190 :) (beide 2e hands)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    raspberry pi trekt XBMC maar net

als je toch het geld wilt uitgeven voor de imho mooie combi van een syology en een xbmc speler dan zou ik ook voor een dikkere mediaspeler gaan

eentje die fluitend 1080p speelt

12. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Thanks voor de feedback.

Kun je een paar van die mediaspelers noemen Delphiki?

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  14. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Top, bedankt!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daarnaast ben ik wel van mening dat je je goed moet afvragen waarom je een NAS wilt. Als het alleen om te downloaden is en om wat bestanden als back-up op te zetten dan is het imo nergens voor nodig :)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De voornaamste reden is om een storage te hebben voor al je data/media/backups die altijd overal vandaan benaderbaar is. Dus maakt niet uit waar ik ben, ik kan vanaf mn telefoon altijd overal bij. Kan nzb's naar sab sturen vanaf mn iphone als ik in de auto zit en als ik thuis kom staat de film er.

Of kan via audiostation mn muziek afspelen op mn telefoon waar ik ook ben. Of kan als ik bij een klant zit en ik moet een tooltje of config hebben, pak ik zo van mn nas af

Maar bijkomende reden mbt mediaspelers vind ik het mooie van een nas dat hij dus al je mediaspelers voorziet van content

of ik nou beneden of boven de film wil bekijken die net gedownload is of op mn versterker de muziek wil afspelen die er op staat, maakt niet uit want alle spelers kijken naar tzelfde NAS

Tuurlijk kun je met een synology nog veel meer (mailserver, webserver, surveillance station noem het maar op) maar dat is de reden dat ik NAS + losse mediaspelers ideaal vind

En bijkomend voordeeltje is nog dat een NAS niet snel verouderd. Mediaspelers nu ook niet meer zo heel snel maar dat ging een paar jaar geleden nog best hard. Dan zat ik na een krap jaartje alweer te kijken voor iets nieuwers. Nu kan ik de mediaspeler zo vervangen

Edit://

ik linkte net naar de verkeerde Ultra

Dat is wel die ik heb , maar heb daar zelf een 64GB SSD bij moeten halen en zelf openelec + XBMC moeten installeren

tegenwoordig heb je de Ultra2 en daar zit de SSD al in met pre-installed openelec + XBMC

http://www.xtreamer.net/ultra2/

Laatst bewerkt: 5 feb 2013
  17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Want? :eek: Wat is je alternatief? Een externe schijf waar je alle downloads handmatig moet starten en alles handmatig moet sorteren?
    Alleen voor m'n series vind ik de uitgave van 280 euro meer dan waard. Dus als je geen opslag meer hebt, kan ik het alleen maar aanraden.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap Delphiki zijn redenen wel, maar ik heb maar 3 redenen voor een nas-achtige oplossing: downloaden, mediastreamen, back-up

Mijn Popcorn download via torrents en usenet, is van alle apparaten in huis bereikbaar, streams de content naar de tv boven, speelt de content af op de tv hier beneden en muziek op de popcorn speel ik af/bedien ik met mijn telefoon via BubbleUPnP. Daarnaast maak ik een back-up van bestanden als ik het nodig acht, maar het meeste hangt ergens in google drive

True mijn Popcorn is niet van buitenshuis benaderbaar en een gewone nas heeft ws snellere lees en schrijfsnelheden, maar ik heb alles in 1 bak zitten en het werk perfect voor wat ik wil en met 1 apparaat :)

19. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Heb gekozen voor de Popcorn Hour A-400. Hij vindt alleen m'n 3tb interne hdd niet... Moet ik daar nog wat mee doen voordat die te gebruiken is?

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Is via het menu van de PCH formatteren een optie?
    Ik geloof dat ik dat bij mijn A-110 moest doen.

Deel Deze Pagina