Jongen , je hebt geen idee. Nog geen jaar geleden bij een vriendin van me en haar broer allebei de 360 voor t eerst via component/HDMI aangesloten. Ging een wereld voor ze open
Ik heb dit toen BF3 uitkwam ook serieus overwogen, maar het is gewoon niet praktisch.
Ik heb een paar eisen wat betreft gamen
-achterover hangen op de bank in de huiskamer (dus controller ipv m/kb)
-snel en gemakkelijk online gamen met mijn huidige vrienden
Ik overwoog dus om een PCtje in elkaar te knutselen en die in de huiskamer aan de tv en de versterker te hangen. Geen probleem, kost wat geld en een weekend tijd en dan moet dat lukken.
Maar dan beginnen de problemen.
- BF3 of andere shooters hoef ik niet te gaan spelen op PC met een controller, dan doe je gewoon niet mee en word je alleen maar gesloopt.
- Ik heb dan niemand meer om online mee te gamen, aangezien mn friends list allemaal 360 gamers zijn. En ze zijn niet technisch genoeg om ze over te halen om met me mee te doen
- Ik zou dan voortdurend een wireless m/kb in de buurt moeten houden voor alles wat niet in-game is.
En dan nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak wat je op een console hebt. Als ik nu thuiskom en ik zet de 360 aan en start BF3 dan krijg ik een popup wie er al aan t spelen zijn, druk op de guide knop en join wie ik wil joinen en klaar. Zo simpel krijg je het op je PC nooit
En ook qua SP games is het niet altijd feest, Dark souls op PC bijvoorbeeld werkt via GFWL, de PvP werkt daar gewoon NIET. Je zit tientallen minuten te wachten voor 1 invasion.. En daarnaast zou je voor de exclusive games (of de timed exclusives , want ik ga geen jaar wachten op de nieuwste GTA) alsnog een console moeten kopen
Als je voor PC gamen gaat moet je het goed doen en het gemak van 'huiskamer' gamen vergeten. Dan kun je met wat meer moeite een superieure ervaring hebben maar die moeite wil ik gewoon niet meer nemen.
het moet op de bank ploffen > opstarten > gamen zijn en meer niet.
Er zijn een aantal games waarmee dat zou kunnen (borderlands 2 bijvoorbeeld idd, aangezien dat niet competitief is) maar het zou voor die paar games teveel moeite zijn.
En Ja , ik mis nu een aantal PC exclusives en ik heb niet de beste graphics. Maar dat weegt niet op tegen het gemak en de controller (ik zit overdag al veel te veel met een M/KB combo dus wil dat echt niet savonds voor de lol doen
)
Klik om te vergroten...