Het apparaat is tot nu toe enkel aangeschaft door de hardcore gamers die er ook een aantal spellen bijkopen. De hele casual markt, zoals met de Wii, heeft nog geen WiiU aangeschaft. En die casual markt koopt veel minder spellen dan de hardcore gamer.
Zodra ik die in de pre-order gooi zul je zien dat ie ook opeens multiplatform gaat + een delay van een jaar ofzo.
Die hele casual markt is ook al lang uitgekeken op consoles (en gaming). Die kochten de Wii omdat het (voor hun) makkelijk in te stappen was, zowel qua games als besturing. Maar hoeveel zetten dat ding nu nog steeds wekelijks aan? De hele game-industrie heeft zich flink verkeken op die markt, die dachten een nieuw wiel uitgevonden te hebben, maar dat wiel is allang op en versleten.....
90% van de casual markt speelt inderdaad alleen nog games op mobiele platformen (telefoon/tablet) en op facebook.
Ja, maar die leven toch vooral op de verkoop van ingame assets etc.? Ik denk dat f2p met die pay opties bij casual gamers ook niet echt aanslaat.
Geen idee eigenlijk, ik speel al die *-ville games niet op facebook draait dat om microtransacties? dacht dat FB daar gewoon wat geld voor neerlegde en het voor de rest adsupported was
lol, 3rd party WiiU support go! tegenvallende install base en dan meteen al afhaken. Snap het niet helemaal omdat de wiiU pad gemaakt is om als motion sensor voor aliens te dienen en je door gebrek aan alternatieven vast nog wel aardige sales kan binnen halen