Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ah oke super om te horen ! Ik ben van plan om voor de macbook pro 13 inch retina te gaan, met i5 en 128 sdd. Hij was namelijk rond de 1800 en nu dus gedaald naar 1500 ! Voor 200/300 euro meer heb ik wel ervoor over voor een retina display.

Nou had ik nog een klein dingetje, wat wellicht wat moeilijker ligt. M'n oom heeft een eigen zaak, nou ben ik benieuwd of het mogelijk is deze macbook op de naam van het bedrijf gekocht kan worden zodat je de btw kan declareren. Ik heb al begrepen dat het wat moeilijker ligt dan vroeger, maar ik wil natuurlijk geen problemen veroorzaken. Maar damn, 21% op een macbook pff dat scheelt nog wel is wat !

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je MS Office aanschaft, doe dit dan via Surfspot (neem aan dat jij studeert of dat je wel iemand kent die studeert), scheelt je weer 30 euro.

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hier in ieder geval een kortingslinkje waardoor je hem voor € 1407 ipv € 1529 krijgt.
    http://store.apple.com/nl_edu_124399/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

4. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Vandaag naar de Apple Store in Amsterdam geweest omdat mijn MBP kraakte tijdens het openen en het bewegen van het scherm. Gelijk ter plekke gerepareerd: het scherm is vervangen én het is ook nog eens een Samsung scherm :D. Ook mooi dat het nog binnen mijn 1-jaar garantie viel, anders had het me zo'n €400,- gekost.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is altijd mogelijk , heb het namelijk ook gedaan.
    Werkgever heeft het hele bedrag betaald en ik heb mijn werkgever het bedrag zonder btw betaald.
    Belastingdienst gaat het toch niet controleren en doen ze het wel dat zorg ik de MBP netjes op kantoor ligt.

6. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Thanks voor de tip ! :D

@AntraXxX Maar als je hem met die korting koopt, dan moet je studeren aan universiteit ofzo toch ? Of praat ik nu weer over ee hele andere korting :p

Ah oke, dan ga ik binnekort even het voorstel doen aan mn oom haha scheelt echt veel namelijk en daardoor wordt het meteen een stukje interessanter :) \o/

7. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en als je de BTW terugvraagt, moet je een ondernemer zijn :p. Het is trouwens 17,36% van het eindbedrag die je terug zou krijgen van de belastingdienst.

8. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Je 'moet' eigenlijk studeren idd, maar ze controleren er niet op en vragen ook nergens naar. Zo had SjaccoPopino laatst (1,5 maand geleden ofzo) nog zonder problemen via zo'n link besteld. :)

9. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
  10. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik kan nu dus voor €1133 een mbp retina 13 inch, 8gb ram en 128ssd krijgen, trek ik daar de verkoop van mijn MacBook pro 13 af dan betaal ik nog €280. Het is het model de MD212.

Verder is 128gb ssd mss wat krap maar je kunt met de sd kaart nog wat geheugen er in krijgen :) twijfel twijfel twijfel....

Wat zouden jullie doen?

Laatst bewerkt: 14 feb 2013
  11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Lekker dan. Net een paar weken geleden een Macbook Air 13' voor 1300 euro gehaald :{..

12. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Maar je krijgt de btw pas terug eind van het jaar toch ? Dat zei die gast uit mn klas namelijk. 128 gb ssd is voor mij genoeg, de opslag zal ik gebruiken op mn 1tb hdd :)

Ik ga persoonlijk de mb pro gebruiken voor een beetje rond te surfen, integratie met ipad en iphone en voor een beetje te monteren :p zit wel te twijfelen, aangezien het toch een smak geld blijft :confused: morilijke kruzes haha

13. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Net m'n oude Macbook uit 2009 voor 350 euro verkocht aan www.macdemolition.com.

Harde schijf+Moederboord helemaal naar de klote. Hij kan mooi die onderdelen verkopen en ik heb nog iets aan m'n kapotte mac gehad. Goede handelaar als je eigen mac ooit nog eens kapot zou gaan en je er nog iets voor wilt vangen.

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ligt er helemaal aan wanneer je je BTW aangifte doet. Het is niet zo dat je een bedrag terug krijgt trouwens. Je verkoopt, hierover moet je belasting afdragen. Als je dingen inkoopt, mag je hierover de BTW terugvragen. Afdracht - terug te vragen = te betalen BTW (of te ontvangen als je meer inkoopt dan verkoopt, maar normaal gesproken is dit te betalen).

Je moet gewoon de constructie die Melbuun zei volgen.

15. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Zijn er ook Mac users hier die gebruik maken van hun SD slot in de MacBook? Tot hoever kan er een sd in met hoeveel gb bedoel ik. Dan heb je naast een 128gb Ssd ook wat meer ruimte..

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Zoveel GB als jij kan betalen. Dus met andere woorden, er zit geen limiet aan.

17. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Maar SD(hc) kaartjes gaan toch niet hoger dan 32gb?

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat klopt. Daarom zijn er SDXC kaarten:
    http://tweakers.net/categorie/48/mu...etBJQEUbkg3UpmpqbGZko6SrmJFUCeobGhgbmRUm1tLQA

En die gaan tot 128gb op het moment. Volgens de Apple support pagina moeten die ook werken: http://support.apple.com/kb/ht3553#2
    Dus wat jij wilt is prima mogelijk, ik zou een dergelijke kaart trouwens alleen voor data gebruiken. Programma's e.d. zal ie niet snel genoeg voor zijn.

19. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

Nice! Dat wordt dan een sdxc kaartje met 64gb:) zojuist mijn mbp 13 inch late 2011 verkocht voor €850! Volgende week maar eens kijken naar een air of retina 13 inch\o/

20. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Een tip, bij de Albert Heijn kan je tot morgen MediaMarkt cadeaubonnen met 15% korting kopen. Ook schijnt het dat je bij de MediaMarkt nog 6% studentenkorting op een Mac krijgt. De totale korting komt dan op (1-(1-0,15)*(1-0,06))*100= 20,1% uit. Dat is wel een stuk goedkoper dan in een andere winkel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina