[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoezo leedvermaak? Dulle, volgens mij ben jij een liefhebber van Kameo. Die ontwikkeling liep ook moeizaam. Ik had nog een Nintendo magazine met een preview van Kameo voor de Gamecube. Uiteindelijk toch nog een mooie titel geworden voor de 360. En ik denk dat The Last Guardian echt een system seller kan worden voor de nieuwe Playstation. Gezien ICO en Shadow of the Collossus is het geen slechte studio te noemen. Ik heb er nog wel vertrouwen in.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lijkt me een te gekke launchgame voor de ps4 :)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn opmerking heeft niks met de kwaliteit van de game te maken hoor. :eek: Die zal vast heel goed worden. Het hele proces vind ik gewoon leuk om te aanschouwen. :+ Ik sta vaker ook wel aan de andere kant van dat soort vervelende dingen, maar als toeschouwer is het altijd wel leuk, haha. Uitstel, geruchten van annulering, Ueda wat ontslagen leek te zijn, verschoven naar PS4 etc. Prima vermaak.
    Net zoals ik me dood zit te lachen om de Wii U sales. :lol: (al is dat hopelijk maar een incident en verkopen de Orbis en Durango wel gewoon goed. Ik wil niet dat deze industrie eraan gaat)
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Zie goede veranderingen. Ik heb sinds 1,5 jaar alleen een PS3 thuis staan, ben nu ook gewend aan analoge sticks die naast elkaar geplaatst zijn. Voor mij hoeft dat dus niet veranderd te worden.
    Jullie zijn waarschijnlijk allemaal de 360 controller gewend, dus dan is het nooit fijn om soms met een heel andere controller te spelen. Tenminste dat heb ik als ik soms de Gamecube van zolder afhaal :+.

    Ze zouden eigenlijk zoiets moeten maken:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik speel al ~15 jaar met een Dualshock... ;) 360 controller is gewoon superieur.

    Zelfs mijn moeder merkte dat na een paar seconden beide te hebben uitgeprobeerd. :cool:
     
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Het grootste probleem bij de DS3 vind ik dat er bij de analoge stick geen hol stukje voor je duim zit :+. Nu glijd je vinger er redelijk snel vanaf, zeker als de grip begint weg te slijten.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, dat is zeker vervelend, maar toch vind ik het grootste probleem de ligging van de sticks. De natuurlijke positie van mijn duim is waar nu de dpad ligt, niet waar de linker joystick is.

    En ze liggen te dicht op elkaar. Als ik een beetje fanatiek bezig ben kom ik met mijn duimen tegen elkaar aan. :+
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als trouwe lezer van Neogaf weet je dan dat komt omdat je hem verkeerd vast hebt ;)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    lol, dat ze niet aankomen met dat kut argument. Inderdaad vaak genoeg gelezen. Mij een beetje vertellen hoe ik dat ding moet vasthouden. :+ Zodra je erbij moet nadenken wat de goede positie is, is het dus een kut controller. :p

    edit: Niet dat ik me ook maar enigszins kan voorstellen hoe mijn positie op wat voor manier ook de verkeerde kan zijn. Zoveel manieren zijn er niet om een controller vast te pakken. Je legt em in je handen, en... tsja... klaar.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een pen, mes en vork, een tennisracket, een toetsenbord en ga zo maar door, wordt allemaal bij uitgelegd hoe je die het best kan vasthouden. Waarom niet met een controller. Maar goed om even te happen. Handen niet helemaal om de DS heen maar de uitsteeksels wat tegen het zadelgewricht aan en punten van je duim op de sticks.

    True de 360 controller blijft beter, maar ik heb zat spellen zonder problemen uitgespeeld op de ps3 :)

    edit:

    nog wat meer analyse bij Eurogamer
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-orbis-dual-shock-4-leak-analysis

    Ook leuk om te lezen hoe ze move hebben geïntegreerd. Maar goed, Kinect vond ik kut, Move iets minder maar beide zijn geen succes gebleken. Ik ben heel benieuwd waar Sony en MS nu mee gaan komen.

    De touchpad schijnt trouwens multi-touch te zijn :)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar eh, mijn collectie ligt hier op de plank en niet in de cloud :+ Dus ik zal alles weer opnieuw aan moeten schaffen?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat mag ik toch niet hopen. We zullen zien. Als ze nou een onderdeel van ps+ maken 'play all the games you already have for free with Gaikai', zou wel mooi zijn. Ik neem aan dat de nieuwe ps4 toch iig kan lezen welk spel het is.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou daar niet op rekeken eigenlijk

    want die could hardware en bandbreedte moet ook betaald worden

    dat gaan ze echt niet gratis voor ons optuigen zodat we onze oude games vanuit de cloud kunnen streamen (terwijl we net zo goed onze ps3's aan zouden kunnen sluiten)


    Er gaat vast iets met die gaikai tech gebeuren maar denk niet dat dit het gaat worden..ik zie de zakelijke logica er nog niet in
     
  15. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Voor de mensen die het irritant vinden dat de ps3 geen hole thumbsticks heeft ( Had ik zelf ook last van maar heb toen dit gekocht )

    [​IMG]

    Kost iets van 5 euro en is het dus zeker wel waard ^^ Speelt weer heerlijk !
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb die triggers ook, destijd gekocht voor gt5 maar heb ze ner nu standaaard opzitten. Ook met shooters speelt het een stuk beter
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zeg ook niet dat ik constant problemen heb (zo vaak komen mijn duimen ook weer niet tegen elkaar). Maar zoals ik zeg, al ~15 jaar speel ik met de Dualshock, dus ik denk ook dat ik kan zeggen dat ik zat uren heb gemaakt met dat ding.

    En waarom niet met een controller? Omdat een controller meer gevormd is naar je handen, en een pen, mes vork, tennisracket en toetsenbord totaal niet. Van een controller is het (imo) de bedoeling dat zodra je het in je handen legt het goed is. Dat er niet veel ruimte voor interpretatie is.

    (ik heb verdorie moeten opzoeken wtf een zadelgewricht is :+ Maar volgens mij doe ik dat gewoon hoor. Dus daar gaat de 'you're doing it wrong' theorie.)

    also; Voor mij zit de natuurlijke rustpositie van mijn duim op de plek waar de dpad zit. Maar dat ding gebruik je tegenwoordig nauwelijks, dus het zou wel fijn zijn als ze de joystick daarnaartoe zouden verplaatsen. Nu zit je de hele tijd in een relatief onnatuurlijk positie met je duim. WIL SONY DAT IK RSI KRIJG?

    Het is prima dat mensen verschillende voorkeuren hebben, maar dit is het meest vreselijke argument wat steeds weer wordt gebruikt door Dualshock lovers. Je vindt het niet fijn? Dat moet wel betekenen dat je niet snapt hoe je dat ding vast moet houden! Pfft.

    [​IMG]
    [​IMG]

    (overdreven, maar ik het illustreert mijn gevoelens wel. :+)


    _______________

     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    PlayStation 1 _O_

    Begin trouwens steeds meer te wennen aan de PlayStation 3 controller, des te meer ik er mee speel hoe minder ik me er eigenlijk aan irriteer. Alleen voor race games heb ik liever een Xbox 360 controller in verband met de triggers :)
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dus 16 november 2013 de PS4? Ben benieuwd? :)
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar zie je dat? En de ps3 controller kan je niet clawen. Gaar ding
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina