[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Aight, thanks! :thumbs:
     
  2. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    De hardware van de ps3 is volgens mij ook beter tegenover de xbox 360, maar als je gaat kijken draait de xbox toch echt een stuk soepeler. Dus Sony kan wel een octa core in een ps4 zetten maar al draait xbox toch soepeler wint MS het als nog ;) Dus inpreciepe maakt het niet eens zoveel uit als de ene betere hardware heeft dan de andere :p
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    @ Dulle Precies. Dat verschil gaat echt niet uitmaken.
    Heb helemaal niks met IP's eigenlijk. Forza, Halo, Gears, Uncharted, Last of Us etc. Ach zijn ook genoeg games die uitkomen op beide consoles. Ik heb nooit gehad van damn ik moet een PS3 hebben voor die game ( ook al ziet het er leuk uit) of damn ik ben blij dat ik een 360 heb zodat ik Gears kan spelen (ook al heb ik het gespeeld) Altijd Playstation gehad tot er met 2 en daarnaast de normale Xbox. Vond beide heerlijke consoles. Maar de Xbox had iets extra's door die controller. Ik kon shooters spelen.

    Ja toen kwam de 360 en was eigenlijk toen de enige keuze. De PS3 was er toen nog lang niet. Zag dat de controller hetzelfde was gebleven, de prijs was leuk en kon hem gelijk kopen. Toen kwam de PS3 terwijl ik in een game winkel werkte maar heb nooit de drang gehad om hem te kopen. Zeker in het begin niet. Hele planken stonden leeg in de winkel je kon maar uit een handvol games kiezen. En er kwam ook niks waarvan ik dacht dat moet ik hebben. Terwijl de 360 eigenlijk alles prima voor me deed en eigenlijk deze hele gen heeft gedaan. Dus momenteel heeft de Xbox gewoon een streepje voor. Neemt niet weg dat ik graag zie wat de PS4 gaat doen. Ze moeten wel hele toffe dingen doen en daarnaast moet MS het verbruien met de nieuwe Xbox. Maar zie dat gewoon niet gebeuren. Ze weten precies wat ze doen en all die horror berichten over dat Kinect je bespioneren neem ik met een korreltje zout. Internet was eerst ook eng..
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En dan je hardware duurder moeten verkopen dan de concurrent of er geld op toeleggen?

    Ik geloof niet dat MS dat wil.

    Maar ik geloof ook niet in grote performance verschillen tussen de 2 next-gen consoles. Dat is niet in het belang van de multiplat devs en niet waar sony of ms onderscheidend op zullen gaan zijn (denk ik)

    Als je daar onderscheid wilt maken zul je duurder moeten gaan worden en verlies je misschien wel meer klanten dan je kan winnen
     
  5. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Alan Wake, wat een bazen game was dat. Please deel 2 voor next-gen.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Daar heb jij ook weer een punt. MS zou het ding dan echt onnodig duur moeten gaan maken en dan krijg je een PS3 verhaal.

    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hem nog niet eens heb uitgespeeld....damn.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw het "gebrek" aan nieuwe IP's de laatste tijd voor de Xbox heeft dat niet gewoon te maken dat het eigenlijk goed gaat met de Xbox? MS heeft gewoon besloten oke nieuwe IP's gaan nu voor de next gen komen. Waar Sony eigenlijk sterk moest zijn op de PS3 en dus relatief nog laat met nieuwe IP's komen zoals The Last of Us (wat echt heel laat is in een gameconsole cycle) om te proberen wat extra te verdienen.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat denk ik ook. Vooral na Kinect werd het echt stil qua nieuwe IPs. Ik denk dat op dat moment MS ook besloot om bepaalde studios op next-gen probjecten te zetten. We gaan het zien, time will tell. Hopelijk kort na Sony.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Maar dat heb ik met alles met de 360 op dit moment. Marketplace is echt dood de laatste tijd en echt marketing voor de (exclusieve) games zijn er ook niet echt meer. Met Halo 4 had MS nog een gigantische klapper, maar met Horizon en Judgment is het echt stil qua marketing. De X360 is gewoon op, klaar. Nog een aantal multiplatform games die ik wil spelen op de 360 en that's it. Zullen hopelijk vast gewoon keihard bezig zijn. Ben alleen bang dat MS op een gegeven moment de stekker er weer uit gaat trekken zoals met de Xbox destijds. Zelf toen niet meegemaakt en zal ook wel in mindere mate zijn, maar toch.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat zou echt tof zijn, al meerdere studio's aan het werk gezet voor hun next-gen projecten. En ze dan te laten zien bij de onthulling van de nieuwe Xbox. Ik ben benieuwd naar Sony vanavond, zal het eerste halfuurtje wel even kijken.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar ja is dat erg dat ze de stekker eruit trekken? Meeste mensen zijn wel klaar de 360, en zeker als de next gen komt.
    Zoals ik eerder al een keer zei. Het eerste jaar blijft de 360 nog wel staan naast de next gen maar dan gaat die toch langzaam de kast in.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het eerste half uurtje zal vast bestaan uit 'oeps we zijn zoals altijd te laat, nog even geduld' :+

    Vroeger kon je echt gelijk naar de marketplace voor de nieuwste trailers etc, maar nu is het zelfs met E3 gewoon dood. :mad: Bringing it Home was zo awesome. Eerste jaar zelfs E3 demo's.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Persoonlijk niet, ben nu al klaar met de 360. Buiten dat ik Tomb Raider en GTA V nog moet spelen. Maar ken genoeg mensen die al zeiken op MS dat ze het gevoel hebben dat ze weer gefucked gaan worden. Zodra de next-gen er is en ik klaar ben met alles stap ik over (vast eerder :emo:).
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Hoop het niet, anders blijf ik wel wat langer of zie ik het morgen wel. Zo heel veel boeit Sony me op dit moment niet. :+
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat vind ik zelf geen ramp. Ik heb vanaf dag 1 genoten van de 360 en vond het niet erg dat er niets meer gebeurde met de Xbox. Dus als dit het lot van de 360 is...so be it. Wel hoop ik nog steeds dat ie wat 360 games gaat draaien, vooral games die laat dit jaar uitkomen.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar je bent bang dat ze de stekker eruit gaan trekken maar eigenlijk vind je het wel prima? :)
    MS is gewoon meer gefocused op de next gen nu en eerlijk gezegd ik ook.
    Mag ook wel na 7 jaar. :)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Probleem is dat ze dat al 3 jaar zijn. Niemand hoeft bang te zijn dat ze de stekker uit de 360 gaan trekken, dat is al lang gebeurd.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Pff ga vanavond zeker kijken.. wordt het echt een PS ipv een Xbox :eek:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind dat wat overdreven de laatste 3 jaar.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gaat dit niet pijn doen dan? :+

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina