[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beetje ruim genomen natuurlijk. 2 jaar dan? Sinds ~Kinect heeft MS geen ene kut uitgevoerd buiten alleen maar crappy US only apps uit te poepen.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Met titels als Halo 4 en Gears Judgment? Nah dan vind ik dat nog niet het geval.

    Damn....dat je nu al zo denkt. Shame on you dude...echt ;). Ik denk dat ik ze uiteindelijk allebei haal. Het is gewoon zien welke het eerst gaat worden dit jaar.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Alleen Halo 4. Gears weet bijna geen hond dat die eraan zit te komen, en de game zelf ziet er ook heel erg ongeïnspireerd uit.
    People Can Fly is goed, maar toch vind ik het veelzeggend dat het niet meer door Epic zelf wordt gemaakt. Dit is geen titel die voor de volle 100% gepushed wordt. Echt een halfslachtige 'inspanning' van MS. Een Gears titel. Waar niemand om vroeg. Wat eruit ziet als een addon voor Gears 3. Poeh, niet te veel moeite doen MS!
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gears Judgment? Ja dat is echt een geweldige game... lichtgevende armorpakjes, geen Locust, geen DBNO meer, dubbel XP kopen, VIP Pass om alles modes te kunnen spelen. Ja, Gears of Duty gaat erg vet worden! :+
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Gears 3 was de laatste exclusieve titel die ik had gekocht. Het is ook echt treurnis de laatste jaren, terwijl de eerste jaren erg sterk waren. Ik ga er ook vanuit dat ze al hun studio's laten werken aan de next-gen games, anders vraag ik me af wat Microsoft de laatste 2 a 3 jaar heeft gedaan.

    Ik ben ook geen fan van Gears, Halo, Forza etc. De PS3 exclusives spreken me meer aan, al was het alleen maar om de spellen van Quantic Dream. Feit is dat The Last Guardian en Final Fantasy XV me wel over de drempel trekken. Mijn grootste bezwaar was altijd de controller. Als die groter, zwaarder en betere triggers krijgt, dan is de keuze voor Sony heel verleidelijk. En ik ben echt niet van plan om beide consoles te kopen.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie mijn eerder post. :)

     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is toch geen excuus? 'Goh, de 360 verkoopt veel. weet je wat goed zou zijn? We gaan geen exclusives meer uitbrengen, yayy!'
    Ze zijn veeeel te vroeg overgestapt op next-gen. Tenminste, ik hoop iig dat dat is wat ze hebben zitten doen.

    Mja, als ze inderdaad met nieuwe IP's komen is al snel alles vergeven en vergeten.
    Totdat ze ons hetzelfde flikken een paar jaar in de nieuwe generatie...
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Preciesssss...no way dat Microsoft hun fanbase laat stikken. Want doen ze dat wel..dan moeten ze het hebben van de casual gamers die het voor Kinect kopen en in Amerika nog voor die tv services en ongein. No wayoooo!
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het aardig logisch eigenlijk.

    Zitten we eigenlijk nog op een Xbox forum? :+
    Heb het gevoel dat MS niks goed kan doen meer ofzo. Ze geven mij al 7 jaar plezier samen met ontwikkelaars. En dat vergeet ik niet snel.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  10. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Je neemt de woorden uit m'n mond

    Zo denk ik dus nu precies ook.;)

    Ik heb helaas niet veel geld en daarbij wil ik maar 1 console hebben. Ik heb nu 2 generaties lang de Xbox gehad, en wil toch wel weer naar de Playstation toe. Dus hoop echt dat het vannacht top wordt. Ik wacht natuurlijk ook op de nieuwe Xbox, maar stiekem denk ik toch dat het nieuwe Playstation wordt.*)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je koopt consoles vanwege de exclusives. Microsoft heeft de laatste jaren niemand ook maar enige reden gegeven om de 360 te kopen/behouden. Alle goodwill die ze in het begin hadden opgebouwd hebben ze nog sneller weggegooid.

    Sony is doorgegaan met nieuwe IP's, nieuwe games, exclusives. EN met next-gen. Kijk eens aan, dat kan dus beide tegelijk? Wie had dat gedacht.

    Ik heb ook 7 jaar plezier gehad. Maar niet dankzij MS, meer ondanks MS. (het laatste gedeelte van de generatie iig)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Fuck Sony en MS, Nintendo is er al met de next-gen...
























    :+
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Serieus, ik denk dat als je een Sony fan en een Xbox fan beide om een top 10 games vraagt, dat bij de een het vol staat van de exclusives en bij de ander vol met third party games.
    Doet Microsoft toch iets verkeerd? Die 3rd party games zijn immers ook gewoon op de PS3 verkrijgbaar.

    Natuurlijk, er is niks mis met plezier hebben met 3rd party games, maar ik vind dat een opvallend en een belangrijk verschil.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik koop geen consoles voor exclusives. Wat ik in me eerdere post heb verteld.
    Sony is idd wel door gegaan met IP's voor de speciale reden die ik net verteld heb. Maar waarom moet MS dat doen dan? Die hebben gewoon besloten oke echte nieuwe IP's komen voor de Next Gen. Moet zeggen de Last of Us ziet er cool uit maar als ik eerlijk bent had ik hem liever gezien voor de Next gen.
    Je doet net of Xbox alles fout doet en PS alles goed. Of ben je de tijd vergeten van de eerste jaren van de PS3. Wat een drama was dat met slecht ontwikkelde games wat kwam door de PS3. Of die security leak met al die creditcards. Ik zal me eerder zorgen maken of dat niet weer gaat gebeuren dan geen grote IP's van Xbox de laatste 2 jaar.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Geef ik je wel gelijk in. De Halo's hebben me totaal niet kunnen boeien totdat Halo 4 uiteindelijk kwam. De Gears games waren erg goed, maar het was toch vooral multiplatform wat me echt al die lol heeft gebracht. Ja met alle toffe exclusives die Sony al heeft en gaat brengen, heeft MS best wat te bewijzen vind ik.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik doe niet alsof MS ALLES fout doet. We hebben het nu over exclusives, en op dát gebied doen ze alles fout ja.
    Ja, ik weet die security leak nog, het waren ook mijn gegevens die op straat lagen, maar nogmaals; het gaat nu om games niet de randzaken.

    En waarom dacht je dat MS dat moet doen? 8) Om ons leuke games te geven om te spelen? Om ons een reden te geven waarom we voor de 360 moeten gaan en niet voor de concurrent? Ja, ik snap dat de exclusives jou niet boeien, maar dat zijn de games die de consoles van elkaar onderscheiden. Vanuit financieel/zakelijk oogpunt is het misschien te verklaren wat MS doet, maar ik snap niet hoe je als gamer zijnde dat zomaar accepteert.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat is nou eigenlijk een grote IP die is uitgekomen voor de PS3 vorig jaar?

    En consoles onderscheiden elkaar niet alleen door games dat weet je ook goed.
     
  18. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben het wel met Dulle eens.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    LBP Karting, Starhawk, Journey, The Unfinished Swan (eerste 2 gebaseerd op bestaande IP, maar worden behandeld als nieuwe IP LBPK van platformer naar karten is een vrij grote nieuwe sprong. Niet te vergelijken bv met Gears 3 > Judgment)
    Dit jaar natuurlijk sowieso The Last of Us, Beyond Two Souls en Puppeteer. (zo uit mijn hoofd, misschien komt er nog meer)

    edit: Oh wacht, je vroeg om grote IP's. Misschien dan nog meer. Dit waren alleen nieuwe IP's

    En ja, dat is zeker wat consoles van elkaar onderscheiden. De een is misschien wat krachtiger, maar uiteindelijk draait het om de games. Wat anders? Waar koop je anders een console voor?
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Geen volgens mij. Maar dat gaan ze dit jaar zeker goed maken :cool:

    Sony Exclusives <3
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina