[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Dit ding ja

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Doet me ergens aan denken maar ik kan er zo snel niet op komen..

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar dat geloofde ik al niet, Maar dezelfde specs kwamen eigenlijk steeds langs bij iedere rumour. Zo dat kon je wel als waarheid beschouwen.
    Zelfde geldt voor de Share button. Eerst was het een rumour een daarna zagen we leaked pics met die share button.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Johnny 5!

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Even over de Controller:

Geen start en select meer (als nostalg vindt ik dat wel jammer)
    Ik mis het playstation logo op de voorkant.. door dat touchpad ding wordt het zo kaal.
    Denken jullie dat dat ding echt bruikbaar wordt? of is het net zo nutteloos al het sixaxis gebeuren?

7. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Goede presentatie. Vooral de gigantische hoeveelheid DDR5 RAM. Wii U getting crushed confirmed.

OS met alle nieuwe functies ziet er tof uit ook al zal de nieuwe Xbox dat waarschijnlijk ook grote deels hebben. De controller ziet er al stukken beter uit dan de Dual Shock 3 controller, wat écht een kut ding is.

Grafisch zag het er ook allemaal heel top uit, ik ben benieuwd naar de nieuwe Xbox maar ik heb toch het gevoel dat het gaat tegenvallen. Ik ben bang dat hij een stuk minder krachtig is en te Kinect gefocust. Alle geruchten so far klinken erg negatief. Ik nijg voor next gen steeds meer uit naar Sony.

Mijn enige twee angsten zijn nog een 2014 release date voor EU en een hoge prijs ($499). Een prijs van $399 zou echt de sweet spot zijn. Guess we'll have to wait and see...

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal heus wel iets interessants worden ze hadden het alleen moeten laten zien.

9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Het is blijkbaar wel GDDR5 omdat de videochip en de processor het geheugen delen.
    Er zit namelijk een APU (CPU en GPU op één chip) van AMD in, die kun je ook voor laptops/pc's halen alleen is de GPU die er in zit krachtiger dan de GPU die in de APU's voor pc's/laptops zit (volg je het nog? :+).
    Dan is 8GB eigenlijk wel wat weinig op lange termijn, de rest van de specs zijn zeker ook niet mis maar ik ben bang dat ze over 2 a 3 jaar al tegen de lamp aanlopen omdat de PS4 dan niet meer krachtig genoeg is (ook omdat ie pas eind 2013/begin 2014 te koop is).

Ik denk dat je voor 500 euro al een pc kan bouwen die net zo krachtig is al de PS4 (maar dat is nu nog wat moeilijk inschatten omdat het nog niet bekend is hoe krachtig de GPU is).
    Nu is dat natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat je met een PC veel meer kunt en omdat ze games voor consoles beter kunnen optimaliseren.
    Als je in 2005 een PC wou bouwen die net zo krachtig was als de Xbox 360 was je echt een stuk meer kwijt, en dat baart me toch wel een beetje zorgen, helemaal als de tijd tussen de release van een nieuwe generatie consoles niet kleiner word.

Ik wacht zelf nog even af hoe duur de PS4 word, wat MS gaat doen, welke exclusives er voor de next-gen consoles komen en wat mijn vrienden gaan kopen voordat ik besluit of en welke console ik ga halen.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is er ergens een samenvatting van de aankondiging van de PS4? Wat alle specs en nieuwtjes zijn e.d.?

11. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Playstation logo knop zit er wel op, gewoon onder de trackpad.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Op alle grote sites zijn er wel samenvattingen.....

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  15. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De ps3 heeft maar 256mb. Ik zie het wel goed komen met 8GB

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    JA-WEL!
    Hoe vaak moet ik dat nou zeggen. :+ Die functionaliteit is een system seller.

Ik heb toch ook Just Cause 2 op de PS3 gekocht met enige reden dat het ingebouwde video capture had? En dan moet je je voorstellen dat IEDERE game dat heeft.

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Ik vond het maar vies tegenvallen allemaal geen bijzondere games wat leuke functies maar daar blijft het ook bij. En van de prijs zal je je nog wel kapot schrikken.

EDIT: Je zag ook meer Tech demo's dan dat je reallife dingen zag draaien :+

Laatst bewerkt: 21 feb 2013
  19. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Ik ben gister voor niks zo laat wakker gebleven. Ik zit nu met hevige koppijn op werk. :mad:

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit bekaf en tevreden op mijn werk :cool:

Ik hoop echt dat MS niet tot de E3 gaat wachten met een aankondiging

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina