De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, da's wel altijd in de optimale situatie ;) Als ik mijn iPhone 5 niet gebruik en alleen standby laat staan redt ie het ook makkelijk 4 dagen.. Maar zou wel tof zijn dat er telefoons op de markt komen die je niet elke dag op hoeft te laden. Haal nu met normaal gebruik 2 dagen met de i5, en dat vind ik eigenlijk wel netjes, maar het zou zo fijn zijn als ie gewoon maar eens in de week aan de lader hoeft. Raar eigenlijk.. Dat ze inmiddels full-hd schermen gebruiken, quad/octa-cores in de telefoons stoppen, 100.000 gadgets in zo'n ding bouwen maar dat de accu nog steeds altijd een zorgenkindje blijft. Al las ik laatst wel iets tofs over mobiele accu's die maanden mee moeten gaan (dacht ik, even uit mijn hoofd en kan het artikel niet meer vinden) die steeds beter betaalbaar worden en bijna geschikt zouden zijn voor particulier gebruik.

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Estimated standby time he. Als ik helemaal niets met mijn iPhone 4 en 5 doe gaat dat ding wel 20+ dagen mee op standby.

Vind de Xperia Z zeker een gaaf apparaatje, doet niets verkeerd, ziet er goed uit en dat waterdichte blijft gewoon ziek :D. Goed om te zien dat Sony ook weer back in business is, zorgt voor gezonde concurrentie tussen de andere fabrikanten en nu gaat Apple hopelijk het komende jaar met echte innovatie komen.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Kun je de dock van de Z al ergens bestellen? Dacht hem een keer bij Sony gezien te hebben. Haal hem toch wel volgende week. 8)

Tweakers is niet echt positief overigens

Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Recensie van Tweakers geeft me toch wat twijfel...toch maar even de andere Android toestellen afwachten die er aan zitten te komen :)

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ik wist het... Accuduur is dus kut! Ik baal soms al van m'n Xperia S aangezien die ook de batterij leegtrekt als het scherm aanstaat. Ik ga nu toch even afwachten, want dat is een belangrijk punt voor mij en kan ik net zo goed deze nu houden tot er een beter toestel verschijnt...

Wel een gezeik weer over de kijkhoek... Boeiend! :+

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ben toch wel rete benieuwd wat Apple gaat doen nu de concurentie al op dikke quad-cores (en binnenkort misschien zelfs octa-cores) draait met grote full-hd schermen. Het is nadat Jobs is overleden helaas toch wel keihard omlaag gegaan qua innovatie met de iPad en iPhone.
    Jammer inderdaad, als de batterij verwisselbaar zou zijn zou dat nog niet zo'n probleem zijn maar helaas. Komt natuurlijk vooral door dat scherm. Lijkt me wel echt een vet scherm om films op te kijken :).

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatste dagen merk ik dat me batterij super snel leeg ging op de S3. Ik dus net even kijken bij me batterij proces. Zie ik dat media server 50% van me battery gebruikt..
    Wat is dat?

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Volgens de geruchten krijgt de 5S ook een quad-core processor en 2GB RAM. :+ Als ze maar niet gaan meedoen aan die in mijn ogen achterlijke beeldschermformaten van 4,8/5". Dat vind ik gewoon te lomp, vind de 4" van de iPhone 5 ideaal.

En inderdaad qua innovatie moeten ze het komende jaar met wat verrasingen komen, in de vorm van iOS 7 bijvoorbeeld. Maar even goed is de iPhone 5 de meest verkochte smartphone van Q4 2012 met de iPhone 4S op de tweede plaats.

9. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Innovatie is natuurlijk niet je telefoon maar gewoon volrammen met geheugen en processoren. Persoonlijk vind ik een full-HD scherm ook totaal niet innovatief aangezien je het verschil vanaf 331 PPI niet meer kunt zien, en nu dus de Xperia Z bewijst dat het wel een enorme aanslag op je accu levert.

Specs zeggen niks. Gebruikerservaring is alles.

10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik denk ook niet dat het verstandig is voor Apple om er zo'n groot scherm in te zetten omdat er ook mensen zijn die juist een iPhone kopen omdat ze andere telefoon te groot vinden. Ik denk wel dat ze naar 4,3" (of misschien zelf nog wel wat groter) kunnen, maar dan moeten ze de bezel (de rand om et scherm) wel flink klein maken zoals ze met de iPad Mini hebben gedaan. Er is aan iOS eigenlijk ook niet zo veel veranderd als je het vergelijkt met andere mobiele besturingssystemen, daar mogen ze wat mij betreft ook wel wat aan veranderen. Het begint alleen maar omslachtiger te worden.

Nee natuurlijk, ik zeg ook niet dat een telefoon met een full-HD scherm en dikke specs gelijk innovatief is, maar Apple is eigenlijk de enige die het op dat gebied anders aanpakt. Boven de 331PPI zie je nog wel verschil maar niet veel meer, dat is dan vooral in foto's/filmpjes. Een Full-HD scherm op een telefoon vind ik dan wel weer innovatief omdat ze het op zo'n klein scherm weten te zetten.

En dat laatste is natuurlijk ook maar tot op bepaalde hoogte

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Brazzers.com

12. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Lol @ Anubis

Iemand die de HTC One ziet zitten?
    Lijkt mij echt een super telefoon een mooie vervanger van mijn huidige One X..

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is een super-telefoon als je de skin en dergelijke van HTC vet vindt.

Ik ben zelf geen liefhebber van HTC, ook nooit geweest. Wel geprobeerd, maar het is het net niet voor mij....

Zelfs toen het Qtek heette, vond ik het niks... :D

14. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik ook niet, Samsung ook niet meer... Bijna alles gehad en kom elke keer weer bij Sony(Ericsson) terecht.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee, ik wil hem in het echt zien en wellicht dat ik sowieso nog even wacht. Meestal dropt die prijs al na een paar weken. Niet schokkend, maar als 'ie dan rond de 500-550 te verkrijgen is zou het mooi zijn. Blijft een hoop geld.

De HTC One is toch ook wel een mooi apparaat, maar ik voor mij verslaat hij de Z niet. De UI van Sony vind ik prettiger en zit sowieso gewoon beter in elkaar (minder zwaar voor de processor). Ik hoef ook niet zo'n Windows Phone achtige homescreen. Verder is kennelijk de camera minder dan die van de Z en vind ik het design van de Z mooier. Scherm is wel beter in de One. Maar goed, Z is dan weer waterdicht en heeft uitbreidbaar geheugen.

Sumsung en LG vind ik niks. Dus ja, de Z.

EDIT: Net even de videoreview gezien van Tweakers. Die weten dus ook niet hoe je HDR moet gebruiken. Verder was al bekend dat de kijkhoeken dus minder zijn. Wat betreft de accu. Er zit een gast op Tweakers die hem al een tijdje heeft en gebruikt en die heeft het erover dat wanneer hij staminamode gebruikt en hij de telefoon normaal gebruikt hij 's avonds voor het maffen rond de 30/40% zit. Zou ik echt meer dan prima vinden.

EDIT 2: De Z is te koop bij de Belcompany voor EUR 539.00.

Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Maar iemand een serieus idee wat het kan zijn. Want het trekt me hele batterij leeg. Deed altijd 2 dagen ermee maar nu is die voor de dag al om is al bijna leeg. Media server gebruikt gewoon 35% batterij als ik bij proces kijk.

17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    ;)

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar ik heb helemaal geen app die mediaserver heet..

19. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dan is het gewoon een DLNA-service van je foon zelf en die kun je gewoon killen...

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm was even zoeken maar die staat gewoon uit.

Deel Deze Pagina