[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb die fotos eens bekeken op Neogaf van dat Xboxevent.com. Maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer dit dan zou moeten gaan plaatsvinden,ik zie 27 maart datum staan, maar dat lijkt om een ander event te gaan. Onbekend nog?
     
  2. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet geen exacte cijfers maar ik durf te wedden dat Microsoft toch de grote winnaar is van de deze generatie (edit: teminste zo zie ik het, ik weet geen exacte winst cijfers maar Microsoft heeft het sowieso wel heel goed gedaan). Ze hebben van een vrij onbekend merk een gigantisch populair merk weten te maken. Xbox gaat als een ontzettend sterk merk next gen in, vergis je niet een krachtige naam is belangrijk. De 360 heeft ook per console meer games verkocht dan de Wii geloof ik. Verder heeft Xbox Live ook voor een gigantische cashflow gezorgd.

    Ik weet dat de Wii meer heeft verkocht, maar het zou me niks verbazen als Xbox 360 meer heeft opgeleverd dan de Wii. Sowieso zal de Xbox 360 net als de Playstation 3 nog flink wat consoles verkopen. In Amerika gaat de 360 de Wii ook nog wel inhalen. De Playstation 3 heeft het minst verkocht (er was laatst een report maar dat bleek niet waar te zijn...).

    Sony is duidelijk de grote verliezer van deze generatie, al ziet de Playstation 4 er goed uit. De Wii U verkeerd wel zwaar in de problemen. Dit kan grote gevolgen hebben voor Nintendo maar het duurt sowieso nog wel even voor we het met 'DOOMED!' kunnen bestempelen.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  3. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja is nog onbekend. Volgens CVG hun sources in april. Ik gok zelf ook net voor e3...
     
  4. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Elke nieuwe COD wordt rond april/mei bekend gemaakt. Dus ik gok ergens in die richting.
     
  5. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Maar... herinneren we ons deze countdown naar de E3 nog?

    http://majornelson.com/2013/01/02/countdown-to-e3-2013/

    Met het zinnetje 'And it’s on…, die ook werd gebruikt om de 360 aan te kondigen.

    Stel dat ze hem in maart danwel april aankondigen, wat is het van die countdown dan nog? Enkel voor de games een countdown naar de E3 publiceren, is dat niet een beetje overdreven? Wellicht krijgen we dan binnenkort een soort tease met de naam, specs, kleine randzaken... en dat we hem echt op de E3 te zien krijgen met werkende games (maar dat is wel obvious eigenlijk). Maar voorlopig is het puur gissen.

    Trouwens, die 27 maart valt midden in de GDC, op woensdag. Hmm...
     
  6. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet hopelijk dat de Wii U de slechte console launch ooit heeft? Je weet dat er voorlopig (op zo'n vroegst Q4 201:cool: vrijwel niks uitkomt dit jaar? Hele grote kans dat als de Wii U over een jaar nog steeds zo slecht verkoopt dat het grote gevolgen kan hebben (zoals handheld only gaan).


    Van alle consoles waarbij ik het me herriner (PS3, X360, Wii, Wii U, PSV) zijn ze geloof ik allemaal buiten de E3 aangekondigd met een eigen event. Ik kan je voor 99% garanderen dat dit ook voor de nieuwe Xbox het geval gaat zijn. De Xbox 360 werd destijds bij MTV speciaal uitgezonden. Reken dit keer maar weer op een groot evenement waar iedereen van zal weten. Ik gok dat de reveal er ongeveer zo uit gaat zien:
    - Gepraat over het merk Xbox en het gigantische succes ervan Hoe de 360 nu hét mediacenter is geworden en hoe Microsoft de toekomst ziet (De Xbox in elke woonkamer, niet enkel als game console).
    - Console reveal (juist om Sony te counteren), inclusief controller
    - Kinect 2.0 (veel focus hier op)
    - Live 3.0, inclusief dat GamerScore doorgaat (groot punt van Xbox Live tenslotte), inclusief alle nieuwe fucties net als de Playstation 4.
    - Wat games en developers, ik verwacht niet veel spannende first party games, wel misschien games zoals next gen Fifa en CoD.
    - Eindigen met 'WORLDWIDE HOLIDAY 2013 RELEASE' (Omdat dit waarschijnlijk bij Sony dat niet zo is).
    Zaken zoals prijs, specs en de grote klappers (nieuwe Halo?) zullen ze bewaren voor E3.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Zoals ik zeg: Nintendo heeft tientallen miljarden aan cash reserves(Ja, cash! Dus geen vreemd vermogen) achter de hand. Ook al faalt de Wii U, dan is er nog niks aan de hand.
     
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja het is een domper natuurlijk, maar financieel hebben ze het allemaal op orde.
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nintendo zou gewoon eens een échte next gen console (a la PS4 bv) moeten maken. Stel je eens voor, Mario en Zelda games in next gen kwaliteit :D
     
  10. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Dan mag de gameplay ook wel eens next gen worden :+
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En ze moeten eens ophouden met Mario en Zelda. :+
     
  12. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zullen niet failliet gaan er aan, maar het kan zeker wel grote gevolgen hebben. Vorige maand hebben ze maar 57k Wii U's in Amerika verkocht, wat BIZAR weinig is (source). Volgende maand is het waarschijnlijk zelfs nog dramatischer. Software schijnt het ook dramatisch te zijn. Nu is hij pas net uit natuurlijk, maar het wordt de komende maanden waarschijnlijk ook niet beter (zelfs slechter waarschijnlijk). Zelfs de Gamecube deed het stukken beter (hier een vergelijking van de eerste maanden). Ik zou ook voorlopig niet op een price cut rekenen, ze verkopen de Wii U nu zelfs al met verlies.

    Zoals ik al zei, het kan bijvoorbeeld als gevolg hebben dat ze zich terugtrekken uit de console "race" als de Wii U het zo slecht blijft doen en zich volledig gaan focussen op de handhelds, omdat daar veel meer winst voor ze uit te halen is.

    Aan de ene kant vind ik het jammer dat de Wii U het zo slecht doet omdat Nintendo toch altijd wel de leukste franchises heeft. Maar aan de andere kant verdient Nintendo het voor het zo ontzettend naïef en dom zijn. Verschrikkelijke launch.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Next-gen:
    [​IMG]

    :+
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Dit spreekt dat echter weer tegen:

    [​IMG]

    Maar goed, Nintendo gaat echt niet zomaar stoppen met de consoles omdat de Wii U wat tegenvalt.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Fok linken werkt niet jongens. Dat weten we nu toch wel. :+
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Die dus. Zo zie je dat puur met statistieken komen ook onzin is, want de een zegt dit en de andere kijkt net naar een iets andere stelling en zegt precies het tegenovergestelde.
    Maar wat Nintendo moet doen om het schip enigszins te redden is voor november 2013 met sowieso 2 grote first party en minstens 1 grote exclusive third party game komen.
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet één heel belangrijk aspect. De PS3, Xbox 360 en Wii hadden productie/lever problemen, ze waren zeer beperkt leverbaar in tegenstelling tot de Wii U. ;)

    Ik denk ook niet dat het zo maar gebeurt hoor, dat Nintendo stopt met consoles. De situatie is alleen niet heel erg positief momenteel en het ZOU een gevolg kunnen zijn. Ik hoop van harte dat ze het beter gaan doen want zoals ik al zei: toffe franchises.

    Maar goed, ik hou er over op want ik wil het topic niet te veel derailen. Het wordt sowieso eerst afwachten voordat we ons definitieve oordeel kunnen geven. Laten we ons eerst verheugen op de nieuwe Xbox, al ben ik bang dat die gaat tegenvallen. :'-(

    Edit: om hier nog even op te reageren
    Ja, dat is (wel het minste) wat ze moeten doen. Mario Kart, een 3D Mario en Super Smash klaar hebben, gevolgd door onder andere Zelda in 2014. :) Ik geloof dat Nintendo ook had gezegd dat ze nog allemaal toffe first party games gingen aankondigen voor 't einde van het jaar.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  18. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Effe een vraag: waarom denk je dat de nieuwe xbox tegen gaat vallen. Als de nieuwe Xbox ongeveer hetzelfde is als de PS4, en vooral niet te duur is ben ik tevreden. Ik ga em sowieso niet meteen kopen. Ik blijf eerst nog lekker een tijdje GTA V spelen dan!
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar dat evenement was iets met een developer summit toch? Terwijl we juist een los evenement van MS verwachten. Maar 27 maart zou mooi zijn, april duurt nog eventjes en E3 al helemaal. En zoals hier al werd gezegd..alle consoles werden voor E3 nog aangekondigd..gaat nu ook gebeuren. Maar idd..die countdown, MS had denk ik de onthulling wel pas voor E3 in de planning staan dan.

    Ben heel benieuwd welke kant MS op gaat met alles. Komen ze wel/niet met twee verschillende machines, waarvan eentje puur voor de entertainment tv meuk is en de andere een console? Komen ze met specs vergelijkbaar aan PS4? Welke grote titel(s) gaan ze tonen? Wat blijkt er straks allemaal waar te zijn van dat jaren plan wat ze hadden? Die hier toen ook op xbw is gezet...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet je wat MS moet doen. The Walking Dead season 2 excusive maken. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina